GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
OSMANLICA TARİHİ METİNLER -II  /2440004
Dersin Adı: OSMANLICA TARİHİ METİNLER -II  
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Şennur Şenel
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  websitem.gazi.edu.tr/site/sennur
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  s.senel@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Osmanlı arşiv belgeleri üzerinde okuma tahlil ve değerlendirme yeteneği kazanmak
Osmanlıca el yazısının çeşitli türlerini okur.
T.C. Başbakanlık Devlet Arşivleri Genel Müdürlüğü bünyesindeki Osmanlı arşivlerinde temel bir araştırma yürütür.
Osmanlı Türkçesi yazılmış belgeleri okuyup anlar.





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Orta seviyede Osnmanlıca bilgisine sahip olmak
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Osmanlı paleografyası Osmanlı Diplomatikası
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Osmanlı arşiv belgeleri üzerinde okuma tahlil ve değerlendirme
2. Hafta  Osmanlı arşiv belgeleri üzerinde okuma tahlil ve değerlendirme
3. Hafta  Osmanlı arşiv belgeleri üzerinde okuma tahlil ve değerlendirme
4. Hafta  Osmanlı arşiv belgeleri üzerinde okuma tahlil ve değerlendirme
5. Hafta  Osmanlı arşiv belgeleri üzerinde okuma tahlil ve değerlendirme
6. Hafta  Osmanlı arşiv belgeleri üzerinde okuma tahlil ve değerlendirme
7. Hafta  Osmanlı arşiv belgeleri üzerinde okuma tahlil ve değerlendirme
8. Hafta  Osmanlı arşiv belgeleri üzerinde okuma tahlil ve değerlendirme
9. Hafta  Ara sınav
10. Hafta  Osmanlı arşiv belgeleri üzerinde okuma tahlil ve değerlendirme
11. Hafta  Osmanlı arşiv belgeleri üzerinde okuma tahlil ve değerlendirme
12. Hafta  Osmanlı arşiv belgeleri üzerinde okuma tahlil ve değerlendirmeOsmanlı arşiv belgeleri üzerinde okuma tahlil ve değerlendirme
13. Hafta  Osmanlı arşiv belgeleri üzerinde okuma tahlil ve değerlendirme
14. Hafta  Osmanlı arşiv belgeleri üzerinde okuma tahlil ve değerlendirme
15. Hafta  Osmanlı arşiv belgeleri üzerinde okuma tahlil ve değerlendirme
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Ferman ve Berat, Şer’iyye Sicilleri başta olmak üzere Osmanlı arşiv vesikaları. -Baltacı, Cahit, İslam Paleografyası, Diplomatik-Artşivcilik, İ
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
4
6
24
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
5
25
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
4
8
32
 Sunu hazırlama
4
7
28
 Sunum
5
6
30
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
3
3
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
3
3
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
187
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.48
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
1.Tarih uzmanlığının gerektirdiği bilgi, beceri, anlayış ve kavrayışa sahip olma; Sosyal Bilimler alanında yeterli bilgiye sahip olup, bu bilgileri Tarih alanında kullanabilecek gelişime ve derinliğe ulaşma. .X
2
2.Yakınçağ Tarihi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde kullanabilme becerisi kazanma.X
3
3. Yakınçağ Tarihinin gelişimini gözlemleyebilme ve buna bağlı olarak çalışmalar yapabilme becerisi kazanmaX
4
4. Yakınçağ Tarihi alanıyla ilgili yapacağı bilimsel çalışmalarda kaynaklara ulaşabilme, kaynaktan aracısız yararlanabilme, metinleri orijinallerinden okuyup anlayabilme becerisi kazanmaX
5
5. Yakınçağ Tarihi alanıyla ilgili yaptığı çalışmalarda elde ettiği verileri derleme, sınıflandırabilme, analiz edebilme ve yorumlama ile bilimsel araştırma ve çalışma yöntemlerini kavrayabilme becerisi kazanma.X
6
6. Alanı ile ilgili olarak gruplar (bilim dalları) arası ve interdisipliner çalışabilme becerisi kazanma.X
7
7. Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme noktasına gelebilmeX
8
8. Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yeteneği, fikirlerini sözlü ve yazılı, ifade edebilme ve sağlıklı iletişim kurabilme becerisi kazanma.X
9
9. Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümleyebilme becerisi kazanma.X
10
10. Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, gelişen bilgi ve konular hakkındaki değişme ve ilerlemeleri izleyerek kendini geliştirebilme; bu işi yaparken teknolojiden yararlanabilme becerisi kazanma.X