GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
MARKA İLETİŞİMİ VE YÖNETİMİ/1360078
Dersin Adı: MARKA İLETİŞİMİ VE YÖNETİMİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  TÜRKÇE
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd.Doç.Dr. Gülsüm Gülnaz Gültekin
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/gulsumg
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  gulsumg@gazi.edu.tr, gulsumgulnaz@gmail.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Marka, marka iletişimi, marka yönetimi ve ilgili kavramları tanımlar.
Marka görsel kimliğinin unsurlarını açıklar.
Yaratıcı marka stratejik planı hazırlar.
Marka iletişimi için bir kampanya sürecini planlar ve sunar.





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin ön koşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
   Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Kavramsal boyutuyla marka.
2. Hafta  Marka iletişimi ve marka yönetiminde nitel ve nicel analiz
3. Hafta  Kurum Kimliği
4. Hafta  Ürün ve Hizmet Kimliği
5. Hafta  Yer Kimliği: Destinasyon markalarının oluşturulması
6. Hafta  Markalama Süreci: Marka İletişimini kampanyalarında yasal ve etik konular, Marka iletişiminde halkla ilişkiler, kriz ve itibar yönetimi, lobi faaliyet
7. Hafta  Markalama stratejileri ve stratejik marka yönetimi
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Marka ve tüketici davranışları
10. Hafta  Marka konumlandırma. Marka kimliğinin oluşturulması
11. Hafta  Markalama Süreci: Marka iletişiminde medya ve mecra yönetimi
12. Hafta  Marka iletişimi ve yeni medya
13. Hafta  Marka iletişimi tasarım ve uygulamaları
14. Hafta  Marka iletişimi tasarım ve uygulamaları
15. Hafta  Genel değerlendirme
16. Hafta   Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Kenneth E. Clow, Donald Baack ; Çeviri editörü Gülay Öztürk, Bütünleşik Reklam, Tutundurma ve Pazarlama İletişimi, PEARSON, Nobel Akademik Yayıncılık 2016, ISBN : 978-605-320-397-1 Martin Lindstrom; Çeviren Ümit Şensoy, Duyular ve marka : 5 duyuyla güçlü markalar yaratmak, Optimist Yayınları 2007 Rita Clifton, Markalar ve Markalaşma, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, Çev.Meral Çiyan Şenerdi, ISBN: 978-605-332-130-9 David A. Aaker ; çeviren, Ender Orfanlı, Marka Değeri Yönetimi : Bir Marka İsminin Değerinden Yararlanmak, Mediacat Kitapları, 2009 John A. Davis ; çeviri ekibi: Taner Karagüzel ... [ve başkaları], Rekabetçi Başarı : Markalaşma Nasıl Değer Katar?, The Brand Age Yayınları, İstanbul Ticaret Odası 2011 Nurhan Babür Tosun, Marka Yönetimi, Beta Yayınları, ISBN: 9786053330837, 2014 Mehmet Akif Çakırer, Marka Yönetimi ve Stratejileri, Ekin Basım Yayın, ISBN: 9786055187491, 2013
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Tartışma, Örnek-olay incelemesi
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
1
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
14
4
56
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
10
4
40
 Materyal tasarlama, uygulama
3
4
12
 Rapor hazırlama
2
2
4
 Sunu hazırlama
2
2
4
 Sunum
5
1
5
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
3
3
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
3
3
 Diğer
2
3
6
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
175
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
İletişim biliminin disiplinlerarası doğasının farkına varır.X
2
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanıyla ilgili temel sorunları ve bunların neden-sonuç ilişkilerini tanımlar.X
3
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanıyla ilgili uzmanlık düzeyinde kuramsal, metodolojik ve pratik bilgiyi değerlendirir.X
4
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanıyla ilgili kuramları, nicel ve nitel araştırma yöntemleri ile birleştirerek ileri düzeyde kullanırX
5
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanı ile ilgili bilgileri analitik ve sistematik şekilde oluşturur.X
6
Bireysel ve grup içinde sorumluluk alarak halkla ilişkiler ve tanıtım alanıyla ilgili bilimsel bir çalışmayı yürütür.X
7
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanındaki bir sorunu tespit eder.X
8
Araştırma sorunuyla ilgili verileri toplar.X
9
Elde ettiği verilerden sonuçlar çıkarır.X
10
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanıyla ilgili temel yaklaşım ve yöntemleri ayırt ederX
11
Bilgiye erişme amacıyla kaynak araştırması yaparak, ulaşabildiği bütün bilgi kaynaklarını değerlendirir.X
12
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanındaki güncel kuramsal ve metodolojik gelişmeleri değerlendirip bunları akademik çalışmalarına aktarır.X
13
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanı ile ilgili verileri toplayarak bunları toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerle bütünleştirir.X
14
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanında edindiği bilgi ve beceriler ile analiz etme yeteneğini akademik ve toplumsal bilgiye katkı için kullanır.X