GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
MEDYADA BİLGİYE KARŞI ENFORMASYON/2360069
Dersin Adı: MEDYADA BİLGİYE KARŞI ENFORMASYON
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd. Doç. Dr. Esra İlkay Keloğlu-İşler
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://www.ilet.gazi.edu.tr/index.php?esra_ilkay_isler
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  esra.isler@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Medya ve medyanın ilettiği enformasyon üzerine bir sorgulamak,
bilgi üretimi ve dağıtılması veya bilginin üzerinin örtülmesi süreçlerini tartışmak
teorik materyalden hareketle pratikteki durum ile epistomolojik-ontolojik çerçeve içine konumlandırmak
ilkçağlardaki medyanın ne olduğunu sorgulaşamak
matbaanın icat edilmesiyle gerçekleşen kırılmayı tahlil etmek
ilk kitle iletişim araçlarıyla oluşturulan kitle kültürünün bilgisinin doğasını saptamak
medya araçlarının gelişmesiyle gelen bilgi birikimini tartışmak
medyanın sadece bilgi değil aynı zamanda aşırı ve bol enformasyon üretimi yaptığını örneklendirmek
medyada bilgiden çok gereksiz enformasyonun ve manipülasyon da bulunduğunu tartışmak
dersin hareket ettiği sorunsalı genel olarak değerlendirmek
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders konuların okunması ve sınıfta hep beraber tartışılması ile yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  giriş ve derse ilişkin temel kavramlar
2. Hafta  Armand Mattelart-Bilgi Toplumunun Tarihi(99-126) Kurtulus Dincer - Kısaca Felsefe (81-101)
3. Hafta  a) TheWork of Art in the Age of Mechanical Reproduction (Walter Benjamin) b)The Culture Industry: Enlightenment as Mass Decep
4. Hafta  George Gerbner "the stories we tell" Peace review 11(1)1999 9-15 George Gerbner "cultivation analysis: an overview" Mass Communication and soci
5. Hafta  Gutenberg Galaksisi (40-60/ 159-169/177-179 /217-227/298-300)
6. Hafta  Haber Ticareti ( Thompson) Antik Toplumlarda İletişim Araçları (Innis)
7. Hafta  The Epistemic Culture of Science and Wikipedia : A Comparison
8. Hafta  Reklamcılık ve Kitle Toplumu Fikri (Jackson Lears)
9. Hafta  Tüketimin Hayal Dünyaları
10. Hafta  öğrenci sunumları
11. Hafta  Hollywood and Politics in the 1990s
12. Hafta  media, Culture and society Mark deuze
13. Hafta  Toplumsal cinsiyet ve toplumsal cinsiyetin medya yoluyla yayılması
14. Hafta  panoptikon toplumu ve medyada gözetleme olgusu
15. Hafta  The whole world is Watching (Tod Gitlin)
16. Hafta  Genel değerlendirme
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Mosco, V. (2005). The Digital Sublime: Myth, Power and cyberspace. Cambridge: MIT Press. Tungate, M. (2004). Media Monoliths:How great media brands thrive and survive. London: Kogan Page. Burke, P., Brigss, A. (2005). A Social History of the Media from Gutenberg to the internet. Cambridge: Polity Press. Wasko, J.; Mosco, V., Pendakur, M. (1993).(eds.) Illuminating the Blindspot: Essays Honoring Dallas Smythe. Ablex Publishing: New Jersey. McChesney, R. (2008). The political economy of Media:enduring issues, emerging dilemmas. New York: Monthly Review Press:. Kellner, D. M., Durham M. G. (2007). (eds.) Media and Cultural Studies Keyworks. Singapore: Blackwell Publishing. Schiller, D. (2006). How to Think About Information. University of Illinois Press. Gleick, James, The Information: A History, A Theory, A Flood (Prologue, Chapters 7-8, 15) Burke, P. (2001). Gutenberg’den Diderot’ya Bilginin Toplumsal Tarihi. İstanbul:Tarih Vakfı Yurt Yayınları. Barbier, F.,Bertho-Lavenir, C. (
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  okuma, anlatım ve tartışma
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
0
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
16
3
48
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
15
6
90
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
15
2
30
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
0
0
0
 Sunu hazırlama
1
3
3
 Sunum
5
1
5
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
2
2
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
2
2
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
180
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.2
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
İletişim biliminin disiplinlerarası doğasının farkına varır.X
2
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanıyla ilgili temel sorunları ve bunların neden-sonuç ilişkilerini tanımlar.X
3
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanıyla ilgili uzmanlık düzeyinde kuramsal, metodolojik ve pratik bilgiyi değerlendirir.X
4
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanıyla ilgili kuramları, nicel ve nitel araştırma yöntemleri ile birleştirerek ileri düzeyde kullanırX
5
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanı ile ilgili bilgileri analitik ve sistematik şekilde oluşturur.X
6
Bireysel ve grup içinde sorumluluk alarak halkla ilişkiler ve tanıtım alanıyla ilgili bilimsel bir çalışmayı yürütür.X
7
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanındaki bir sorunu tespit eder.X
8
Araştırma sorunuyla ilgili verileri toplar.X
9
Elde ettiği verilerden sonuçlar çıkarır.X
10
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanıyla ilgili temel yaklaşım ve yöntemleri ayırt ederX
11
Bilgiye erişme amacıyla kaynak araştırması yaparak, ulaşabildiği bütün bilgi kaynaklarını değerlendirir.X
12
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanındaki güncel kuramsal ve metodolojik gelişmeleri değerlendirip bunları akademik çalışmalarına aktarır.X
13
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanı ile ilgili verileri toplayarak bunları toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerle bütünleştirir.X
14
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanında edindiği bilgi ve beceriler ile analiz etme yeteneğini akademik ve toplumsal bilgiye katkı için kullanır.X