GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TÜRK PARLAMENTO TARİHİ-II/2450055
Dersin Adı: TÜRK PARLAMENTO TARİHİ-II
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  TÜRKÇE
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd. Doç. Dr. Nasrullah Uzman
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/nasrullah
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  nasrullah@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Alanında öz güveni yüksek, akademik anlamda ve kişilik olarak etkin ve yetkin bilim adamı yetiştirebilme. Öğrencileri, sanat tarihi alanıyla ilgili u
Sanat tarihi alanı ile ilgili yeterli alt yapıya sahip olabilme. Mesleği ile ilgili mevzuatı, temel değer ve ilkeleri içselleştirebilme ve meslek yaşa
Toplumsal bilinç ve etik anlayışa sahip bireyler yetiştirebilme. Öğrencilerin her yüzyılda toplumun nasıl şekillendiğini görebilmeleri, toplumsal yaşa
Sanat Tarihi eğitim ve öğretiminde bilgisayar destekli programları uygulayabilme ve toplumun hizmetine sunabilme. Teknik resim, fotoğraf çekimi, bilgi
Alanıyla ilgili sözlü ve yazılı sunumlar hazırlayıp sunacak donanımı sağlayabilme. Derste ve ders dışında öğrendiği bilgileri, yazılı ve sözlü olarak
Kamu veya özel sektörde çalışabilecek beceri ve donanımları kazandırabilme. Öğrencilerin, kamu alanında ve özel sektörde çalışmak için gereken dil hâk
Kendi uzmanlık alanında akademik anlamda yetkin bilim adamlarının yetiştirilmesi ile ilgili eğitim programlarında eğitimci olarak hizmet verebilme. Bu
Sanat tarihi alanında topluma fayda sağlayacak etkinlikleri düzenleyebilme. Alanında edindiği uzmanlığı kullanarak sorumluluğu altındaki kişi ve grupl
Sanat Tarihi alanında uygun eğitim-öğretim materyalleri geliştirecek yetkinliğe sahip olabilme. Sanat Tarihi çalışma alanındaki güncel ve ileri düzey
Uzman olduğu alanda bireysel ve disiplinlerarası gruplarda etkin olarak çalışma yapabilme, Alanındaki bilgileri farklı disiplinlerden edindiği bilgile
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Anadolu’da Kongreler Dönemi
2. Hafta  I. TBMM, Yapısı ve Özellikleri
3. Hafta  Çok Partili Hayata Geçiş Denemeleri: Terakkiperver Cumhuriyet Fırkası ve Serbest Cumhuriyet Fırkası
4. Hafta  Parti-Devlet Bütünleşmesi ve Tek Parti Dönemi
5. Hafta  II. Dünya Savaşı: Türkiye’de ve Dünyada Demokratik Gelişmeler
6. Hafta  Çok Partili Hayata Geçiş: 1946 Seçimleri ve DP
7. Hafta  Demokrat Parti Dönemi (1950-1960)
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  Meşru İktidara Müdahale: 27 Mayıs 1960 Askerî Darbesi
10. Hafta  1960-1980 Arası Türkiye de Siyasal ve Sosyal Gelişmeler
11. Hafta  Meşru İktidara Müdahale: 12 Eylül 1980 Askerî Darbesi
12. Hafta  Türkiye’de Asker-Siyaset İlişkisinin Analizi
13. Hafta  Anayasal Gelişmelerini Analizi
14. Hafta  Türkiye’de Seçimler ve Seçim Sistemlerinin Analizi
15. Hafta  Türkiye’de Demokrasi’nin Avrupa ülkeleri ile mukayesesi
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Ali Birinci, Hürriyet ve İtilaf Fırkası, Dergah yay., İstanbul, 1990. Alpay Kabacalı, Türkiye de Gençlik Hareketleri, Altın Kitaplar yay., İstanbul, 1992. Cumhuriyet Dönemi Türkiye Ansiklopedisi, İletişim yay., c. 1-15. Feroz Ahmad, Demokrasi Sürecinde Türkiye (1945-1980), Hil yay., İstanbul, 1996. Frederick W. Frey, The Turkish Political Elite, The MIT Pres, Cambridge, 1965. Kemal Karpat, Türk Demokrasi Tarihi, İstanbul, 1996. M. Şükrü Hanioğlu, Bir Siyasal Örgüt olarak İttihad ve Terakki Cemiyeti ve Jön Türklük 1889-1902, İstanbul, 1989. Necdet Ekinci, II. Dünya Savaşından Sonra Türkiye de Çok Partili Düzene Geçişte Dış Etkenler, Toplumsal Dönüşüm yay., İstanbul, 1997. Niyazi Berkes, Siyasi Partiler, Yurt ve Dünya yay., İstanbul, 1946. Niyazi Berkes, Türkiye’de Çağdaşlaşma, İstanbul, 1978. Tarık Zafer Tunaya, Türkiyede Siyasal Partiler, İstanbul, 1998. Tevfik Çavdar, Türkiye nin Demokrasi Tarihi, 1950-1995, İmge yay., Ankara, 1996. Tevfik Çavdar, Türkiyenin Demokrasi T
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
50
 Ödev
1
50
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
4
6
24
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
5
25
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
5
5
25
 Sunu hazırlama
4
8
32
 Sunum
5
6
30
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
3
3
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
3
3
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
184
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.36
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
1 Tarih uzmanlığının gerektirdiği bilgi, beceri, anlayış ve kavrayışa sahip olma; Sosyal Bilimler alanında yeterli bilgiye sahip olup, bu bilgileri Tarih alanında kullanabilecek gelişime ve derinliğe ulaşma.X
2
2 Türkiye Cumhuriyeti Tarihi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde kullanabilme becerisi kazanma.X
3
3 Türkiye Cumhuriyeti Tarihinin gelişimini gözlemleyebilme ve buna bağlı olarak çalışmalar yapabilme becerisi kazanma.X
4
4 Türkiye Cumhuriyeti Tarihi alanıyla ilgili yapacağı bilimsel çalışmalarda kaynaklara ulaşabilme, kaynaktan aracısız yararlanabilme, metinleri orijinallerinden okuyup anlayabilme becerisi kazanmaX
5
5 Tükiye Cumhuriyeti Tarihi alanıyla ilgili yaptığı çalışmalarda elde ettiği verileri derleme, sınıflandırabilme, analiz edebilme ve yorumlama ile bilimsel araştırma ve çalışma yöntemlerini kavrayabilme becerisi kazanma.X
6
6 Alanı ile ilgili olarak gruplar (bilim dalları) arası ve interdisipliner çalışabilme becerisi kazanma.X
7
7 Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme noktasına gelebilme.X
8
8 Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yeteneği, fikirlerini sözlü ve yazılı, ifade edebilme ve sağlıklı iletişim kurabilme becerisi kazanma.X
9
9 Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümleyebilme becerisi kazanma.X
10
10 Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, gelişen bilgi ve konular hakkındaki değişme ve ilerlemeleri izleyerek kendini geliştirebilme; bu işi yaparken teknolojiden yararlanabilme becerisi kazanma.X