GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TELEVİZYON REKLAMCILIĞI/1370053
Dersin Adı: TELEVİZYON REKLAMCILIĞI
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd. Doç. Semra ÇEVİK
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  websitem.gazi.edu.tr/, w3.gazi.edu.tr/~scevik
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  scevik@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Televizyon reklamcılık kavramları ile iletişim süreçlerini bilir.
Televizyon reklamcılığı kullanım yöntem ve amacını bilir.
Örnekler üzerinden çözümlemeler yapabilir.
-
-
-
-
-
-
-
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Televizyon reklamcılığı kuramları
2. Hafta  Televizyon reklamcılığı tarihçesi
3. Hafta  Televizyon reklamcılığı ve ticaret
4. Hafta  Sanat olarak reklamlar
5. Hafta  Televizyon reklam yarışmaları
6. Hafta  Televizyon reklamlarını anlamak
7. Hafta  Reklam ve manipülasyon
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Tüketimin sempatikleştirilmesi
10. Hafta  Reklamın haberciliği
11. Hafta  Televizyon reklamı ve yenilik fetişizmi
12. Hafta  Marka imajı ve satan reklam
13. Hafta  Televizyon reklamcılığı ve cinsellik kullanımı
14. Hafta  Televizyon reklamcılığı ve çocuk kullanımı
15. Hafta  Televizyon reklamcılığı ve modernlik
16. Hafta  -
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  PAUL RUTHERFORD: YENİ İKONALAR Televizyonda Reklam Sanatı STEEL J.. GERÇEK YALANLAR REKLAMCILIK ARMAND MATELARD - REKLAMCILIK – İLETİŞİM BANU DAĞDAŞ - REKLAMI OKUMAK YÜKSEL ÜNSAL; BİLİMSEL REKLAM VE PAZARLAMADAKİ YERİ
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
10
 Ödev
1
30
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
7
98
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
5
70
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
4
1
4
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
1
1
1
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
2
2
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
2
2
 Diğer
2
5
10
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
187
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.48
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
İletişim biliminin disiplinlerarası doğasının farkına varır.X
2
Radyo Televizyon ve Sinema alanıyla ilgili temel sorunları ve bunların neden-sonuç ilişkilerini tanımlar.X
3
Radyo Televizyon ve Sinema alanıyla ilgili uzmanlık düzeyinde kuramsal, metodolojik ve pratik bilgiyi değerlendirir.X
4
Radyo Televizyon ve Sinema alanıyla ilgili kuramları, nicel ve nitel araştırma yöntemleri ile birleştirerek ileri düzeyde kullanır.X
5
Radyo Televizyon ve Sinema alanı ile ilgili bilgileri analitik ve sistematik şekilde oluşturur.X
6
Bireysel ve grup içinde sorumluluk alarak radyo televizyon ve sinema alanıyla ilgili bilimsel bir çalışmayı yürütür.X
7
Radyo Televizyon ve Sinema alanındaki bir sorunu tespit eder.X
8
Araştırma sorunuyla ilgili verileri toplar.X
9
Elde ettiği verilerden sonuçlar çıkarır.X
10
Radyo Televizyon ve Sinema alanıyla ilgili temel yaklaşım ve yöntemleri ayırt eder.X
11
Bilgiye erişme amacıyla kaynak araştırması yaparak, ulaşabildiği bütün bilgi kaynaklarını değerlendirir.X
12
Radyo Televizyon ve Sinema alanındaki güncel kuramsal ve metodolojik gelişmeleri değerlendirip bunları akademik çalışmalarına aktarır.X
13
Radyo Televizyon ve Sinema alanı ile ilgili verileri toplayarak bunları toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerle bütünleştirir.X
14
Radyo Televizyon ve Sinema alanında edindiği bilgi ve beceriler ile analiz etme yeteneğini akademik ve toplumsal bilgiye katkı için kullanır.X