GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
MEDYA VE SÖYLEM/2370057
Dersin Adı: MEDYA VE SÖYLEM
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç.Dr. Gülcan SEÇKİN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/g.seckin
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  gcansn@gmail.com, g.seckin@gazi.edu.tr, gulcanseckin@hotmail.com, gcansn@yahoo.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Söylemin hem bir çözümleme konusu olduğunu hem de metodolojik bir yaklaşım olduğunu anlayacaktır.
Medyanın söylemlerinin toplumsal iktidarın kurulduğu maddi ve söylemsel pratikler içinde ele alınabileceğini öğrenir.
Bunun yapabilmek için medya, etki, dil ve ideoloji, iktidar tartışmalarını bilmek gerektiğini öğrenir.
söylem, söylem analizi, eleştirel söylem analizi nedir, nasıl yapılırı öğrenir.
---------
---------
---------
--------
--------
-----------
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Medya metinlerine araçcı dil anlayışı içinde bakış.
2. Hafta   Media metin analizlerinde yapısalcı dilbilim, göstergebilim ve post yapısalcı kuramcıların etkisi
3. Hafta  dil ve ideoloji sorununu anlamada Saussure, Barhes, Bakhtin, volosinov, Lacan, Althusser, Grammsci, Foucault, Laclau, Eagleton, Ellis, Coward, Kristev
4. Hafta   Medya metinlerine yönelik eleştirel yaklaşımın, eleştirel dilbilim ve eleştirel söylem çözümlesinin katkısı ile gelişimi. Temsil sorununa bakış.
5. Hafta   Metinsel içerik üzerine içerik analizi, göstergebilimsel analiz, fenemonolojik ve yorumsamacı analiz
6. Hafta  Metinsel yapı ve söylem üzerine yapısalcı, post yapısalcı yaklaşım, anlatı ve söylem analizi.
7. Hafta  Söylem analizinin enstrümanları
8. Hafta   Yapılmış eleştirel söylem analizi örnekleri
9. Hafta   Yapılmış eleştirel söylem analizi örnekleri
10. Hafta  Öğrenci sunumu ve tartışılması
11. Hafta  Öğrenci unumu ve tartışılması
12. Hafta  Öğrenci sunumu ve tartışılması
13. Hafta  Öğrenci sunumu ve tartışılması
14. Hafta  Öğrenci sunumu ve tartışılması
15. Hafta  Öğrenci sunumu ve tartışılması
16. Hafta  Dönemin, çalışmaların değerlendirilmesi
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  I Bertrand&P.Hughes (2005) Media Research Methods, Pallgrave Macmillan: London, M.A. İnal (1996). Haberi Okumak, Temuçin yay:Ankara. Söylem Üzerine,(2003). haz. Ahmet Kocaman, Metu Press:Ankara. Teun A. van Dijk (1993). Principles of Critical Discourse Analysis, Discourse Society April 1993 vol. 4 no. 2 249-283. Bkz: http://www.discourses.org/ R. Barthes 1993). Göstergebilimsel Serüven. Çev. M. Rifat, S. rifat, YKY yay.: İstanbul. R. Coward&J. Ellis(1985). Dil ve maddecilik,Çev. E. Tarım. İletişim yay: İstanbul.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  anlatım, soru-yanıt, kitap okuma ve sunumları, yapılmış tez incelemeleri, durum analizleri, makale yazım ve sunumları.
 -- STAJ / UYGULAMA
  ---------
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
50
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
2
28
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
1
14
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
6
4
24
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
30
30
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
40
40
 Diğer
3
4
12
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
190
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.6
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
İletişim biliminin disiplinlerarası doğasının farkına varır.X
2
Radyo Televizyon ve Sinema alanıyla ilgili temel sorunları ve bunların neden-sonuç ilişkilerini tanımlar.X
3
Radyo Televizyon ve Sinema alanıyla ilgili uzmanlık düzeyinde kuramsal, metodolojik ve pratik bilgiyi değerlendirir.X
4
Radyo Televizyon ve Sinema alanıyla ilgili kuramları, nicel ve nitel araştırma yöntemleri ile birleştirerek ileri düzeyde kullanır.X
5
Radyo Televizyon ve Sinema alanı ile ilgili bilgileri analitik ve sistematik şekilde oluşturur.X
6
Bireysel ve grup içinde sorumluluk alarak radyo televizyon ve sinema alanıyla ilgili bilimsel bir çalışmayı yürütür.X
7
Radyo Televizyon ve Sinema alanındaki bir sorunu tespit eder.X
8
Araştırma sorunuyla ilgili verileri toplar.X
9
Elde ettiği verilerden sonuçlar çıkarır.X
10
Radyo Televizyon ve Sinema alanıyla ilgili temel yaklaşım ve yöntemleri ayırt eder.X
11
Bilgiye erişme amacıyla kaynak araştırması yaparak, ulaşabildiği bütün bilgi kaynaklarını değerlendirir.X
12
Radyo Televizyon ve Sinema alanındaki güncel kuramsal ve metodolojik gelişmeleri değerlendirip bunları akademik çalışmalarına aktarır.X
13
Radyo Televizyon ve Sinema alanı ile ilgili verileri toplayarak bunları toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerle bütünleştirir.X
14
Radyo Televizyon ve Sinema alanında edindiği bilgi ve beceriler ile analiz etme yeteneğini akademik ve toplumsal bilgiye katkı için kullanır.X