GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ  /2440003
Dersin Adı: ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ  
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Mustafa TURAN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/mturan
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  mturan@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Tarihsel bilgi üretiminde geçerli olan ilkeleri kavrar
Bütüncül yaklaşımla mevcut bilgi ve belgelere yeni sorular sorar
Diğer sosyal bilim metodlarını kullanabilir
Belge eksenli ve sorun eksenli tarih yazımları arasındaki benzer ve farklı yönleri kavrar.





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Modern tarih yazımının nitelikleri: belge eksenli araştırma, sorun eksenli araştırmaların özellikleri
2. Hafta  Tarihsel bilgi üretmede belgelerin önemi, örnek çalışmalar
3. Hafta  Sorun eksenli çalışmaların özellikleri, örnek çalışmalar
4. Hafta  Eleştirel bakış açısıyla yaklaşım ve örnek metinler
5. Hafta  Kronolojik tasvir, betimlemeci yaklaşım, örnekler
6. Hafta  Problematik yaklaşım, konu ve metin analizi ve yorumlama teknikleri, örnek metinler
7. Hafta  Tarihsel bilgi üretmede tasarım, plan ve kurgulama
8. Hafta  Konu ve belgelerin içeriğine göre istatistiksel yöntemler ve bilgisayar
9. Hafta  Vize Sınavı
10. Hafta  Analiz edilen verilerin işlenmesinde karşılaşılan sorunlar
11. Hafta  Yorum yaparken dikkat edilmesi gereken hususlar
12. Hafta  Dipnot ve kaynakça verilirken farklı yöntemler ve tutarlıklık
13. Hafta  Öğrencilerin hazırladığı seminerlerin sunumu ve tartışma
14. Hafta  Öğrencilerin hazırladığı seminerlerin sunumu ve tartışma
15. Hafta  Öğrencilerin hazırladığı seminerlerin sunumu ve tartışma
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Collingwood, R. G. (2007), Tarih Tasarımı, İstanbul, Kitap Yurdu Yay. Carr, E. H., (2011), Tarih Nedir?, İstanbul, İletişim Yay. Togan, Z. V., (1969), Tarihte Usûl, 2. baskı, İstanbul. Halkın, Léon H., (1989), Tarih Tenkidinin Unsurları (çev. B. Yediyıldız), Ankara, TTK. Carr, E. H., Fontana, J. (1992), Tarih Yazımında Nesnellik ve Yanlılık, Çev. Özer Ozankaya, Ankara, İmge Kitapevi. Duverger, M. (1973), Metodoloji Açısından Sosyal Bilimlere Giriş, Çev. Ü. Oskay, Ankara, .Bilgi Yay.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
4
6
24
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
5
25
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
4
8
32
 Sunu hazırlama
4
7
28
 Sunum
5
6
30
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
3
3
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
3
3
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
187
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.48
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
1.Tarih uzmanlığının gerektirdiği bilgi, beceri, anlayış ve kavrayışa sahip olma; Sosyal Bilimler alanında yeterli bilgiye sahip olup, bu bilgileri Tarih alanında kullanabilecek gelişime ve derinliğe ulaşma. .X
2
2.Yakınçağ Tarihi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde kullanabilme becerisi kazanma.X
3
3. Yakınçağ Tarihinin gelişimini gözlemleyebilme ve buna bağlı olarak çalışmalar yapabilme becerisi kazanmaX
4
4. Yakınçağ Tarihi alanıyla ilgili yapacağı bilimsel çalışmalarda kaynaklara ulaşabilme, kaynaktan aracısız yararlanabilme, metinleri orijinallerinden okuyup anlayabilme becerisi kazanmaX
5
5. Yakınçağ Tarihi alanıyla ilgili yaptığı çalışmalarda elde ettiği verileri derleme, sınıflandırabilme, analiz edebilme ve yorumlama ile bilimsel araştırma ve çalışma yöntemlerini kavrayabilme becerisi kazanma.X
6
6. Alanı ile ilgili olarak gruplar (bilim dalları) arası ve interdisipliner çalışabilme becerisi kazanma.X
7
7. Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme noktasına gelebilmeX
8
8. Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yeteneği, fikirlerini sözlü ve yazılı, ifade edebilme ve sağlıklı iletişim kurabilme becerisi kazanma.X
9
9. Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümleyebilme becerisi kazanma.X
10
10. Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, gelişen bilgi ve konular hakkındaki değişme ve ilerlemeleri izleyerek kendini geliştirebilme; bu işi yaparken teknolojiden yararlanabilme becerisi kazanma.X