GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
YAKINÇAĞDA TÜRK DÜNYASI VE RUSYA/2440051
Dersin Adı: YAKINÇAĞDA TÜRK DÜNYASI VE RUSYA
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   Doç. Dr. Bekir Tümen SOMUNCUOĞLU
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Orta Asyada hanlık yönetiminden emirlik yönetimine geçiş sürecini analiz edebilme
Rusyanın Orta Asyaya yönelmesinin nedenlerini kavrayabilme
Orta Asyada İngiltere ile Rusyanın rekabetini değerlendirebilme






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Kafkasyanın jeopolitik konumu ve stratejik önemi
2. Hafta  Osmanlı Devletinin Kafkasya politikası
3. Hafta  Rusyanın Kafkasyaya Yönelmesi
4. Hafta  Kafkasya Ötesindeki Gelişmeler
5. Hafta  Azerbaycan Hanlıkları
6. Hafta  Azerbaycan Hanlıklarının Rusya tarafından işgali
7. Hafta  Kuzey Kafkasyadaki gelişmeler ve Müridizm Hareketi
8. Hafta  Kafkasyadan Anadoluya göçler
9. Hafta  Ara sınav
10. Hafta  Türkistan Hanlıkları
11. Hafta  Buhara, Hive ve Hokanddaki siyasi gelişmeler
12. Hafta  Orta Asyadaki hanlıkların iktisadi, kültürel ve sosyal durumları
13. Hafta  Rusyanın Orta Asyayı işgali
14. Hafta  Orta Asyada İngiliz-Rus Rekabeti
15. Hafta  Orta Asyada İngiliz-Rus Rekabeti
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1- Kafkas Dosyası, Tarih ve Tabiat Vakfı, İstanbul, 2006. 2- Cemal Gökçe, Kafkasya ve Osmanlı İmparatorluğunun Kafkasya Siyaseti, İstanbul: Şamil Eğitim ve Kültür Vakfı, 1979. 3- John F. Baddeley, Rusya´nın Kafkasya´yı istilası ve Şeyh Şamil, İstanbul: Kayıhan Yayınevi, 1995. 4- Mehmet Ali Çakmak, Hanlıklar Devrinde Azerbaycan-Türkiye münasebetleri (1723-1829), Yayımlanmamış Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi, 1996. 5- Hayati Bice, Kafkasya´dan Anadoluya Göçler, Ankara: Türkiye Diyanet Vakfı, 1991 6- Mehmet Alpargu, Türkistan Hanlıkları, Türkler, c: VIII, ss. 557-605. 7- Baymirza Hayit, Türkistan Devletlerinin Milli Mücadeleleri Tarihi, Ankara: TTK Yayınları, 1995. 8- Mehmet Saray, The Russian, British, Chinese and Ottoman rivalry in Turkestan : four studies on the history of Central Asia, Ankara: Türk Tarih Kurumu, 2003.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
5
7
35
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
6
5
30
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
2
8
16
 Sunu hazırlama
3
8
24
 Sunum
3
5
15
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
5
5
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
10
20
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
187
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.48
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
1.Tarih uzmanlığının gerektirdiği bilgi, beceri, anlayış ve kavrayışa sahip olma; Sosyal Bilimler alanında yeterli bilgiye sahip olup, bu bilgileri Tarih alanında kullanabilecek gelişime ve derinliğe ulaşma. .X
2
2.Yakınçağ Tarihi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde kullanabilme becerisi kazanma.X
3
3. Yakınçağ Tarihinin gelişimini gözlemleyebilme ve buna bağlı olarak çalışmalar yapabilme becerisi kazanmaX
4
4. Yakınçağ Tarihi alanıyla ilgili yapacağı bilimsel çalışmalarda kaynaklara ulaşabilme, kaynaktan aracısız yararlanabilme, metinleri orijinallerinden okuyup anlayabilme becerisi kazanmaX
5
5. Yakınçağ Tarihi alanıyla ilgili yaptığı çalışmalarda elde ettiği verileri derleme, sınıflandırabilme, analiz edebilme ve yorumlama ile bilimsel araştırma ve çalışma yöntemlerini kavrayabilme becerisi kazanma.X
6
6. Alanı ile ilgili olarak gruplar (bilim dalları) arası ve interdisipliner çalışabilme becerisi kazanma.X
7
7. Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme noktasına gelebilmeX
8
8. Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yeteneği, fikirlerini sözlü ve yazılı, ifade edebilme ve sağlıklı iletişim kurabilme becerisi kazanma.X
9
9. Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümleyebilme becerisi kazanma.X
10
10. Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, gelişen bilgi ve konular hakkındaki değişme ve ilerlemeleri izleyerek kendini geliştirebilme; bu işi yaparken teknolojiden yararlanabilme becerisi kazanma.X