GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ANADOLU BEYLİKLERİ DÖNEMİNDE KÜLTÜR VE MEDENİYET/2420051
Dersin Adı: ANADOLU BEYLİKLERİ DÖNEMİNDE KÜLTÜR VE MEDENİYET
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Güray KIRPIK
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/guray
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  guray@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Beylikler Dönemi tarihini siyasi, sosyo-ekonomik ve kültürel yönleriyle tanır ve kavrar.
Beyliklerin Türk, Türkiye ve Dünya Tarihi açısından önemini kavrar







 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Anadolu Türk Beylikleri
2. Hafta  Karaman Oğulları
3. Hafta  Karaman Oğulları
4. Hafta  Germiyan Oğulları
5. Hafta  Germiyan Oğulları
6. Hafta  Menteşe Oğulları
7. Hafta  Menteşe Oğulları
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Saruhan Oğulları
10. Hafta  Saruhan Oğulları
11. Hafta  Karasi Oğulları
12. Hafta  Karasi Oğulları
13. Hafta  Candar Oğulları
14. Hafta  Kültürel Faaliyetler
15. Hafta  Kültürel Faaliyetler
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1. Doğuştan Günümüze Büyük İslâm Tarihi (8. Cilt), Ed: Hakkı Dursun Yıldız, İst 1992. 2. Osman Turan, Selçuklular Tarihi ve Türk İslâm Medeniyeti, Selçuklular Zamanında Türkiye, Doğu Anadolu’da Türk Devletleri Tarihi. 3. Erdoğan Merçil, Müslüman Türk Devletleri Tarihi. 4. Kenan Çetin, Selçuklu Medeniyeti Tarihi
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  None
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
4
1
4
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
7
1
7
 Materyal tasarlama, uygulama
6
5
30
 Rapor hazırlama
5
7
35
 Sunu hazırlama
5
7
35
 Sunum
7
4
28
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
3
3
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
3
3
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
187
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.48
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
1.Tarih uzmanlığının gerektirdiği bilgi, beceri, anlayış ve kavrayışa sahip olma; Sosyal Bilimler alanında yeterli bilgiye sahip olup, bu bilgileri Tarih alanında kullanabilecek gelişime ve derinliğe ulaşma.X
2
2.Ortaçağ Tarihi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde kullanabilme becerisi kazanmaX
3
3. Ortaçağ Tarihinin gelişimini gözlemleyebilme ve buna bağlı olarak çalışmalar yapabilme becerisi kazanma.X
4
4. Ortaçağ Tarihi alanıyla ilgili yapacağı bilimsel çalışmalarda kaynaklara ulaşabilme, kaynaktan aracısız yararlanabilme, metinleri orijinallerinden okuyup anlayabilme becerisi kazanma.X
5
5. Ortaçağ Tarihi alanıyla ilgili yaptığı çalışmalarda elde ettiği verileri derleme, sınıflandırabilme, analiz edebilme ve yorumlama ile bilimsel araştırma ve çalışma yöntemlerini kavrayabilme becerisi kazanma.X
6
6. Alanı ile ilgili olarak gruplar (bilim dalları) arası ve interdisipliner çalışabilme becerisi kazanma.X
7
7. Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme noktasına gelebilme.X
8
8. Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yeteneği, fikirlerini sözlü ve yazılı, ifade edebilme ve sağlıklı iletişim kurabilme becerisi kazanma.X
9
9. Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümleyebilme becerisi kazanma.X
10
10. Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, gelişen bilgi ve konular hakkındaki değişme ve ilerlemeleri izleyerek kendini geliştirebilme; bu işi yaparken teknolojiden yararlanabilme becerisi kazanma.X