GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SAĞLIK İLETİŞİMİ/2360079
Dersin Adı: SAĞLIK İLETİŞİMİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd.Doç.Dr. Gülsüm Gülnaz Gültekin
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/gulsumg
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  gulsumg@gazi.edu.tr, gulsumgulnaz@gmail.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Sağlık iletişiminin disiplinler arası yapısını bilir ve sağlık iletişimini bütüncül bir bakış açısıyla tanımlar.
Sağlık iletişimi yöntemlerini tanır ve sağlığın korunup geliştirilmesi için kullanır.
Tıp ve medya etiğini bilerek sağlık iletişimine uygular.
Sağlık iletişimi kampanyaları için planlama, uygulama ve değerlendirme süreçlerini içeren projeler hazırlayabilir.





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
   Bu dersin önkoşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
   Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Sağlık iletişimine giriş; kavramlar, temeller, tarihsel gelişim, bilim ve sağlık haberciliği
2. Hafta  Dünyada ve Türkiye’de toplum sağlığını korumada sağlık iletişimi
3. Hafta  Sağlık iletişiminin kişilerarası ve kitle iletişimi boyutları
4. Hafta  Sağlık iletişimi kuram ve modelleri
5. Hafta  Sağlık alanında kişiler arası iletişim (Hasta-sağlık çalışanı iletişimi, hasta yakınları-sağlık çalışanı iletişimi, Sağlık çalışanlarının birbiriyle i
6. Hafta   Örnek Olay İncelemeleri
7. Hafta  Genel Değerlendirme
8. Hafta   Ara Sınav
9. Hafta   Sağlık ve medya, sağlık iletişiminde medya ve mecra yönetimi, kanıta dayalı sağlık iletişimi, Türkiye’de sağlık iletişiminin yasal çerçevesi
10. Hafta  Sağlık haberciliği
11. Hafta  Sağlık iletişimi kampanyaları: Planlama, uygulama, değerlendirme
12. Hafta  Sağlık iletişimi kampanyaları: Planlama, uygulama, değerlendirme
13. Hafta  Öğrenci Sunumları
14. Hafta  Öğrenci Sunumları
15. Hafta  Genel Değerlendirme
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  http://thsk.saglik.gov.tr/eDosya/04/cevre_saglik/Bilesen12.pdf (Sağlık Bakanlığı Türkiye Halk Sağlığı Kurumu Çok Paydaşlı Sağlık Sorumluluğunu Geliştirme Programı 2013-2023, Kanıta Dayalı Sağlık İletişiminin Geliştirilmesi) DuPré, Athena (2008) Communicating about health:current issues and perspectives Michael P. Pagano (2010) Interactive Case Studies in Health Communication, Jones and Bartlet Publishers, Sudbury/Massachusetts Çınarlı, İnci (2008). Sağlık İletişimi ve Medya, Nobel Yayıncılık Okay, Ayla (2012) Sağlık İletişimi, Derin Yayınları
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
   Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
   YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
20
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
3
42
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
12
3
36
 Materyal tasarlama, uygulama
5
3
15
 Rapor hazırlama
4
2
8
 Sunu hazırlama
4
3
12
 Sunum
10
1
10
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
2
4
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
3
2
6
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
175
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
İletişim biliminin disiplinlerarası doğasının farkına varır.X
2
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanıyla ilgili temel sorunları ve bunların neden-sonuç ilişkilerini tanımlar.X
3
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanıyla ilgili uzmanlık düzeyinde kuramsal, metodolojik ve pratik bilgiyi değerlendirir.X
4
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanıyla ilgili kuramları, nicel ve nitel araştırma yöntemleri ile birleştirerek ileri düzeyde kullanırX
5
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanı ile ilgili bilgileri analitik ve sistematik şekilde oluşturur.X
6
Bireysel ve grup içinde sorumluluk alarak halkla ilişkiler ve tanıtım alanıyla ilgili bilimsel bir çalışmayı yürütür.X
7
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanındaki bir sorunu tespit eder.X
8
Araştırma sorunuyla ilgili verileri toplar.X
9
Elde ettiği verilerden sonuçlar çıkarır.X
10
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanıyla ilgili temel yaklaşım ve yöntemleri ayırt ederX
11
Bilgiye erişme amacıyla kaynak araştırması yaparak, ulaşabildiği bütün bilgi kaynaklarını değerlendirir.X
12
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanındaki güncel kuramsal ve metodolojik gelişmeleri değerlendirip bunları akademik çalışmalarına aktarır.X
13
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanı ile ilgili verileri toplayarak bunları toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerle bütünleştirir.X
14
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanında edindiği bilgi ve beceriler ile analiz etme yeteneğini akademik ve toplumsal bilgiye katkı için kullanır.X