GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
OSMANLI TARİHİNİN KAYNAKLARI -I/1430046
Dersin Adı: OSMANLI TARİHİNİN KAYNAKLARI -I
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Hamza Keleş
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/hkeles
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  hkeles@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Osmanlı kitabî kaynaklarını kullanma becerisi kazanma








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Dersin konusu, işleniş şekli ve kaynakları hakkında bilgilendirme
2. Hafta  Erken dönem Osmanlı tarih yazıcılığı
3. Hafta  Ahmedî ve Aşıkpaşazade
4. Hafta  Anonim Tevarih-i Ali Osmanlılar
5. Hafta  İbn-i Kemal ve eseri
6. Hafta  Pirî Reis ve Bahriyye
7. Hafta  Seydi Ali Reis
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  Hoca Saadeddin Efendi
10. Hafta  Gelibolulu Mustafa Ali
11. Hafta  Osmanlı Devlet Düzenine Ait Metinler
12. Hafta  Risaleler ve nasihatnâmeler
13. Hafta  Evliya Çelebi ve seyahatnamesi
14. Hafta  Vakanüvislik ve Mustafa Naima
15. Hafta  Cevdet Paşa
16. Hafta  Final sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Necib Âsım, "Osmanlı Tarih-nüvisleri ve Müverrihleri", TOEM. Erhan Afyoncu, "Tanzimat Öncesi Osmanlı Siyasi Tarihi"nin Ana Araştırma Kaynakları: Kronikler", Literatür, S. 2 (2003), s. 101-172. Franz Babinger, Osmanlı Tarih Yazarları ve Eserlerleri, çev. Coşkun üçok, Ankara 1982. Bursalı Mehmed Taihr, Osmanlı Müellifleri, İstanbul 1943. Cornel H. Fleischer, Tarihçi Mustafa Ali, Bir Osmanlı Aydın ve Bürokratı, çev. Ayla Ortaç, İstanbul 1996. Halil İnalcık, "Aşıkpaşazade Tarihi Nasıl Okunmalı?", çev. Fahri Unan, Söğüt'ten İstanbul'a, haz. Mehmet Öz-Oktay Özel, Ankara 1999, s. 119-145. Bekir Kütükoğlu, Veka'yinüvis-Makaleler, İstanbul 1994. M. C. Şehabeddin Tekindağ, "Osmanlı Tarih Yazıcılığı", Belleten, S. 140 (1971), s. 655-663
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Sözlü anlatım, soru cevap, tartışma, kaynak tetkiki
 -- STAJ / UYGULAMA
  yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
4
6
24
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
5
25
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
4
8
32
 Sunu hazırlama
4
7
28
 Sunum
5
6
30
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
3
3
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
3
3
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
187
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.48
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
1.Tarih uzmanlığının gerektirdiği bilgi, beceri, anlayış ve kavrayışa sahip olma; Sosyal Bilimler alanında yeterli bilgiye sahip olup, bu bilgileri Tarih alanında kullanabilecek gelişime ve derinliğe ulaşma.X
2
2.Yeni Çağ Tarihi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde kullanabilme becerisi kazanma.X
3
3. Yeni Çağ Tarihinin gelişimini gözlemleyebilme ve buna bağlı olarak çalışmalar yapabilme becerisi kazanma.X
4
4.Yeni Çağ Tarihi alanıyla ilgili yapacağı bilimsel çalışmalarda kaynaklara ulaşabilme, kaynaktan aracısız yararlanabilme, metinleri orijinallerinden okuyup anlayabilme becerisi kazanma.X
5
5.Yeni ÇağTarihi alanıyla ilgili yaptığı çalışmalarda elde ettiği verileri derleme, sınıflandırabilme, analiz edebilme ve yorumlama ile bilimsel araştırma ve çalışma yöntemlerini kavrayabilme becerisi kazanma.X
6
6. Alanı ile ilgili olarak gruplar (bilim dalları) arası ve interdisipliner çalışabilme becerisi kazanma.X
7
7. Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme noktasına gelebilme.X
8
8. Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yeteneği, fikirlerini sözlü ve yazılı, ifade edebilme ve sağlıklı iletişim kurabilme becerisi kazanma.X
9
9. Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümleyebilme becerisi kazanma.X
10
10. Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, gelişen bilgi ve konular hakkındaki değişme ve ilerlemeleri izleyerek kendini geliştirebilme; bu işi yaparken teknolojiden yararlanabilme becerisi kazanma.X