GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
GÖRSEL KÜLTÜR VE İLETİŞİM ÇALIŞMALARI/2370010
Dersin Adı: GÖRSEL KÜLTÜR VE İLETİŞİM ÇALIŞMALARI
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yard.Doç. Semra ÇEVİK
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  websitem.gazi.edu.tr/, w3.gazi.edu.tr/~scevik
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  scevik@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Görsel kültür kavramı ve kapsamı hakkında bilgi sahibi olur.
Günümüz iletişim çalışmalarında görsel kültür uygulamalarını bilir.
Görsel kültür ürünlerine eleştiri getirebilir.
İletişim aracı olarak görsel kültürü yorumlar.
-
-
-
-
-
-
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Görsel kültür kavramı ve iletişim çalışmalarına giriş
2. Hafta  İletişim çalışmalarında görsel kültür
3. Hafta  Görsel kültür kuramları
4. Hafta  Görsel kültür üretici ve tüketicileri
5. Hafta  Görsel kültür ve toplumsal süreçler
6. Hafta  Medya ve görsel kültür
7. Hafta  Ara sınav
8. Hafta  Tüketim kültürü ile görsel kültür ilişkisi
9. Hafta  Kitle kültürü oluşturmada görsel kültür
10. Hafta  Sinema ve görsel kültür
11. Hafta  Reklam aracılığıyla görsel kültür oluşturma
12. Hafta  Sanat tasarım ve görsel kültür
13. Hafta  Görsel kültür oluşturmada televizyonun rolü
14. Hafta  Günümüzdeki görsel kültür ürünleri analizi
15. Hafta  Günümüzdeki görsel kültür ürünleri analizi
16. Hafta  -
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Malcolm BARNARD:Sanat Tasarım ve Görsel Kültür - Guy Debord: Gösteri Toplumu- Kevin Robins: İmaj- Jacques Ranciere: Özgürleşen Seyirci- Nermin Saybaşlı: Sınırlar ve Hayaletler- Peter Burke:Tarihin Görgü Tanıkları- Cynthia Freeland:Sanat Kuramı-
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
1
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
7
98
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
5
70
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
2
10
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
1
5
5
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
2
2
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
2
2
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
187
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.48
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
İletişim biliminin disiplinlerarası doğasının farkına varır.X
2
Radyo Televizyon ve Sinema alanıyla ilgili temel sorunları ve bunların neden-sonuç ilişkilerini tanımlar.X
3
Radyo Televizyon ve Sinema alanıyla ilgili uzmanlık düzeyinde kuramsal, metodolojik ve pratik bilgiyi değerlendirir.X
4
Radyo Televizyon ve Sinema alanıyla ilgili kuramları, nicel ve nitel araştırma yöntemleri ile birleştirerek ileri düzeyde kullanır.X
5
Radyo Televizyon ve Sinema alanı ile ilgili bilgileri analitik ve sistematik şekilde oluşturur.X
6
Bireysel ve grup içinde sorumluluk alarak radyo televizyon ve sinema alanıyla ilgili bilimsel bir çalışmayı yürütür.X
7
Radyo Televizyon ve Sinema alanındaki bir sorunu tespit eder.X
8
Araştırma sorunuyla ilgili verileri toplar.X
9
Elde ettiği verilerden sonuçlar çıkarır.X
10
Radyo Televizyon ve Sinema alanıyla ilgili temel yaklaşım ve yöntemleri ayırt eder.X
11
Bilgiye erişme amacıyla kaynak araştırması yaparak, ulaşabildiği bütün bilgi kaynaklarını değerlendirir.X
12
Radyo Televizyon ve Sinema alanındaki güncel kuramsal ve metodolojik gelişmeleri değerlendirip bunları akademik çalışmalarına aktarır.X
13
Radyo Televizyon ve Sinema alanı ile ilgili verileri toplayarak bunları toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerle bütünleştirir.X
14
Radyo Televizyon ve Sinema alanında edindiği bilgi ve beceriler ile analiz etme yeteneğini akademik ve toplumsal bilgiye katkı için kullanır.X