GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
YUMUŞAK GÜÇ VE KAMU DİPLOMASİSİ/2360078
Dersin Adı: YUMUŞAK GÜÇ VE KAMU DİPLOMASİSİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Sibel Serpil Aydos
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/serpiloz/academic
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  serpiloz@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Bu derste halkla ilişkiler ve kitle iletişim araçları kullanılarak gerçekleştirilen “kamu diplomasisi ve "yumuşak güç” kavramları irdelenecektir.
Bunun yanı sıra öğrenciler bu dersle dünyada ve Türkiye'de uygulanan kamu diplomasisi ve yumuşak güç pratiklerini öğrenirler.







 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Geleneksel diplomasi ve Kamu diplomasisi kavramları
2. Hafta  Propaganda/ Uluslararası Halkla İlişkiler kavramlarının Kamu Diplomasisiyle kesiştiği ve ayrıştığı noktalar.
3. Hafta  Kamu diplomasisi modelleri
4. Hafta  Kamu Diplomasisinde kitle iletişim araçlarının kullanımı
5. Hafta  Kültürel Diplomasi
6. Hafta  Yumuşak güç ve sert güç
7. Hafta  Yumuşak güç ve devlet-dışı aktörler
8. Hafta  Yarıyıl
9. Hafta  Yumuşak güç kullanan devletler.
10. Hafta  Dünyada “kamu diplomasisi” uygulamaları.
11. Hafta  Türkiye’nin kamu diplomasisi uygulamaları
12. Hafta  Türk dış politikası ve bölgesinde yumuşak güç olma hedefi
13. Hafta  Türkiye’nin kamu diplomasisi faaliyetlerini değerlendirmek için gerekli tarihsel arka plan: Dünya’da Türk kimliği ve İmajı’nın tarihsel seyri.
14. Hafta  Türkiye’nin kamu diplomasisi uyguladığı bölgelerle (Balkanlar, Ortadoğu, Kafkasya, Türki Cumhuriyetler ve Afrika) tarihsel ve kültürel ilişkiler
15. Hafta  Dünyadaki uygulamalarla karşılaştırmalı olarak Türkiye’nin kamu diplomasisi faaliyetlerinin değerlendirilmesi
16. Hafta  Final sunumları.
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Akçadağ, Emine (2012) “Dünyada ve Türkiye’de Kamu Diplomasisi” http://www.kamudiplomasisi.org/pdf/emineakcadag.pdf Cull, J. Nicholas (2009) Lessons from the Past. Los Angeles, Figueroa Pres. Davutoğlu, Ahmet (2011) Stratejik Derinlik, Türkiye’nin Uluslararası Konumu. İstanbul, Küre Yayınları Erhan, Doğan (2012) “Kamu Diplomasisi ve Türkiye” http://www.kamudiplomasisi.org/pdf/kamudiplomasisiveturkiye.pdf Erzen, Meltem Ünal (2012) Kamu Diplomasisi, İstanbul: Derin Yayınları. Gilboa, Eytan (2008) “Searching for a Theory of Public Diplomacy”, The Annals of the American Academy of Political and Social Science, No: 616: 55-77. Hans N. Tuch, (1993) Communicating with the World U.S Public Diplomacy Overseas. Washington. Jessica C. E. Gienow-Hecht, (2000) “Shame on US? Academics, Cultural Transfer and the Cold War-A Critical Rewiew” Diplomatic History, Volume:24, No:3: 465-494, Kalın, İbrahim (2010) “Türk Dış Politikası ve Kamu Diplomasisi” Yükselen Değer Türkiye için
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
   Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
1
60
 Uygulama
1
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
16
3
48
 Haftalık uygulamalı ders saati
4
2
8
 Okuma Faaliyetleri
12
6
72
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
4
4
16
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
0
0
0
 Sunu hazırlama
5
3
15
 Sunum
4
3
12
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
3
6
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
2
4
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
181
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.24
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
İletişim biliminin disiplinlerarası doğasının farkına varır.X
2
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanıyla ilgili temel sorunları ve bunların neden-sonuç ilişkilerini tanımlar.X
3
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanıyla ilgili uzmanlık düzeyinde kuramsal, metodolojik ve pratik bilgiyi değerlendirir.X
4
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanıyla ilgili kuramları, nicel ve nitel araştırma yöntemleri ile birleştirerek ileri düzeyde kullanırX
5
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanı ile ilgili bilgileri analitik ve sistematik şekilde oluşturur.X
6
Bireysel ve grup içinde sorumluluk alarak halkla ilişkiler ve tanıtım alanıyla ilgili bilimsel bir çalışmayı yürütür.X
7
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanındaki bir sorunu tespit eder.X
8
Araştırma sorunuyla ilgili verileri toplar.X
9
Elde ettiği verilerden sonuçlar çıkarır.X
10
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanıyla ilgili temel yaklaşım ve yöntemleri ayırt ederX
11
Bilgiye erişme amacıyla kaynak araştırması yaparak, ulaşabildiği bütün bilgi kaynaklarını değerlendirir.X
12
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanındaki güncel kuramsal ve metodolojik gelişmeleri değerlendirip bunları akademik çalışmalarına aktarır.X
13
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanı ile ilgili verileri toplayarak bunları toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerle bütünleştirir.X
14
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanında edindiği bilgi ve beceriler ile analiz etme yeteneğini akademik ve toplumsal bilgiye katkı için kullanır.X