GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ANADOLUNUN PREHİSTORYASI -I/1410044
Dersin Adı: ANADOLUNUN PREHİSTORYASI -I
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Esma Reyhan
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Anadolu Prehistoryası ile ilgili temel kavramları açıklayabilir.
Anadolu Prehistoryası ile ilgili yapılan araştırmaları açıklayabilir
Anadolu Alt, Orta ve Üst Paleolitik Çağlarının genel özelliklerini belirleyebilir.
Anadolu’da yer alan buluntu yerlerini değerlendirip yorumlayabilecektir.
Anadolu Epipaleolitik Çağının genel özelliklerini ve buluntu yerlerini değerlendirebilecektir.




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Giriş, Anadolu Paleolitik ve Epipaleolitik Çağ Araştırma Tarihçesi
2. Hafta  Anadolu Alt Paleolitik Çağı ve Kaletepe Deresi 3 Buluntu Yeri
3. Hafta  Anadolu Alt Paleolitik Çağı ve Kaletepe Deresi 3 Buluntu Yeri
4. Hafta  Anadolu Orta Paleolitik Çağı
5. Hafta  Karain Mağarası Orta Paleolitik Çağı
6. Hafta  Ara sınav
7. Hafta  Anadolu Üst Paleolitik Çağı
8. Hafta  Üçağızlı Mağarası Üst Paleolitik Çağı
9. Hafta  Anadolu Epipaleolitik Çağı
10. Hafta  Karain ve Öküzini Mağaraları Epipaleolitik Çağı
11. Hafta  Beldibi ve Belbaşı Kaya Sığınakları Epipaleolitik çağı
12. Hafta  Pınarbaşı ve Kuzeybatı Anadolu Epipaleolitik Çağı
13. Hafta  Anadolu Epipaleolitik Çağı Sanatı
14. Hafta  Genel sınava hazırlık
15. Hafta  Genel sınav
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Anati, E. (1968). “Anatolia’s Earliest Art”, Archaeology (21): 22-35. Kartal, M. (2003). “Anadolu’nun Epipaleolitik Dönem Buluntu Toplulukları: Sorunlar, Öneriler, Değerlendirmeler ve Çeşitli Yaklaşımlar”, Anadolu/Anatolia (24): 35-43.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
4
6
24
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
5
25
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
4
8
32
 Sunu hazırlama
4
7
28
 Sunum
5
6
30
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
3
3
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
3
3
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
187
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.48
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
1.Tarih uzmanlığının gerektirdiği bilgi, beceri, anlayış ve kavrayışa sahip olma; Sosyal Bilimler alanında yeterli bilgiye sahip olup, bu bilgileri Tarih alanında kullanabilecek gelişime ve derinliğe ulaşma.X
2
2.Eskiçağ Tarihi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde kullanabilme becerisi kazanma.X
3
3. Eskiçağ Tarihinin gelişimini gözlemleyebilme ve buna bağlı olarak çalışmalar yapabilme becerisi kazanma.X
4
4. Eskiçağ Tarihi alanıyla ilgili yapacağı bilimsel çalışmalarda kaynaklara ulaşabilme, kaynaktan aracısız yararlanabilme, metinleri orijinallerinden okuyup anlayabilme becerisi kazanma.X
5
5. Eskiçağ Tarihi alanıyla ilgili yaptığı çalışmalarda elde ettiği verileri derleme, sınıflandırabilme, analiz edebilme ve yorumlama ile bilimsel araştırma ve çalışma yöntemlerini kavrayabilme becerisi kazanma.X
6
6. Alanı ile ilgili olarak gruplar (bilim dalları) arası ve interdisipliner çalışabilme becerisi kazanma.X
7
7. Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme noktasına gelebilme.X
8
8. Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yeteneği, fikirlerini sözlü ve yazılı, ifade edebilme ve sağlıklı iletişim kurabilme becerisi kazanma.X
9
9. Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümleyebilme becerisi kazanma.X
10
10. Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, gelişen bilgi ve konular hakkındaki değişme ve ilerlemeleri izleyerek kendini geliştirebilme; bu işi yaparken teknolojiden yararlanabilme becerisi kazanma.X