GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ÇALIŞMA VE İLETİŞİM II/2360072
Dersin Adı: ÇALIŞMA VE İLETİŞİM II
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof.Dr. Yüksel AKKAYA
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  -
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  -
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Çalışma yaşamını ve bu süreçteki iletişim biçimlerini öğrenmek.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Yönetim ve iletişim 1
2. Hafta  Yönetim ve iletişim 2
3. Hafta  Yönetim ve iletişim 3
4. Hafta  Yönetim ve iletişim 4
5. Hafta  Çalışma ve iletişim 1
6. Hafta  Çalışma ve iletişim 2
7. Hafta  Çalışma ve iletişim 3
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Çalışma ve iletişim 4
10. Hafta  Çalışma ve gündelik hayat 1
11. Hafta  Çalışma ve gündelik hayat 2
12. Hafta  Çalışma ve gündelik hayat 3
13. Hafta  Konu ile ilgili bir film ve tartışma
14. Hafta  Konu ile ilgili bir roman ve tartışma
15. Hafta  Genel değerlendirme
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Brizon, P., Emeğin ve Emekçilerin Tarihi, Onur Yayınları. Marx, K., Ücretli Emek ve Sermaye, Sol Yayınları. Siriani, C., İşçi Denetimi ve ve Sosyalist Demokrasi, Belge Yayınları. Yaraşır, V., Uluslar arası İşçi Harketleri, Tümzamanlar Yay. Wayne, M., Marksizm ve Medya Araştırmaları, Yordam Kitap. Sennett, R., Karakter Aşınması, Ayrıntı Yayınları. Hardt, M., Negri, A., Dionysos’un Emeği, İletişim Yayınları. Koray, M., Çelik, A., Sosyal Diyalog, Belediye İş Sendikası Yayını. Tutar, H., Örgütsel İletişim. Zarifian, P., Travail et Communacation (Çalışma ve İletişim), PUF. Demont-Lugal vd., Communacation des Entreprises (İşletmelerin İletişimi), Armand Colin. Aycan, Z., Türkiye’de Yönetim, Liderlik ve İnsan Kaynakları Uygulamaları, Türk Psikologlar Derneği Yayınları. Kaya, B., Yönetsel İletişim, Siyasal Kitabevi. Doğan, S., Çalışma İlişkileri Yönetimi, Kare yayınları. Başbuğ, A., İş ve Maneviyat, a kitap. Yazıcı, E., Dönüşen İş Kültürü, a kitap. Cooke, B., Kothari, U., Katıl
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  -
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
0
 Ödev
1
50
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
16
3
48
 Haftalık uygulamalı ders saati
16
0
 Okuma Faaliyetleri
16
1
16
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
16
1
16
 Materyal tasarlama, uygulama
16
0
 Rapor hazırlama
16
0
 Sunu hazırlama
16
1
16
 Sunum
16
1
16
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
16
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
16
5
80
 Diğer
16
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
192
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.68
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
İletişim biliminin disiplinlerarası doğasının farkına varır.X
2
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanıyla ilgili temel sorunları ve bunların neden-sonuç ilişkilerini tanımlar.X
3
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanıyla ilgili uzmanlık düzeyinde kuramsal, metodolojik ve pratik bilgiyi değerlendirir.X
4
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanıyla ilgili kuramları, nicel ve nitel araştırma yöntemleri ile birleştirerek ileri düzeyde kullanırX
5
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanı ile ilgili bilgileri analitik ve sistematik şekilde oluşturur.X
6
Bireysel ve grup içinde sorumluluk alarak halkla ilişkiler ve tanıtım alanıyla ilgili bilimsel bir çalışmayı yürütür.X
7
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanındaki bir sorunu tespit eder.X
8
Araştırma sorunuyla ilgili verileri toplar.X
9
Elde ettiği verilerden sonuçlar çıkarır.X
10
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanıyla ilgili temel yaklaşım ve yöntemleri ayırt ederX
11
Bilgiye erişme amacıyla kaynak araştırması yaparak, ulaşabildiği bütün bilgi kaynaklarını değerlendirir.X
12
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanındaki güncel kuramsal ve metodolojik gelişmeleri değerlendirip bunları akademik çalışmalarına aktarır.X
13
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanı ile ilgili verileri toplayarak bunları toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerle bütünleştirir.X
14
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanında edindiği bilgi ve beceriler ile analiz etme yeteneğini akademik ve toplumsal bilgiye katkı için kullanır.X