GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
HALKLA İLİŞKİLERDE SOSYAL SORUMLULUK KAMPANYALARI/2360068
Dersin Adı: HALKLA İLİŞKİLERDE SOSYAL SORUMLULUK KAMPANYALARI
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   Prof. Dr. Ayhan BİBER
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/abiber
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  -
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Kurumsal sosyal sorumluluk uygulamalarının önemini anlar.
Kurumsal sosyal sorumluluk uygulamalarının temel unsurlarını öğrenir.
Kurumsal sosyal sorumluluk uygulamalarının adımlarını ve özelliklerini anlar.






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
   Bu dersin önkoşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
   Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Kurumsal sosyal sorumluluk kavramı
2. Hafta  Kurumsal sosyal sorumluluk tanımı
3. Hafta  kurumsal sosyal sorumluluk türleri
4. Hafta  Kurumsal sosyal sorumluluk amaçları
5. Hafta  Sosyal sorumluluğun önemi
6. Hafta  Sosyal sorumluluğun uygulanması
7. Hafta  Sosyal sorumluluğun faydaları
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  Sosyal sorumluluk ve etik
10. Hafta  Sosyal sorumluluk uygulamalarına yönelik eleştiriler
11. Hafta  Dünya’da Sosyal Sorumluluk Uygulamaları
12. Hafta  Türkiye’de Sosyal Sorumluluk Uygulamaları
13. Hafta  Örnek olay incelemesi
14. Hafta  Sosyal sorumluluk eğitimi
15. Hafta  Genel Tartışma
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Kurumsal Sosyal Sorumluluk, Philip Kotler, MediaCat 2006 Yükselen Trend: Kurumsal Sosyal Sorumluluk, Ceyda Aydede, MediaCat, 2007
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
   Anlatım, Soru-Yanıt, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
16
3
48
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
14
5
70
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
3
42
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
0
0
0
 Sunu hazırlama
1
2
2
 Sunum
14
1
14
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
2
2
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
2
2
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
180
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.2
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
İletişim biliminin disiplinlerarası doğasının farkına varır.X
2
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanıyla ilgili temel sorunları ve bunların neden-sonuç ilişkilerini tanımlar.X
3
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanıyla ilgili uzmanlık düzeyinde kuramsal, metodolojik ve pratik bilgiyi değerlendirir.X
4
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanıyla ilgili kuramları, nicel ve nitel araştırma yöntemleri ile birleştirerek ileri düzeyde kullanırX
5
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanı ile ilgili bilgileri analitik ve sistematik şekilde oluşturur.X
6
Bireysel ve grup içinde sorumluluk alarak halkla ilişkiler ve tanıtım alanıyla ilgili bilimsel bir çalışmayı yürütür.X
7
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanındaki bir sorunu tespit eder.X
8
Araştırma sorunuyla ilgili verileri toplar.X
9
Elde ettiği verilerden sonuçlar çıkarır.X
10
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanıyla ilgili temel yaklaşım ve yöntemleri ayırt ederX
11
Bilgiye erişme amacıyla kaynak araştırması yaparak, ulaşabildiği bütün bilgi kaynaklarını değerlendirir.X
12
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanındaki güncel kuramsal ve metodolojik gelişmeleri değerlendirip bunları akademik çalışmalarına aktarır.X
13
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanı ile ilgili verileri toplayarak bunları toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerle bütünleştirir.X
14
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanında edindiği bilgi ve beceriler ile analiz etme yeteneğini akademik ve toplumsal bilgiye katkı için kullanır.X