GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
GREK TARİHİ/1410047
Dersin Adı: GREK TARİHİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Ayşe Fatma Erol
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  websitem.gazi.edu.tr/site/aferol
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  aferol@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Eskiçağ tarihinin kaynaklarını tanıyabilme
Kent devletlerini ortaya çıkışı ve kolonizasyon dönemini kavrayabilme
Pers İmparatorluğu ve bu devletin Batı Anadolu Yunan kent devleri ile ilişkilerini kavrayabilme






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Ege ve Yunan Tarihi Üzerine Genel Bakış
2. Hafta  Eskiçağ Tarihinin Kaynakları
3. Hafta  Ege Coğrafyası ve Tarih Öncesi Kültürleri
4. Hafta  Akhalar ve Myken Uygarlığı
5. Hafta  Homeros Çağı
6. Hafta  Troia Savaşı
7. Hafta  Ege Göçleri ve Karanlık Çağ
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  Kent-Devletleri (Polis): Siyasi Rejimler, Yasa Koyucular ve Reformcular
10. Hafta  Kolonizasyon Çağı
11. Hafta  Atina ve Sparta
12. Hafta  Pers İmparatorluğu
13. Hafta  Persler ve Batı Anadolu Kentleri
14. Hafta  Persler ve Batı Anadolu Kentleri
15. Hafta  Final Sınavı
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Blanck, H., Eski Yunan ve Roma'da Yaşam. İstanbul 1999. - Carradice, I.-Price, M., Hellen Dünyasında Sikke. Çev.: O. Tekin. İstanbul 2001. - Freidel, E., Antik Yunan’ın Kültür Tarihi. Çev.: Necati Aça. İstanbul 1999. - Günaltay, M.Ş., İran Tarihi. I. Cilt: En Eski Çağlardan İskender’in Asya Seferine Kadar. Ankara 1948. 19872. - İplikçioğlu, B., Eskibatı Tarihi I. Giriş, Kaynaklar, Bibliyografya. Ankara 1997. - İplikçioğlu, B., Hellen ve Roma Tarihinin Ana Hatları. İstanbul 2008. - Mansel, A.M., Ege ve Yunan Tarihi. Ankara 1947. - Tekin, O., Eski Yunan Tarihi. İstanbul 1995. 20013. - Tekin, O., Eski Yunan ve Roma Tarihine Giriş. İstanbul 2008. - Sevin, V., Anadolu’nun Tarihi Coğrafyası I. Ankara 2001. Other Languages - Bury, B.C., History of Greece. 1924 - Prentice, W.K., The Ancient Greeks. 1940. - Gardner, E.A., Greece and Aegean. 1938. - Glotz, G., The Aegean Civilization. 1927. - Andrews, A, Greek Society. 1991. - Graves, R. The Greek Myths. 1960.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
50
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
4
6
24
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
5
25
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
4
8
32
 Sunu hazırlama
4
7
28
 Sunum
5
6
30
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
3
3
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
3
3
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
187
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.48
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
1.Tarih uzmanlığının gerektirdiği bilgi, beceri, anlayış ve kavrayışa sahip olma; Sosyal Bilimler alanında yeterli bilgiye sahip olup, bu bilgileri Tarih alanında kullanabilecek gelişime ve derinliğe ulaşma.X
2
2.Eskiçağ Tarihi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde kullanabilme becerisi kazanma.X
3
3. Eskiçağ Tarihinin gelişimini gözlemleyebilme ve buna bağlı olarak çalışmalar yapabilme becerisi kazanma.X
4
4. Eskiçağ Tarihi alanıyla ilgili yapacağı bilimsel çalışmalarda kaynaklara ulaşabilme, kaynaktan aracısız yararlanabilme, metinleri orijinallerinden okuyup anlayabilme becerisi kazanma.X
5
5. Eskiçağ Tarihi alanıyla ilgili yaptığı çalışmalarda elde ettiği verileri derleme, sınıflandırabilme, analiz edebilme ve yorumlama ile bilimsel araştırma ve çalışma yöntemlerini kavrayabilme becerisi kazanma.X
6
6. Alanı ile ilgili olarak gruplar (bilim dalları) arası ve interdisipliner çalışabilme becerisi kazanma.X
7
7. Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme noktasına gelebilme.X
8
8. Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yeteneği, fikirlerini sözlü ve yazılı, ifade edebilme ve sağlıklı iletişim kurabilme becerisi kazanma.X
9
9. Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümleyebilme becerisi kazanma.X
10
10. Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, gelişen bilgi ve konular hakkındaki değişme ve ilerlemeleri izleyerek kendini geliştirebilme; bu işi yaparken teknolojiden yararlanabilme becerisi kazanma.X