GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ATATÜRK DÖNEMİ TÜRK DIŞ POLİTİKASI/1450043
Dersin Adı: ATATÜRK DÖNEMİ TÜRK DIŞ POLİTİKASI
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Vahdet KELEŞYILMAZ
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   www.gazi.edu.tr/~vahdet
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  vahdet@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Milli Mücadele Döneminden Türkiye Cumhuriyeti dönemine Türk dış politikasının seyrini kavrar.








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Birinci Dünya Savaşı’nda ve Sonrasında Osmanlı Devleti’nin Paylaşılmasına Dair Planlar, Mondros Antlaşması,Paris Barış Konferansı,işgaller
2. Hafta  Anadolu’da Milli Mücadele’nin Başlaması, Kongreler Sürecinin ve T.B.M.M’nin Açılmasının Uluslararası Yansımaları ve Sevr Dayatması.
3. Hafta  Mustafa Kemâl’in (ATATÜRK) İşgal Kuvvetlerine Karşı Uyguladığı Politika, Milli Mücadele’de Müttefik Arayışları
4. Hafta  Ankara Hükümeti’nin Uluslararası Alanda Muhatap Kabul Edilmesi – Londra Konferansı’na Davet
5. Hafta  Milli Mücadele’nin Zaferle Sonuçlanması, İzmir’in Geri Alınması ve Mudanya Antlaşması’nın Uluslararası Alandaki Yansımaları.
6. Hafta  Lozan Anlaşması Sürecinde Ele Alınan Konular, Türk Tarafının İzlediği Politika ve Türk Tarafına Teklif Edilen Hususlar, görüşmelerin kesilmesi
7. Hafta  Lozan Anlaşması Sürecinde Ele Alınan Konular, Türk Tarafının İzlediği Politika ve Türk Tarafına Teklif Edilen Hususlar, Görüşmelerin Kesilmesi
8. Hafta  Musul Meselesi ve Türk – İngiliz İlişkileri
9. Hafta  ARA SINAV
10. Hafta  Türkiye’nin Bölgesinde Barış Çemberi Oluşturma Politikası Bağlamında Komşularıyla İyi İlişki Geliştirme Çabaları ve İmzalanan Dostluk Anlaşmalar
11. Hafta  Türkiye’nin Uluslararası Silahsızlanma Konferansına ve Milletler Cemiyeti’ne Katılması
12. Hafta  Gelişen Alman ve İtalyan Emperyalizminin Akdeniz, Balkanlar ve Ortadoğu’yu Tehdit Etmesi, Türkiye’nin Güvenlik Arayışları.
13. Hafta  Sadabat Paktı.
14. Hafta  Balkan Antantı.
15. Hafta  Hatay Meselesi ve Hatay’ın Türkiye’ye Katılması.
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  İsmail Soysal,Tarihçeleri ve Açıklamaları ile Birlikte Türkiye’nin Siyasal Antlaşmaları, 1.cilt, Ankara, 1983., Atatürk Dönemi Türk Dış Politikası ile ilgili kaynaklar
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
4
6
24
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
5
25
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
4
8
32
 Sunu hazırlama
4
7
28
 Sunum
5
6
30
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
3
3
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
3
3
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
187
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.48
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
1 Tarih uzmanlığının gerektirdiği bilgi, beceri, anlayış ve kavrayışa sahip olma; Sosyal Bilimler alanında yeterli bilgiye sahip olup, bu bilgileri Tarih alanında kullanabilecek gelişime ve derinliğe ulaşma.X
2
2 Türkiye Cumhuriyeti Tarihi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde kullanabilme becerisi kazanma.X
3
3 Türkiye Cumhuriyeti Tarihinin gelişimini gözlemleyebilme ve buna bağlı olarak çalışmalar yapabilme becerisi kazanma.X
4
4 Türkiye Cumhuriyeti Tarihi alanıyla ilgili yapacağı bilimsel çalışmalarda kaynaklara ulaşabilme, kaynaktan aracısız yararlanabilme, metinleri orijinallerinden okuyup anlayabilme becerisi kazanmaX
5
5 Tükiye Cumhuriyeti Tarihi alanıyla ilgili yaptığı çalışmalarda elde ettiği verileri derleme, sınıflandırabilme, analiz edebilme ve yorumlama ile bilimsel araştırma ve çalışma yöntemlerini kavrayabilme becerisi kazanma.X
6
6 Alanı ile ilgili olarak gruplar (bilim dalları) arası ve interdisipliner çalışabilme becerisi kazanma.X
7
7 Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme noktasına gelebilme.X
8
8 Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yeteneği, fikirlerini sözlü ve yazılı, ifade edebilme ve sağlıklı iletişim kurabilme becerisi kazanma.X
9
9 Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümleyebilme becerisi kazanma.X
10
10 Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, gelişen bilgi ve konular hakkındaki değişme ve ilerlemeleri izleyerek kendini geliştirebilme; bu işi yaparken teknolojiden yararlanabilme becerisi kazanma.X