GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TARİH ARAŞTIRMALARINDA USÜL-II  /2410003
Dersin Adı: TARİH ARAŞTIRMALARINDA USÜL-II  
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. İlhami DURMUŞ
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  Websitem.gazi.edu.tr/site/ilhami
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  ilhami@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Kaynaklar hakkında bilgi sahibi olma.
Kaynaklara ulaşmak için bilgi alma.
Eskiçağ tarihi ve filoloji hakkında bilgi edinme.
Eskiçağ dilleri ve yazı hakkında bilgi edinme.
Eskiçağ tarihi ve iktisat hakkında bilgilenme.
Eskiçağ tarihi ve hukuk hakkında bilgilenme.
Eskiçağ tarihi ve antropoloji hakkında bilgilenme.
Kaynak değerlendirme yeteneği kazanma.
Kaynaktan yararlanma yeteneği kazanma.
Kaynakları karşılaştırma yeteneği kazanma.
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Eskiçağ tarihi ve filoloji
2. Hafta  Eskiçağ tarihi ve filoloji
3. Hafta  Eskiçağ tarihi ve filoloji
4. Hafta  Eskiçağ tarihi ve iktisat
5. Hafta  Eskiçağ tarihi ve iktisat
6. Hafta  Eskiçağ tarihi ve iktisat
7. Hafta  Eskiçağ tarihi ve hukuk
8. Hafta  Eskiçağ tarihi ve hukuk
9. Hafta  Ara sınav
10. Hafta  Eskiçağ tarihi ve hukuk
11. Hafta  Eskiçağ tarihi ve antropoloji
12. Hafta  Eskiçağ tarihi ve antropoloji
13. Hafta  Eskiçağ tarihi ve antropoloji
14. Hafta  Kaynak değerlendirme
15. Hafta  Kaynak karşılaştırma
16. Hafta  Kaynak karşılaştırma
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Türkçe, almanca ve ingilizce çeşitli kitap ve makaleler.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt
 -- STAJ / UYGULAMA
  Uygulama yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
4
6
24
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
5
25
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
4
8
32
 Sunu hazırlama
4
7
28
 Sunum
5
6
30
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
3
3
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
3
3
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
187
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.48
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
1.Tarih uzmanlığının gerektirdiği bilgi, beceri, anlayış ve kavrayışa sahip olma; Sosyal Bilimler alanında yeterli bilgiye sahip olup, bu bilgileri Tarih alanında kullanabilecek gelişime ve derinliğe ulaşma.X
2
2.Eskiçağ Tarihi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde kullanabilme becerisi kazanma.X
3
3. Eskiçağ Tarihinin gelişimini gözlemleyebilme ve buna bağlı olarak çalışmalar yapabilme becerisi kazanma.X
4
4. Eskiçağ Tarihi alanıyla ilgili yapacağı bilimsel çalışmalarda kaynaklara ulaşabilme, kaynaktan aracısız yararlanabilme, metinleri orijinallerinden okuyup anlayabilme becerisi kazanma.X
5
5. Eskiçağ Tarihi alanıyla ilgili yaptığı çalışmalarda elde ettiği verileri derleme, sınıflandırabilme, analiz edebilme ve yorumlama ile bilimsel araştırma ve çalışma yöntemlerini kavrayabilme becerisi kazanma.X
6
6. Alanı ile ilgili olarak gruplar (bilim dalları) arası ve interdisipliner çalışabilme becerisi kazanma.X
7
7. Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme noktasına gelebilme.X
8
8. Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yeteneği, fikirlerini sözlü ve yazılı, ifade edebilme ve sağlıklı iletişim kurabilme becerisi kazanma.X
9
9. Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümleyebilme becerisi kazanma.X
10
10. Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, gelişen bilgi ve konular hakkındaki değişme ve ilerlemeleri izleyerek kendini geliştirebilme; bu işi yaparken teknolojiden yararlanabilme becerisi kazanma.X