GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ/1360071
Dersin Adı: ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. MEHMET KÜÇÜKKURT
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  -
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   mkyurts@yahoo.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Öğrenci Sosyal Bilimlerde araştırma yöntem ve teknikleri ile araştırma ve yayın etiği konularında bilgi sahibi olacak; tez hazırlama ve bilimsel çalı








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde ve öğrenci uygulamaları ve sunumları şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
   Bu dersin önkoşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır
 -- ÖNERİLEN DERSLER
   Bu dersle ilişkili olarak elementer düzeyde istatistik ve bilim felsefesi dersleri önerilir.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta   Dersin amacı, içeriği ve kapsamı hakkında bilgilendirme.
2. Hafta   Genel olarak sosyal bilimler ve özel olarak halkla ilişkiler ve tanıtım alanında araştırmanın rolü ve önemi.
3. Hafta   Halkla ilişkiler ve tanıtım alanında araştırma alanları/konuları.
4. Hafta   Araştırma konusunun belirlenmesi, sınırlanması ve formüle edilmesi.
5. Hafta   Kavram, değişken, hipotez, teori, model.
6. Hafta   Ölçme düzeyleri ve skalaları.
7. Hafta   Gözlem; soru ve soru formu hazırlama; veri derleme teknikleri.
8. Hafta   Ara Sınav
9. Hafta   Gözlem; soru ve soru formu hazırlama; veri derleme teknikleri.
10. Hafta   Nitel ve nicel araştırma tasarımları.
11. Hafta   Veri analizi ve yorumlama.
12. Hafta   Veri derleme, referans ve dipnotu gösterme ve akademik yayın sürecinde etik sorunlar: İntihal ve intihal türleri, kaynakların usulünce kullanılması,
13. Hafta   Araştırma raporu yazımı ve sunumu.
14. Hafta   Tez projesi yazımı ve sunumu.
15. Hafta   Tez projesi yazımı ve sunumu.
16. Hafta   Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
   W: L. Neuman, Toplumsal Araştırma Yöntemleri (Nitel ve Nicel Yaklaşımlar) I-2, İstanbul: Yayın Odası Yayınları. Niyazi Karasar, Bilimsel Araştırma Yöntemleri.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
   Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Uygulama – Alıştırma, öğrenci ödevleri ve sunumları.
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
16
3
48
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
14
5
70
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
3
42
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
0
0
0
 Sunu hazırlama
1
2
2
 Sunum
14
1
14
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
2
2
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
2
2
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
180
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.2
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
İletişim biliminin disiplinlerarası doğasının farkına varır.X
2
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanıyla ilgili temel sorunları ve bunların neden-sonuç ilişkilerini tanımlar.X
3
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanıyla ilgili uzmanlık düzeyinde kuramsal, metodolojik ve pratik bilgiyi değerlendirir.X
4
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanıyla ilgili kuramları, nicel ve nitel araştırma yöntemleri ile birleştirerek ileri düzeyde kullanırX
5
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanı ile ilgili bilgileri analitik ve sistematik şekilde oluşturur.X
6
Bireysel ve grup içinde sorumluluk alarak halkla ilişkiler ve tanıtım alanıyla ilgili bilimsel bir çalışmayı yürütür.X
7
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanındaki bir sorunu tespit eder.X
8
Araştırma sorunuyla ilgili verileri toplar.X
9
Elde ettiği verilerden sonuçlar çıkarır.X
10
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanıyla ilgili temel yaklaşım ve yöntemleri ayırt ederX
11
Bilgiye erişme amacıyla kaynak araştırması yaparak, ulaşabildiği bütün bilgi kaynaklarını değerlendirir.X
12
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanındaki güncel kuramsal ve metodolojik gelişmeleri değerlendirip bunları akademik çalışmalarına aktarır.X
13
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanı ile ilgili verileri toplayarak bunları toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerle bütünleştirir.X
14
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanında edindiği bilgi ve beceriler ile analiz etme yeteneğini akademik ve toplumsal bilgiye katkı için kullanır.X