GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
MEDYA VE ETİK/1370048
Dersin Adı: MEDYA VE ETİK
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Zakir AVŞAR
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  websitem.gazi.edu.tr/site/zavsar
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  zavsar@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Etik, ahlak ve meslek etiği hakkında bilgi sahibi olmak
Meslek ilkeleri ve etik konusunda bilgi sahibi olmak
Medya ve etik konusunda yeterliliğe sahip olmak






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  sunum, konferans, tartışma
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Etik, ahlak, meslek ilkeleri, medya ve etik
2. Hafta  Medya sorumluluk sistemleri
3. Hafta  Medya mensuplarının dürüstlüğü
4. Hafta  Kamu yararı ve medya
5. Hafta  Medyada tarafsızlık ve nesnellik
6. Hafta  Terör haberciliği ve medya
7. Hafta  Halkla ilişkiler ve etik
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  Savaş haberciliği ve etik
10. Hafta  Okur temsilciliği sistemi ve etik
11. Hafta  Köşe yazarlığı sistemi ve etik
12. Hafta  Ekonomi haberciliği ve etik
13. Hafta  Bilimsel Çalışmalar ve Etik
14. Hafta  Medya Gözcülüğü Sistemi ve Etik
15. Hafta  Dünya medya etik kodlarının yaygınlaştığı başlıklar
16. Hafta  Genel değerlendirme
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Almagor, R. Cohen; İfade, Medya ve Etik, Phoenix Yayınları, Ankara, 2002. Çaplı, Bülent; Medya ve Etik, İmge, Ankara, 2010.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Sunuş, konferans, tartışma yöntemi.
 -- STAJ / UYGULAMA
  Zorunlu staj uygulaması yoktur.
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
0
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
3
42
 Okuma Faaliyetleri
14
3
42
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
3
42
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
14
3
42
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
2
2
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
4
8
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
178
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.12
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
İletişim biliminin disiplinlerarası doğasının farkına varır.X
2
Radyo Televizyon ve Sinema alanıyla ilgili temel sorunları ve bunların neden-sonuç ilişkilerini tanımlar.X
3
Radyo Televizyon ve Sinema alanıyla ilgili uzmanlık düzeyinde kuramsal, metodolojik ve pratik bilgiyi değerlendirir.X
4
Radyo Televizyon ve Sinema alanıyla ilgili kuramları, nicel ve nitel araştırma yöntemleri ile birleştirerek ileri düzeyde kullanır.X
5
Radyo Televizyon ve Sinema alanı ile ilgili bilgileri analitik ve sistematik şekilde oluşturur.X
6
Bireysel ve grup içinde sorumluluk alarak radyo televizyon ve sinema alanıyla ilgili bilimsel bir çalışmayı yürütür.X
7
Radyo Televizyon ve Sinema alanındaki bir sorunu tespit eder.X
8
Araştırma sorunuyla ilgili verileri toplar.X
9
Elde ettiği verilerden sonuçlar çıkarır.X
10
Radyo Televizyon ve Sinema alanıyla ilgili temel yaklaşım ve yöntemleri ayırt eder.X
11
Bilgiye erişme amacıyla kaynak araştırması yaparak, ulaşabildiği bütün bilgi kaynaklarını değerlendirir.X
12
Radyo Televizyon ve Sinema alanındaki güncel kuramsal ve metodolojik gelişmeleri değerlendirip bunları akademik çalışmalarına aktarır.X
13
Radyo Televizyon ve Sinema alanı ile ilgili verileri toplayarak bunları toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerle bütünleştirir.X
14
Radyo Televizyon ve Sinema alanında edindiği bilgi ve beceriler ile analiz etme yeteneğini akademik ve toplumsal bilgiye katkı için kullanır.X