GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
YAKINÇAĞ AVRUPA TARİHİ/1440042
Dersin Adı: YAKINÇAĞ AVRUPA TARİHİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Cenk Reyhan
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/cenkreyhan
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  cenkreyhan@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Modern öncesi dönemde Avrupa tarihi hakkında bilgi sahibi olur.
Avrupa’da rönesans ve reformasyon dönemlerini kavrar.
Hanedan ve Din Savaşları dönemini kavrar.
Aydınlanma ve devrimler çağını kavrar
Napolyon dönemi Avrupasını kavrar
Reformasyon ve karşı devrimler çağını kavrar
Bilim, teknoloji ve sanayi devrimlerinin sebep ve sonuçlarını kavrar.
Modern çağ Batı demokrasilerini ve modern çağ fikir akımlarını ve ulus devlet olgusunu kavrar.
Emperyalizm olgusunu kavrar
20. Yüzyıl Avrupa tarihini kavrar
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Modern Öncesi Dönemde Avrupa Tarihine Genel Bakış
2. Hafta  Rönesans Dönemi
3. Hafta  Reformasyon Dönemi
4. Hafta  Hanedan ve Din Savaşları Dönemi
5. Hafta  Aydınlanma Çağı
6. Hafta  Devrimler Çağı
7. Hafta  Napolyon Kuşağı
8. Hafta  Reformasyon ve Karşı Devrimler Çağı
9. Hafta  Vize
10. Hafta  Bilim, teknoloji ve Sanayi Devrimi
11. Hafta  Batı Demokrasileri
12. Hafta  Fikir Akımları
13. Hafta  Ulus Devletler
14. Hafta  Emperyalizm
15. Hafta  20. Yüzyıla Genel Bakış
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Eric J. Hobsbawm, Sanayi ve İmparatorluk, (Çev. Abdullah Ersoy), Ankara: Dost, 1998. Eric J. Hobsbawm, Devrim Çağı (1789-1848), (Çev. Bahadır Sina Şener), Ankara: Dost, 1998. Eric J. Hobsbawm, Sermaye Çağı (1848-1875), (Çev. Bahadır Sina Şener), Ankara: Dost, 1998. Eric J. Hobsbawm, İmparatorluk Çağı (1875-1914), (Çev. Bahadır Sina Şener), Ankara: Dost, 1998. Eric J. Hobsbawm, Kısa Yirminci Yüzyıl: 1914-1991 Aşırılıklar Çağı), (Çev. Yavuz Alagon), İstanbul: Everest, 2006.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Sunum.
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
4
6
24
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
5
25
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
4
8
32
 Sunu hazırlama
4
7
28
 Sunum
5
6
30
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
3
3
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
3
3
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
187
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.48
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
1.Tarih uzmanlığının gerektirdiği bilgi, beceri, anlayış ve kavrayışa sahip olma; Sosyal Bilimler alanında yeterli bilgiye sahip olup, bu bilgileri Tarih alanında kullanabilecek gelişime ve derinliğe ulaşma. .X
2
2.Yakınçağ Tarihi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde kullanabilme becerisi kazanma.X
3
3. Yakınçağ Tarihinin gelişimini gözlemleyebilme ve buna bağlı olarak çalışmalar yapabilme becerisi kazanmaX
4
4. Yakınçağ Tarihi alanıyla ilgili yapacağı bilimsel çalışmalarda kaynaklara ulaşabilme, kaynaktan aracısız yararlanabilme, metinleri orijinallerinden okuyup anlayabilme becerisi kazanmaX
5
5. Yakınçağ Tarihi alanıyla ilgili yaptığı çalışmalarda elde ettiği verileri derleme, sınıflandırabilme, analiz edebilme ve yorumlama ile bilimsel araştırma ve çalışma yöntemlerini kavrayabilme becerisi kazanma.X
6
6. Alanı ile ilgili olarak gruplar (bilim dalları) arası ve interdisipliner çalışabilme becerisi kazanma.X
7
7. Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme noktasına gelebilmeX
8
8. Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yeteneği, fikirlerini sözlü ve yazılı, ifade edebilme ve sağlıklı iletişim kurabilme becerisi kazanma.X
9
9. Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümleyebilme becerisi kazanma.X
10
10. Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, gelişen bilgi ve konular hakkındaki değişme ve ilerlemeleri izleyerek kendini geliştirebilme; bu işi yaparken teknolojiden yararlanabilme becerisi kazanma.X