GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
XX. YÜZYIL DA TÜRK DÜNYASI I/1450048
Dersin Adı: XX. YÜZYIL DA TÜRK DÜNYASI I
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Meşkure Yılmaz
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Genel anlamda derleme, değerlendirme, karşılaştırma, eleştirel düşünebilme, çözümleme, yorumlama gibi becerilere sahip olacaklardır.
Öğrenciler bireysel araştırma yapmak ve sunum hazırlamak yoluyla bilimsel metodolojik yöntemleri öğrenip uygulayacaklardır.
Öğrenciler dünya üzerinde Türklerin yaşadığı bölgeleri öğreneceklerdir.
Öğrenciler günümüzdeki Türk boylarını ve yakın dönem tarihlerini öğreneceklerdir.
Öğrenciler doğu Türklüğü ve batı Türklüğü kavramlarını öğreneceklerdir.
Öğrenciler Yüksek Lisans Tezi hazırlamak için gerekli alt yapıya kazanacaklardır.



 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin ön koşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  SSCB'deki Türklerin demografik yapısındaki değişiklikler
2. Hafta  SSCB'de Homo-Sovyetikus yaratma çabaları
3. Hafta  Doğu Türkistan'a yönelik Çin politikaları
4. Hafta  Sovyet Tarih anlaşıyı ve Türkler
5. Hafta  SSCB'de 1980-1991 yıllarında Türklerin muhalif hareketleri
6. Hafta  Sunumlar ve Tartışma
7. Hafta  Seminer ve Tartışma
8. Hafta  Seminer ve Tartışma
9. Hafta  Bağımsız Kazakistan
10. Hafta  Bağımsız Özbekistan
11. Hafta  Bağımsız Azerbaycan
12. Hafta  Bağımsız Kırgizistan
13. Hafta  Bağımsız Türkmenistan
14. Hafta  1991 sonrası Rusya Federasyonunda yaşayan Türk topluluklarının durumu
15. Hafta  Türk Cumhuriyetleri ile Türkiye Cumuhuriyetinin 1991 yılı sonrası ilişkileri
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatın, Soru-Yanıt, Gösterme, Sunum
 -- STAJ / UYGULAMA
  Staj uygulaması yoktur.
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
0
 Ödev
9
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
4
6
24
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
5
25
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
4
8
32
 Sunu hazırlama
4
7
28
 Sunum
5
6
30
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
3
3
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
3
3
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
187
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.48
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
1 Tarih uzmanlığının gerektirdiği bilgi, beceri, anlayış ve kavrayışa sahip olma; Sosyal Bilimler alanında yeterli bilgiye sahip olup, bu bilgileri Tarih alanında kullanabilecek gelişime ve derinliğe ulaşma.X
2
2 Türkiye Cumhuriyeti Tarihi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde kullanabilme becerisi kazanma.X
3
3 Türkiye Cumhuriyeti Tarihinin gelişimini gözlemleyebilme ve buna bağlı olarak çalışmalar yapabilme becerisi kazanma.X
4
4 Türkiye Cumhuriyeti Tarihi alanıyla ilgili yapacağı bilimsel çalışmalarda kaynaklara ulaşabilme, kaynaktan aracısız yararlanabilme, metinleri orijinallerinden okuyup anlayabilme becerisi kazanmaX
5
5 Tükiye Cumhuriyeti Tarihi alanıyla ilgili yaptığı çalışmalarda elde ettiği verileri derleme, sınıflandırabilme, analiz edebilme ve yorumlama ile bilimsel araştırma ve çalışma yöntemlerini kavrayabilme becerisi kazanma.X
6
6 Alanı ile ilgili olarak gruplar (bilim dalları) arası ve interdisipliner çalışabilme becerisi kazanma.X
7
7 Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme noktasına gelebilme.X
8
8 Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yeteneği, fikirlerini sözlü ve yazılı, ifade edebilme ve sağlıklı iletişim kurabilme becerisi kazanma.X
9
9 Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümleyebilme becerisi kazanma.X
10
10 Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, gelişen bilgi ve konular hakkındaki değişme ve ilerlemeleri izleyerek kendini geliştirebilme; bu işi yaparken teknolojiden yararlanabilme becerisi kazanma.X