GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ROMA TARİHİ VE KÜLTÜRÜ/2410049
Dersin Adı: ROMA TARİHİ VE KÜLTÜRÜ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Esma Reyhan
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Roma Krallığı´nın kuruluşundan, İmparatorluğun yıkılışına kadar siyasi tarihinin evrelerini ve bunların özelliklerini açıklayabilirler.
Roma tarihine ve olayların geçtiği coğrafyasına ilişkin yeterli bilgiye sahip olur, bunları kavrarlar.







 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
   Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Coğrafi Koşullar, İtalya´nın Erken Devirleri, Etrüskler
2. Hafta  Roma´da Krallık Dönemi
3. Hafta  Roma Cumhuriyeti´nin Kurulmasından Roma-İtalya Konfederasyonu´nun Kuruluşuna Kadar
4. Hafta  Roma´nın Batı Akdeniz Hakimiyeti ve Savaşlar
5. Hafta  Roma´nın Doğu Akdeniz Hakimiyeti ve Savaşlar
6. Hafta  Roma´da İç Savaşlar Dönemi
7. Hafta  Senatus´un ve Roma Cumhuriyeti´nin Yıkılışı, İmparatorluk Yönetimi´ne Geçiş
8. Hafta  Roma Cumhuriyet Dönemi´nde Anadolu, Mithridates Savaşları ve Eyaletlerin Kuruluşu
9. Hafta  ARASINAV
10. Hafta  Roma İmparatorluk Dönemi: Principatus Dönemi´nin Önemli Gelişmelerine Toplu Bakış
11. Hafta  Roma İmparatorluk Dönemi: Dominatus Dönemi´nin Önemli Gelişmelerine Toplu Bakış
12. Hafta  Roma İmparatorluk Dönemi Sosyo-Ekonomik Koşullar
13. Hafta  Roma İmparatorluk Dönemi Dinsel İnanışları: Pagan Dinler, Hıristiyanlık ve Roma İmparatorluk Kültü
14. Hafta  Roma İmparatorluğu´nun İkiye Ayrılması, Batı Roma İmparatorluğu´nun Yıkılması ve Doğu Roma İmparatorluğu
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Halil Demircioğlu, Roma Tarihi, I. Cilt, Ankara 1998 (Türk Tarih Kurumu Yayınları)
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
4
6
24
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
5
25
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
4
8
32
 Sunu hazırlama
4
7
28
 Sunum
5
6
30
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
3
3
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
3
3
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
187
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.48
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
1.Tarih uzmanlığının gerektirdiği bilgi, beceri, anlayış ve kavrayışa sahip olma; Sosyal Bilimler alanında yeterli bilgiye sahip olup, bu bilgileri Tarih alanında kullanabilecek gelişime ve derinliğe ulaşma.X
2
2.Eskiçağ Tarihi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde kullanabilme becerisi kazanma.X
3
3. Eskiçağ Tarihinin gelişimini gözlemleyebilme ve buna bağlı olarak çalışmalar yapabilme becerisi kazanma.X
4
4. Eskiçağ Tarihi alanıyla ilgili yapacağı bilimsel çalışmalarda kaynaklara ulaşabilme, kaynaktan aracısız yararlanabilme, metinleri orijinallerinden okuyup anlayabilme becerisi kazanma.X
5
5. Eskiçağ Tarihi alanıyla ilgili yaptığı çalışmalarda elde ettiği verileri derleme, sınıflandırabilme, analiz edebilme ve yorumlama ile bilimsel araştırma ve çalışma yöntemlerini kavrayabilme becerisi kazanma.X
6
6. Alanı ile ilgili olarak gruplar (bilim dalları) arası ve interdisipliner çalışabilme becerisi kazanma.X
7
7. Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme noktasına gelebilme.X
8
8. Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yeteneği, fikirlerini sözlü ve yazılı, ifade edebilme ve sağlıklı iletişim kurabilme becerisi kazanma.X
9
9. Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümleyebilme becerisi kazanma.X
10
10. Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, gelişen bilgi ve konular hakkındaki değişme ve ilerlemeleri izleyerek kendini geliştirebilme; bu işi yaparken teknolojiden yararlanabilme becerisi kazanma.X