GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
KAMUSAL ALAN VE İLETİŞİM/2360063
Dersin Adı: KAMUSAL ALAN VE İLETİŞİM
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç.Dr. Tuğba ASRAK HASDEMİR
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/ahtuba
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  tubahasdemir@gmail.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
İletişim çalışmalarında önemli bir yer tutan kamusal alan tartışmalarını ana noktalarıyla öğrenir ve yorumlar.








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  “Kamusal alan” kavramına genel bir bakış
2. Hafta  “Kamusal alanın tanımlanmasına kaynaklık eden kuramlar ve tartışmalar
3. Hafta  Burjuva toplumuna ait bir kategori olarak kamusal alan-J. Habermas (genel çerçeve)
4. Hafta  Kamusal insanın çöküşü-R. Sennett (genel çerçeve)
5. Hafta  Alternatif kamular-Negt ve Kluge (genel çerçeve)
6. Hafta  Kamusal-özel ilişkisi ve dönüşümü
7. Hafta  Kamusal alanın dönüşümü
8. Hafta  Vize
9. Hafta  Kamuoyu, aleniyet ve iletişim
10. Hafta  “Kamusal Alan” kavramı ve tartışmalarının sağladığı olanaklar ve sınırlılıklar
11. Hafta  Kamuoyunu oluşturan/yaratan dördüncü güç olarak medya ve medyadaki dönüşümler
12. Hafta  Yeni toplumsal hareketler: Kamusal alanı /iletişimi yenileyici bir unsur mudur?
13. Hafta  Ulusüstü bir kamusallık mümkün müdür?: Avrupa kamusal alanı ve çevreleyen tartışmalar
14. Hafta  Kamusal alan üzerine tartışmalar
15. Hafta  Genel değerlendirme
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Calhoun, C. (edt.) (1999), Habermas and Public Sphere, 6th print, USA:DEKR. Habermas, J. (1997), Kamusallığın Yapısal Dönüşümü, T. Bora ve M. Sancar (çev.), İstanbul:İletişim Yayınları. Negt, O. and Kluge, A. (1993), Public Sphere and Experience: Toward an Analysis of Bourgeois and Proletarian Public Sphere, P. Labanyi, J.O. Daniel and A. Oksiloff (trans.), Minneapolis:University of Minneapolis Publication. Sennett, R. (1996), Kamusal İnsanın Çöküşü, S. Durak (çev.), İstanbul:Ayrıntı Yayınları.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
1
40
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
16
3
48
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
14
4
56
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
4
56
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
0
0
0
 Sunu hazırlama
1
2
2
 Sunum
14
1
14
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
5
5
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
10
10
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
191
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.64
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
İletişim biliminin disiplinlerarası doğasının farkına varır.X
2
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanıyla ilgili temel sorunları ve bunların neden-sonuç ilişkilerini tanımlar.X
3
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanıyla ilgili uzmanlık düzeyinde kuramsal, metodolojik ve pratik bilgiyi değerlendirir.X
4
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanıyla ilgili kuramları, nicel ve nitel araştırma yöntemleri ile birleştirerek ileri düzeyde kullanırX
5
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanı ile ilgili bilgileri analitik ve sistematik şekilde oluşturur.X
6
Bireysel ve grup içinde sorumluluk alarak halkla ilişkiler ve tanıtım alanıyla ilgili bilimsel bir çalışmayı yürütür.X
7
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanındaki bir sorunu tespit eder.X
8
Araştırma sorunuyla ilgili verileri toplar.X
9
Elde ettiği verilerden sonuçlar çıkarır.X
10
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanıyla ilgili temel yaklaşım ve yöntemleri ayırt ederX
11
Bilgiye erişme amacıyla kaynak araştırması yaparak, ulaşabildiği bütün bilgi kaynaklarını değerlendirir.X
12
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanındaki güncel kuramsal ve metodolojik gelişmeleri değerlendirip bunları akademik çalışmalarına aktarır.X
13
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanı ile ilgili verileri toplayarak bunları toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerle bütünleştirir.X
14
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanında edindiği bilgi ve beceriler ile analiz etme yeteneğini akademik ve toplumsal bilgiye katkı için kullanır.X