GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TARİH ARAŞTIRMALARINDA USÜL II/2440006
Dersin Adı: TARİH ARAŞTIRMALARINDA USÜL II
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Mustafa Turan
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/mturan
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  mturan@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Türkiye Cumhuriyeti Tarihini ilgilendiren konuları metodolojik açıdan incelemek
Türkiye Cumhuriyeti Tarihini ilgilendiren konuları araştırma becerisini geliştirmek







 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Tarihin Ana Malzemeleri
2. Hafta  Destan- Efsane Masal
3. Hafta  Kronikler
4. Hafta  Kronikler
5. Hafta  Seyahatnameler
6. Hafta  Hal Tercümeleri (Biyografi)
7. Hafta  Hatıra, Siyaset ve Nasihatnameler
8. Hafta  Hatıra, Siyaset ve Nasihatnameler
9. Hafta  Vize
10. Hafta  Tarih Tenkidinin Unsurları İç Tenkit
11. Hafta  İç Tenkit
12. Hafta  DışTenkit
13. Hafta  Yorumlama ve Terkip
14. Hafta  Bilgiye Ulaşma Yöntemleri
15. Hafta  Kütüphaneler
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  •Togan, Z.V., Tarihte Usul, İstanbul 1985. •Armay, Ural. Bilimsel Araştırma ve Teknikleri El Kitabı, İstanbul 1981 •Arslan, Ahmet.İbni Haldun ve Tarih, İzmir Ege Üniversitesi Edebiyat Fakültesi, c. I. 1983 •Ataöv Türkkaya. Bilimsel Araştırma El Kitabı, Ankara. 1982 •Bernheim, Ernest. Tarih İlmine Giriş, İstanbul. 1936 •Binark, İsmet. Türk Devlet Arşivi ve Arşiv Sitesi, Ankara Türk Kütüphaneciler Derneği Bülteni, c. 26. 1977 •Binark, İsmet. Arşiv Konusunda Önbilgiler, Türk Kütüphaneciler Derneği Bülteni, c. 28.Ankara 1978 •Binark, İsmet. (), Arşiv ve Arşivcilik Bibliyografyası, Ankara.1979 •Tuncer Baykara, Tarih Metedolojisi, İzmir 1999 •Mübahat Kütükoğlu, Tarih Araştırmalarında Usul, İst 1994 •Leon E. Halkın, Tarih Tenkidinin Unsurları, Ankara 1989
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
4
6
24
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
5
25
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
4
8
32
 Sunu hazırlama
4
7
28
 Sunum
5
6
30
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
3
3
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
3
3
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
187
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.48
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
1.Tarih uzmanlığının gerektirdiği bilgi, beceri, anlayış ve kavrayışa sahip olma; Sosyal Bilimler alanında yeterli bilgiye sahip olup, bu bilgileri Tarih alanında kullanabilecek gelişime ve derinliğe ulaşma. .X
2
2.Yakınçağ Tarihi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde kullanabilme becerisi kazanma.X
3
3. Yakınçağ Tarihinin gelişimini gözlemleyebilme ve buna bağlı olarak çalışmalar yapabilme becerisi kazanmaX
4
4. Yakınçağ Tarihi alanıyla ilgili yapacağı bilimsel çalışmalarda kaynaklara ulaşabilme, kaynaktan aracısız yararlanabilme, metinleri orijinallerinden okuyup anlayabilme becerisi kazanmaX
5
5. Yakınçağ Tarihi alanıyla ilgili yaptığı çalışmalarda elde ettiği verileri derleme, sınıflandırabilme, analiz edebilme ve yorumlama ile bilimsel araştırma ve çalışma yöntemlerini kavrayabilme becerisi kazanma.X
6
6. Alanı ile ilgili olarak gruplar (bilim dalları) arası ve interdisipliner çalışabilme becerisi kazanma.X
7
7. Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme noktasına gelebilmeX
8
8. Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yeteneği, fikirlerini sözlü ve yazılı, ifade edebilme ve sağlıklı iletişim kurabilme becerisi kazanma.X
9
9. Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümleyebilme becerisi kazanma.X
10
10. Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, gelişen bilgi ve konular hakkındaki değişme ve ilerlemeleri izleyerek kendini geliştirebilme; bu işi yaparken teknolojiden yararlanabilme becerisi kazanma.X