GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
MEDYA VE ALIMLAMA ÇALIŞMALARI/2370056
Dersin Adı: MEDYA VE ALIMLAMA ÇALIŞMALARI
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç.Dr. Aydan ÖZSOY
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  aydan@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Medya-Yeni Medya Çalışmaları hakkında bilgi.
Medya Çalışmalarının tarihi ve eleştirel medya çalışmaları.
Medya çalışmaları içinde izleyici çalışmaları ve önemi.
İzleyici çalışmaları hakkında bilgi
İzleyici araştırmalarında yöntem ve teknikleri öğrenmek.Niteliksel yöntem ve teknikleri öğrenmek.
Medya çalışmalarında alan araştırmasının önemi. Uygulama örnekleri.
Medya tarihinden izleyici çalışması örnekleri.
Türkiyeden izleyici çalışması örnekleri.
Uygulama
Uygulama
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Medya-Yeni Medya çalışmaları nedir?
2. Hafta  Medya Çalışmalarının tarihi ve eleştirel medya çalışmaları
3. Hafta  Medya çalışmaları içinde izleyici çalışmaları ve önemi.
4. Hafta  İzleyici çalışmaları
5. Hafta  İzleyici araştırmalarında yöntem ve teknikler.Niteliksel yöntem ve teknikler.
6. Hafta  Medya çalışmalarında alan araştırması nedir? Nasıl yapılır?
7. Hafta  Medya tarihinden izleyici çalışması örnekleri.
8. Hafta  Türkiyeden izleyici çalışması örnekleri.
9. Hafta  Uygulama
10. Hafta  Uygulama
11. Hafta  Uygulama
12. Hafta  Uygulama
13. Hafta  Sunum
14. Hafta  Sunum
15. Hafta  Sunum
16. Hafta  Sunum
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1. Özsoy, Aydan 'Televizyon ve İzleyici. Türkiye'de Dönüşen Televizyon Kültürü ve İzleyici' Ütopya Yayınevi. 2011.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
0
0
 Uygulama
1
20
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
7
3
21
 Okuma Faaliyetleri
6
3
18
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
4
3
12
 Materyal tasarlama, uygulama
5
3
15
 Rapor hazırlama
6
3
18
 Sunu hazırlama
4
3
12
 Sunum
4
3
12
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
3
3
9
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
3
3
9
 Diğer
3
3
9
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
177
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.08
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
İletişim biliminin disiplinlerarası doğasının farkına varır.X
2
Radyo Televizyon ve Sinema alanıyla ilgili temel sorunları ve bunların neden-sonuç ilişkilerini tanımlar.X
3
Radyo Televizyon ve Sinema alanıyla ilgili uzmanlık düzeyinde kuramsal, metodolojik ve pratik bilgiyi değerlendirir.X
4
Radyo Televizyon ve Sinema alanıyla ilgili kuramları, nicel ve nitel araştırma yöntemleri ile birleştirerek ileri düzeyde kullanır.X
5
Radyo Televizyon ve Sinema alanı ile ilgili bilgileri analitik ve sistematik şekilde oluşturur.X
6
Bireysel ve grup içinde sorumluluk alarak radyo televizyon ve sinema alanıyla ilgili bilimsel bir çalışmayı yürütür.X
7
Radyo Televizyon ve Sinema alanındaki bir sorunu tespit eder.X
8
Araştırma sorunuyla ilgili verileri toplar.X
9
Elde ettiği verilerden sonuçlar çıkarır.X
10
Radyo Televizyon ve Sinema alanıyla ilgili temel yaklaşım ve yöntemleri ayırt eder.X
11
Bilgiye erişme amacıyla kaynak araştırması yaparak, ulaşabildiği bütün bilgi kaynaklarını değerlendirir.X
12
Radyo Televizyon ve Sinema alanındaki güncel kuramsal ve metodolojik gelişmeleri değerlendirip bunları akademik çalışmalarına aktarır.X
13
Radyo Televizyon ve Sinema alanı ile ilgili verileri toplayarak bunları toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerle bütünleştirir.X
14
Radyo Televizyon ve Sinema alanında edindiği bilgi ve beceriler ile analiz etme yeteneğini akademik ve toplumsal bilgiye katkı için kullanır.X