GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
İLETİŞİM ARAŞTIRMALARI/1370004
Dersin Adı: İLETİŞİM ARAŞTIRMALARI
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
   Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç.Dr. Gülcan SEÇKİN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/g.seckin
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  gcansn@gmail.com, g.seckin@gazi.edu.tr, gulcanseckin@hotmail.com, gcansn@yahoo.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Dersi alan öğrenci iletişim ve medya konusunda yapılan çalışmaların gelişim çizgisini izlendiğinde farklı ülkelerde farklı çalışmaların yapıldığını
farklı kuramsal geleneklerin ortaya çıktığını öğrenecektir.
Kuramsal eğilim ve dönüşümleri öğrenirken, farklı ülkelerde yapılan çalışmaların bu çerçevede ayrı başlıklar biçiminde konu edilişini görecek.
Medya çalışmalarının disiplinler arası niteliğini, insan ve sosyal bilim disiplinlerinin çalışmaları nasıl etkilediğini öğrenecek.
Medya çalışmalarında politik ve epistemolojik yaklaşım farklarını, veri toplama ve yorumlamada kullanılmış olan yaklaşımları, bunların birbirinden
farkını öğreneceklerdir. ----------
---------------
--------------
--------------
------------------
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Ders yüzyüze, derslikte konuları anlatma, sunuş yapacak şekilde öğrencilere okumalar ve analizler yaptırma biçiminde sürdürülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
   Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Sosyal bilim ve insan bilimlerinin disiplin olarak ortaya çıkışı ve politik, epistemolojik ve metodolojik özellikleri.
2. Hafta  Medya çalışmalarında kuramsal eğilimler, önceki disiplinlerin etkileri
3. Hafta  Pozitivist, deneyci ABD geleneği ve medya çalışmları
4. Hafta   yapılsalcı Marksist kuramlar , yapılsalcı ve post-yapısalcı dilbilim kuramlarından gelen etki,
5. Hafta  Medya çalışmalarında dil konusunun ideoloji ve söylem boyutu ile ela alınması
6. Hafta  İzleyiciler üzerine çalışmalar
7. Hafta  İzleyici araştırmalarında nitel, nicel analiz. Pozitivst, post-pozitivst, ampirik, davranışçı, yapısal fonksiyonalist yorumlama. sınıf, ideoloji, topl
8. Hafta  Medya kurumları üzerine araştırmalar. Kurumsal araştırmalar
9. Hafta  Metinler üzerine araştırmalar
10. Hafta  Metinsel içerik üzerine: İçerik analizi, göstergebilimsel, fenemonoloji, yorumsama. Metinsel yapı ve söylem üzerine: yapısal, post yapısal, anlatı v
11. Hafta  Metinsel veri yorumlama: Gerçek dünya ve temsil ilişkisi. Realizm, ideoloji.
12. Hafta  Okur ve metin ilişkisi üzerine kuramlar
13. Hafta  Öğrenci sunumları
14. Hafta  Öğrenci sunumları
15. Hafta  Öğrenci sunumları
16. Hafta  Öğrenci sunumları
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  İna Bertrand, Peter Hughes (2005). Media Research Methods. Audieences, Institutions, texts. Palgrave Macmillan, London. M.Ayşe İnal (1996). Haberi Okumak, Temuçin yayınları, Ankara. İ.Erdoğan& K.Alemdar (2010). Öteki Kuram, Erk yayınları: Ankara. İ.Erdoğan (2012) Pozitivist metedoloji ve ötesi. Gulbenkian Komisyonu, Sosyal Bilimleri Açın (2009). Metis yayınları, İstanbul. Terry Eagleton (2006). Kuramdan Sonra, Literatur yayınları: İstanbul. Gamze Yücesan Özdemir (2008). İletişi, emek ve kalkınma, ekonomi politik yaklaşım, Gazi Ün. İletişim Fakültesi yay. Ankara.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, öğrenci okumaları, tez incelemeleri, çözümlemeler, sunumlar, tez projesi hazırlama. Ödev sunumları.
 -- STAJ / UYGULAMA
  ----
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
50
 Ödev
3
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
 Okuma Faaliyetleri
7
3
21
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
7
4
28
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
 Rapor hazırlama
5
5
25
 Sunu hazırlama
5
5
25
 Sunum
7
4
28
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
3
5
15
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
3
5
15
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
199
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.96
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
İletişim biliminin disiplinlerarası doğasının farkına varır.X
2
Radyo Televizyon ve Sinema alanıyla ilgili temel sorunları ve bunların neden-sonuç ilişkilerini tanımlar.X
3
Radyo Televizyon ve Sinema alanıyla ilgili uzmanlık düzeyinde kuramsal, metodolojik ve pratik bilgiyi değerlendirir.X
4
Radyo Televizyon ve Sinema alanıyla ilgili kuramları, nicel ve nitel araştırma yöntemleri ile birleştirerek ileri düzeyde kullanır.X
5
Radyo Televizyon ve Sinema alanı ile ilgili bilgileri analitik ve sistematik şekilde oluşturur.X
6
Bireysel ve grup içinde sorumluluk alarak radyo televizyon ve sinema alanıyla ilgili bilimsel bir çalışmayı yürütür.X
7
Radyo Televizyon ve Sinema alanındaki bir sorunu tespit eder.X
8
Araştırma sorunuyla ilgili verileri toplar.X
9
Elde ettiği verilerden sonuçlar çıkarır.X
10
Radyo Televizyon ve Sinema alanıyla ilgili temel yaklaşım ve yöntemleri ayırt eder.X
11
Bilgiye erişme amacıyla kaynak araştırması yaparak, ulaşabildiği bütün bilgi kaynaklarını değerlendirir.X
12
Radyo Televizyon ve Sinema alanındaki güncel kuramsal ve metodolojik gelişmeleri değerlendirip bunları akademik çalışmalarına aktarır.X
13
Radyo Televizyon ve Sinema alanı ile ilgili verileri toplayarak bunları toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerle bütünleştirir.X
14
Radyo Televizyon ve Sinema alanında edindiği bilgi ve beceriler ile analiz etme yeteneğini akademik ve toplumsal bilgiye katkı için kullanır.X