GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
MEDYA, İFADE VE TAHLİL/2360077
Dersin Adı: MEDYA, İFADE VE TAHLİL
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. İbrahim Hakan DÖNMEZ
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  -
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  -
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
İfade (söylem) çeşitleri hakkında bilgi sahibi olur.
Medyadaki ifadeler ve ideoloji arasında ilişki kurabilir.
Haberlerde ifadenin nasıl inşa edildiğini öğrenir.
İfade tahliline ilişkin metotları medya metinlerine uygular.
-
-
-
-
-
-
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Ders hakkında genel bilgi ve değerlendirme
2. Hafta  Medya ve medya ifadelerine ilişkin genel tanımlamalar
3. Hafta  Medyada İfadenin nasıl şekillendiğine ilişkin kuramsal yaklaşımlar.
4. Hafta  İfade çeşitleri (Haber ifadesi, spor ifadesi, siyasi ifade, magazin ifadesi, sanatsal ifade vb
5. Hafta  İfade ve ideoloji arasındaki bağa ilişkin yaklaşımlar
6. Hafta  Ferdinand Sassure & Roland Barthes & Levı-Strauss
7. Hafta  Frankfurt Okulu
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  Raynon Williams ve Reachard Hall (Edebiyattan medyaya tahlilin gelişimi)
10. Hafta  Medya ifadelerine ilişkin tahlil uygulamaları (Medyada Nefret ve Ayrımcılığa ilişkin ifade kullanımları vb.)
11. Hafta  Medya ifadelerine ilişkin tahlil uygulamaları (Medyada Nefret ve Ayrımcılığa ilişkin ifade kullanımları vb.)
12. Hafta  Medya ifadelerine ilişkin tahlil uygulamaları (Cinsiyetçi ifadeler ve Ötekileştirme)
13. Hafta  Kitle iletişim araçları-dil ve kültür ilişkisi
14. Hafta  Medyanın Popüler Kültür Üretimi
15. Hafta  Genel değerlendirme
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Sencer, M.(1974) Sosyal Sınıflar, Gözlem Yayınları. Dworkin, D. (2002), Sınıf Mücadeleleri, İletişim Yayınları. Süalp, M. N., Güneş, A., Süalp, Z. A., (2011), Sınıf İlişkileri, Bağlam yayınları. Buğra, A. (1995), Devlet ve İşadamları, İletişim Yayınları. Güzel, M. Ş. (1980), Grev, Bilimsel yayıncılık. Durak, Y. (2011), Emeğin Tevekkülü, İletişim Yayınları. Fişek, K. (1969), Devlete karşı Grevlerin Kritik Tahlili, AÜSBF Yayını. Coşkun, M. K. (2013), Sınıf, Kültür, Bilinç, Dipnot yayınları. Özveri, M. (2013), Türkiye’de Toplu İş Sözleşmesi Yetki Sistemi ve Sendikasızlaştırma (1963-2009), Legal Yayıncılık. Marx, K., Engels, F. (2013) Alman İdeolojisi, Evrensel Basım Yayın. Marx [1849] (1986) Ücretli Emek ve Sermaye (çev. S. Belli), Ankara: Sol Yayınları (seçmeler) Marx, K.[1869] (2009) Louis Bonaparte’ın 18 Brumaire’i (çev. E. Özalp), Ankara: Yazılama (seçmeler) Marx, K.[1850] (2009) Fransa’da Sınıf Mücadeleleri 1848-1850 (çev. E. Özalp, Ankara: Yazılama (seçmeler) Ollman,
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  -
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
16
3
48
 Haftalık uygulamalı ders saati
16
0
 Okuma Faaliyetleri
16
1
16
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
16
1
16
 Materyal tasarlama, uygulama
16
0
 Rapor hazırlama
16
0
 Sunu hazırlama
16
1
16
 Sunum
16
1
16
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
16
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
16
5
80
 Diğer
16
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
192
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.68
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
İletişim biliminin disiplinlerarası doğasının farkına varır.X
2
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanıyla ilgili temel sorunları ve bunların neden-sonuç ilişkilerini tanımlar.X
3
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanıyla ilgili uzmanlık düzeyinde kuramsal, metodolojik ve pratik bilgiyi değerlendirir.X
4
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanıyla ilgili kuramları, nicel ve nitel araştırma yöntemleri ile birleştirerek ileri düzeyde kullanırX
5
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanı ile ilgili bilgileri analitik ve sistematik şekilde oluşturur.X
6
Bireysel ve grup içinde sorumluluk alarak halkla ilişkiler ve tanıtım alanıyla ilgili bilimsel bir çalışmayı yürütür.X
7
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanındaki bir sorunu tespit eder.X
8
Araştırma sorunuyla ilgili verileri toplar.X
9
Elde ettiği verilerden sonuçlar çıkarır.X
10
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanıyla ilgili temel yaklaşım ve yöntemleri ayırt ederX
11
Bilgiye erişme amacıyla kaynak araştırması yaparak, ulaşabildiği bütün bilgi kaynaklarını değerlendirir.X
12
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanındaki güncel kuramsal ve metodolojik gelişmeleri değerlendirip bunları akademik çalışmalarına aktarır.X
13
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanı ile ilgili verileri toplayarak bunları toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerle bütünleştirir.X
14
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanında edindiği bilgi ve beceriler ile analiz etme yeteneğini akademik ve toplumsal bilgiye katkı için kullanır.X