GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
19. YÜZYIL OSMANLI İDARİ YAPISI/1440045
Dersin Adı: 19. YÜZYIL OSMANLI İDARİ YAPISI
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Cenk Reyhan
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  www.gazi.edu.tr
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  cenkreyhan@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
19. Yüzyıl Osmanlı idari yapısı üzerine temel yerli kaynakları tanır.
Merkezi yönetim ve yerinden yönetim kavramlarını kavrar.
Klasik dönem Osmanlı merkezi idari yapısının ve taşra idari yapısını kavrar.
18. Yüzyılda Osmanlı merkezi idari yapısının ve taşra idari yapısını kavrar.
19. Yüzyılda, Osmanlı merkezi idari yapısındaki yasama, yürütme ve yargı organlarının kurumsal yapısını kavrar.
19. Yüzyılda, Osmanlı merkezi idari yapısındaki mali organların kurumsal yapısınını kavrar.
19. Yüzyılda, Osmanlı merkezi idari yapısındaki askeri organların kurumsal ilişkisini kavrar.
19. Yüzyılda, Osmanlı merkezi idari yapısındaki eğitim-öğretim organların kurumsal yapısını kavrar.
19. yüzyılda taşra idaresinde vilayet idarelerini kavrar.
19. yüzyıl Osmanlı bürokratik yapısında kamu personel yapısını kavrar.
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Giriş: İdari Yapı Tarihi Çalışmak.
2. Hafta  Merkezden Yönetim - Yerel Yönetim.
3. Hafta  Klasik Dönem Osmanlı İdari Yapısı.
4. Hafta  18. Yüzyılda İdari Dönüşümler.
5. Hafta  Merkezi İdare I: Yasama, Yürütme, Yargı Organları.
6. Hafta  Merkezi İdare II: Mali İdari Yapı.
7. Hafta  Merkezi İdare III: Askeri İdari Yapı.
8. Hafta  Merkezi İdare III: Eğitsel-Öğretsel İdari Yapı.
9. Hafta  VİZE
10. Hafta  Taşra İdaresi I: Vilayet İdaresi I.
11. Hafta  Taşra İdaresi II: Vilayet İdaresi II.
12. Hafta  Taşra İdaresi III: Vilayet İdaresi III.
13. Hafta  Belediyeler.
14. Hafta  Bürokrasi.
15. Hafta  Padişahlık kurumu.
16. Hafta  FİNAL
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Enver Ziya Karal, Osmanlı Tarihi, c. V-VIII, Ankara: TTK, 2007. Roderic H. Davison, Osmanlı İmparatorluğu’nda Reform, (Çev. Osman Akınhay), 2 cilt, İstanbul: Papirüs, 1997. Françoise Dreyfus, Bürokrasinin İcadı, (Çev. Işık Ergüden), istanbul: İletişim, 2007.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Sunum.
 -- STAJ / UYGULAMA
  Uygulama
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
5
7
35
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
6
5
30
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
2
8
16
 Sunu hazırlama
3
8
24
 Sunum
3
5
15
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
5
5
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
10
20
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
187
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.48
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
1.Tarih uzmanlığının gerektirdiği bilgi, beceri, anlayış ve kavrayışa sahip olma; Sosyal Bilimler alanında yeterli bilgiye sahip olup, bu bilgileri Tarih alanında kullanabilecek gelişime ve derinliğe ulaşma. .X
2
2.Yakınçağ Tarihi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde kullanabilme becerisi kazanma.X
3
3. Yakınçağ Tarihinin gelişimini gözlemleyebilme ve buna bağlı olarak çalışmalar yapabilme becerisi kazanmaX
4
4. Yakınçağ Tarihi alanıyla ilgili yapacağı bilimsel çalışmalarda kaynaklara ulaşabilme, kaynaktan aracısız yararlanabilme, metinleri orijinallerinden okuyup anlayabilme becerisi kazanmaX
5
5. Yakınçağ Tarihi alanıyla ilgili yaptığı çalışmalarda elde ettiği verileri derleme, sınıflandırabilme, analiz edebilme ve yorumlama ile bilimsel araştırma ve çalışma yöntemlerini kavrayabilme becerisi kazanma.X
6
6. Alanı ile ilgili olarak gruplar (bilim dalları) arası ve interdisipliner çalışabilme becerisi kazanma.X
7
7. Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme noktasına gelebilmeX
8
8. Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yeteneği, fikirlerini sözlü ve yazılı, ifade edebilme ve sağlıklı iletişim kurabilme becerisi kazanma.X
9
9. Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümleyebilme becerisi kazanma.X
10
10. Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, gelişen bilgi ve konular hakkındaki değişme ve ilerlemeleri izleyerek kendini geliştirebilme; bu işi yaparken teknolojiden yararlanabilme becerisi kazanma.X