GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TARİH METODOLOJİSİ/1440001
Dersin Adı: TARİH METODOLOJİSİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Mustafa TURAN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
İlmî ve meslekî konularda kütüphanelerden ve arşivlerden yararlanma usul ve tekniklerini anlatmak
Bilgi ve belgeleri yorumlamak
Bilgi ve belgeleri tasvir etmek açıklamak
Bilgi ve belgeleri ilmî çalışmalarda açıklamak
Bilgi ve belgeler hakkında hüküm vermek
Bilgi ve belgeleri ilmî çalışmalarda derlemek



 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Konunun Tesbiti ve Sınırlarının Çizilmesi.
2. Hafta  Bibliyografyanın Tesbiti ve Toplanması.
3. Hafta  Arşiv malzemesinin tesbiti ve toplanması.
4. Hafta  Arşiv Belgelerinden yararlanma teknikleri; Arşiv Belgelerinden özet çıkarma teknikleri.
5. Hafta  Yazma Eserlerinn Tenkidli Transkripsiyon usulu ile yayına hazırlanması.
6. Hafta  Maddi ve Sözlü malzemenin tesbiti.
7. Hafta  Toplanan notların tasnifi ve planın yapılması.
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Eserin Kaleme Alınması: Notların Tasnifi.
10. Hafta  Eseri Kaleme Alma (Yazma).
11. Hafta  Eseri Kaleme Alma (Yazma).
12. Hafta  Dipnotu Usul ve Teknikleri.
13. Hafta   Son Şekil ve düzeltmeler.
14. Hafta  Bibliyografya ve İndeks hazırlama.
15. Hafta  Osmanlı Tarihi Araştırmalarında müracaat edilecek başlıca Kaynaklar.
16. Hafta  Final sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1) Mübahat S. Kütükoğlu, Osmanlı Belgelerinin Dili, İstanbul. 2) Mübahat S. Kütükoğlu, Tarih araştırmalarında Usul, İstanbul 1990. 3) Z. Velidi Togan, Tarihte Usul, İstanbul, 1969. 4) M. Tayyib Gökbilgin, Osmanlı Paleografya ve Diplomatik İlmi, İst. 1979. 5) Peter Burke, Tarih ve Toplumsal Kuram, İstanbul 1994. 6) Suraiya Faroqhi, Osmanlı Tarihi Nasıl İncelenir?, İstanbul 2001. 7) E.H. Carr., Tarih Nedir, İstanbul 1980. 8) Cahit Baltacı, İslam Paleografyası, İst. 1989. 9) Ali Aktan, Osmanlı Paleografyası ve Siyasi Yazışmalar, İstanbul 1995. 10) Mahmud Yazır, Eski Yazıları Okama Anahtarı, VGM yay., Ankara.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
5
7
35
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
6
5
30
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
2
8
16
 Sunu hazırlama
3
8
24
 Sunum
3
5
15
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
5
5
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
10
20
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
187
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.48
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
1.Tarih uzmanlığının gerektirdiği bilgi, beceri, anlayış ve kavrayışa sahip olma; Sosyal Bilimler alanında yeterli bilgiye sahip olup, bu bilgileri Tarih alanında kullanabilecek gelişime ve derinliğe ulaşma. .X
2
2.Yakınçağ Tarihi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde kullanabilme becerisi kazanma.X
3
3. Yakınçağ Tarihinin gelişimini gözlemleyebilme ve buna bağlı olarak çalışmalar yapabilme becerisi kazanmaX
4
4. Yakınçağ Tarihi alanıyla ilgili yapacağı bilimsel çalışmalarda kaynaklara ulaşabilme, kaynaktan aracısız yararlanabilme, metinleri orijinallerinden okuyup anlayabilme becerisi kazanmaX
5
5. Yakınçağ Tarihi alanıyla ilgili yaptığı çalışmalarda elde ettiği verileri derleme, sınıflandırabilme, analiz edebilme ve yorumlama ile bilimsel araştırma ve çalışma yöntemlerini kavrayabilme becerisi kazanma.X
6
6. Alanı ile ilgili olarak gruplar (bilim dalları) arası ve interdisipliner çalışabilme becerisi kazanma.X
7
7. Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme noktasına gelebilmeX
8
8. Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yeteneği, fikirlerini sözlü ve yazılı, ifade edebilme ve sağlıklı iletişim kurabilme becerisi kazanma.X
9
9. Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümleyebilme becerisi kazanma.X
10
10. Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, gelişen bilgi ve konular hakkındaki değişme ve ilerlemeleri izleyerek kendini geliştirebilme; bu işi yaparken teknolojiden yararlanabilme becerisi kazanma.X