GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
OSMANLICA TARİHİ METİNLER II/2450006
Dersin Adı: OSMANLICA TARİHİ METİNLER II
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Süleyman Özbek
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/sozbek
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  sozbek@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Osmanlı Tarih metinleri hakkında bilgi sahibi olmak
Osmanlıca yazı türleri hakkında bilgi sahibi olmak
Osmanlıca matbu metinleri akıcı bir şekilde okuyabilmek
Osmanlı Arşivleri hakkında bilgi sahibi olmak ve arşivleri incelemek
Osmanlıca Belgeleri tarihsel yazım kurallarına göre kullanma becerisi geliştirmek




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Osmanlıca Dilbilgisinin özeti
2. Hafta  Osmanlıca Dilbilgisinin özeti
3. Hafta  Cumhuriyet Tarihine ilişkin örnek Matbu Belgeleri Okuma
4. Hafta  Cumhuriyet Tarihine ilişkin örnek Matbu Belgeleri Okuma
5. Hafta  Cumhuriyet Tarihine ilişkin örnek Matbu gazetelerden okumalar
6. Hafta  Cumhuriyet Tarihine ilişkin örnek Matbu gazetelerden okumalar
7. Hafta  Cumhuriyet Tarihine ilişkin örnek Matbu dergilerden okumalar
8. Hafta  Cumhuriyet Tarihine ilişkin örnek Matbu dergilerden okumalar
9. Hafta  ARA SINAV
10. Hafta  El Yazısı Türleri
11. Hafta  El Yazısı Türleri
12. Hafta  El yazısı örneklerden okuma
13. Hafta  El yazısı örneklerden okuma
14. Hafta  ARŞİV BELGELERİ OKUMA
15. Hafta  Rik'a belge okuma, Sülüs Belge Okuma
16. Hafta  FİNAL
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1. DEVELİOĞLU, Ferit, Osmanlıca-Türkçe Ansiklopedik Lügat, Aydın Kitabevi, Ankara, 2009. 2. SAMİ, Şemseddin, Kâmûs-î Türkî, Çağrı Yayınları, II. Baskı, İstanbul, 1987. 3. GÖKBİLGİN, Tayyip, Osmanlı Paleografya ve Diplomatik İlmi, İstanbul. Arşiv belgeleri
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
1
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
4
6
24
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
5
25
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
4
8
32
 Sunu hazırlama
4
7
28
 Sunum
5
6
30
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
3
3
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
3
3
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
187
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.48
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
1 Tarih uzmanlığının gerektirdiği bilgi, beceri, anlayış ve kavrayışa sahip olma; Sosyal Bilimler alanında yeterli bilgiye sahip olup, bu bilgileri Tarih alanında kullanabilecek gelişime ve derinliğe ulaşma.X
2
2 Türkiye Cumhuriyeti Tarihi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde kullanabilme becerisi kazanma.X
3
3 Türkiye Cumhuriyeti Tarihinin gelişimini gözlemleyebilme ve buna bağlı olarak çalışmalar yapabilme becerisi kazanma.X
4
4 Türkiye Cumhuriyeti Tarihi alanıyla ilgili yapacağı bilimsel çalışmalarda kaynaklara ulaşabilme, kaynaktan aracısız yararlanabilme, metinleri orijinallerinden okuyup anlayabilme becerisi kazanmaX
5
5 Tükiye Cumhuriyeti Tarihi alanıyla ilgili yaptığı çalışmalarda elde ettiği verileri derleme, sınıflandırabilme, analiz edebilme ve yorumlama ile bilimsel araştırma ve çalışma yöntemlerini kavrayabilme becerisi kazanma.X
6
6 Alanı ile ilgili olarak gruplar (bilim dalları) arası ve interdisipliner çalışabilme becerisi kazanma.X
7
7 Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme noktasına gelebilme.X
8
8 Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yeteneği, fikirlerini sözlü ve yazılı, ifade edebilme ve sağlıklı iletişim kurabilme becerisi kazanma.X
9
9 Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümleyebilme becerisi kazanma.X
10
10 Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, gelişen bilgi ve konular hakkındaki değişme ve ilerlemeleri izleyerek kendini geliştirebilme; bu işi yaparken teknolojiden yararlanabilme becerisi kazanma.X