GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TÜRK YENİLEŞME TARİHİ/2440045
Dersin Adı: TÜRK YENİLEŞME TARİHİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd. Doç. Dr. Nasrullah UZMAN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/nasrullah
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  nasrullah@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Modernite-modernleşme kavramlarını kavrar.
Avrupa dışında modernleşme hareketlerini kavrar.
Osmanlı’da modernleşme hareketlerinin kökenlerini kavrar.
III. Selim dönemini Osmanlı moderleşmesi açısından kavrar.
II. Mahmut dönemini Osmanlı moderleşmesi açısından kavrar.
Tanzimat dönemini Osmanlı modernleşmesi açısından kavrar.
I. Meşrutiyet döneminin Osmanlı modernleşmesi açısından kavrar.
Mutlakiyet’e dönüşü Osmanlı modernleşmesi açısından kavrar.
II. Meşrutiyet dönemini Osmanlı modernleşmesi açısından kavrar.
Cumriyet rejiminin devrim yapısını kavrar.
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Türk Yenileşmesinin Kavramsal Çerçevesi.
2. Hafta  Osmanlı Devleti’nde Yenileşme Arayışları: 17.-18. Yüzyıl.
3. Hafta  III. Selim ve Nizam-ı Cedit (1879-1807).
4. Hafta  II. Mahmut ve Mutlakiyet Rejimi (1808-1839).
5. Hafta  Tanzimat Dönemi (1839-1856).
6. Hafta  Islahat Fermanı (1856-1876).
7. Hafta  Kanun-ı Esasî.
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  I. Meşrutiyet.
10. Hafta   II. Abdülhamit ve Mutlakiyet Rejimi (1876-1909).
11. Hafta  II. Abdülhamit Dönemi Yenileşme Hareketleri
12. Hafta   Kanun-ı Esasî’nin Yeniden İlanı ve II. Meşrutiyet.
13. Hafta  Meşrutiyet Dönemi Yenileşme Hareketleri
14. Hafta  Osmanlı Devleti’nde Fikir Hareketleri
15. Hafta  Osmanlı Devleti’nde Siyasi Partiler ve İktidar-Muhalefet İlişkileri
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Niyazi Berkes, Türkiye’de Çağdaşlaşma, YKY, (Haz. Ahmet Kuyaş), İstanbul: 2008. Bernard Lewis, Modern Türkiye’nin Doğuşu, (Çev. Metin Kıratlı), Ankara: TTK, 1991. Stanford J. Shaw, Ezel Kural Shaw, Osmanlı İmparatorluğu ve Modern Türkiye, (Çev. Mehmet Harmancı), İstanbul: e, c. 2, 1983. Murat Belge, Fahri Aral (Haz.), Osmanlıdan Cumhuriyete Türkiye Ansiklopedisi, İstanbul: İletişim, 6 c., 1985.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Sunum
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
4
6
24
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
5
25
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
4
8
32
 Sunu hazırlama
4
7
28
 Sunum
5
6
30
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
3
3
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
3
3
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
187
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.48
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
1.Tarih uzmanlığının gerektirdiği bilgi, beceri, anlayış ve kavrayışa sahip olma; Sosyal Bilimler alanında yeterli bilgiye sahip olup, bu bilgileri Tarih alanında kullanabilecek gelişime ve derinliğe ulaşma. .X
2
2.Yakınçağ Tarihi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde kullanabilme becerisi kazanma.X
3
3. Yakınçağ Tarihinin gelişimini gözlemleyebilme ve buna bağlı olarak çalışmalar yapabilme becerisi kazanmaX
4
4. Yakınçağ Tarihi alanıyla ilgili yapacağı bilimsel çalışmalarda kaynaklara ulaşabilme, kaynaktan aracısız yararlanabilme, metinleri orijinallerinden okuyup anlayabilme becerisi kazanmaX
5
5. Yakınçağ Tarihi alanıyla ilgili yaptığı çalışmalarda elde ettiği verileri derleme, sınıflandırabilme, analiz edebilme ve yorumlama ile bilimsel araştırma ve çalışma yöntemlerini kavrayabilme becerisi kazanma.X
6
6. Alanı ile ilgili olarak gruplar (bilim dalları) arası ve interdisipliner çalışabilme becerisi kazanma.X
7
7. Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme noktasına gelebilmeX
8
8. Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yeteneği, fikirlerini sözlü ve yazılı, ifade edebilme ve sağlıklı iletişim kurabilme becerisi kazanma.X
9
9. Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümleyebilme becerisi kazanma.X
10
10. Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, gelişen bilgi ve konular hakkındaki değişme ve ilerlemeleri izleyerek kendini geliştirebilme; bu işi yaparken teknolojiden yararlanabilme becerisi kazanma.X