GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAM TARİHİ/1360041
Dersin Adı: HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAM TARİHİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd. Doç. Dr. Esra İlkay İşler
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/esra.isler
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  esra.isler@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Halkla ilişkilerin tarihsel gelişimini kavrar.
Hakla ilişkielre ilişkin kuramsal çerçeveyi kavrar
Halkla ilişkiler tanım, işlev ve eğitiminin karakteri ve bu karakterle ilgili görüşlerin materyal üretim ilişkileriyle bağıntısını kurar






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Halkla ilişkiler tanımlarının tarihsel olarak dönüşümü. Uygulamadan gelen yeni işlevlerle tanımların şekillenmesi.
2. Hafta  Halk kavramının tarihsel, siyasal ve ekonomik olarak değişimi. Yönetenin “nesnesi” olan halktan kendini ve geleceğini yöneten “birey” e sosyal evrimi.
3. Hafta  Halkla ilişkilerin uygulama olarak ortaya çıkmasını sağlayan üç önemli koşul: kapitalist Pazar yapısı, örgütlenme, aracı teknolojik yapı
4. Hafta  Halkla ilişkilerin Pazar için malın promosyon ve tanıtımını yapan yapı olarak ortaya çıkışı: P.T. Barnum ve sansasyonel reklamcılık
5. Hafta  Gazeteciliğin basın ajansına dönüşümü ve Ivy Lee: Etik ilkelerin deklare edilmesi.
6. Hafta  Birinci ve İkinci dünya Savaşları, propaganda ile halkla ilişkiler bağı
7. Hafta  Halkla İlişkilerin kurucu babası: Edward Bernays, halkla ilişkilerin uygulamasını ve teorisini kuran adam.
8. Hafta  Şirket halkla ilişkilerinin siyasetle kesişme noktası: politik elitler ve ekonomik yapılanma
9. Hafta  Orijinal kaynaklardan konuya ilişkin okumaların sunumu
10. Hafta  Orijinal kaynaklardan konuya ilişkin okumaların sunumu
11. Hafta  Orijinal kaynaklardan konuya ilişkin okumaların sunumu
12. Hafta  Orijinal kaynaklardan konuya ilişkin okumaların sunumu
13. Hafta  Orijinal kaynaklardan konuya ilişkin okumaların sunumu
14. Hafta  Orijinal kaynaklardan konuya ilişkin okumaların sunumu
15. Hafta  Orijinal kaynaklardan konuya ilişkin okumaların sunumu
16. Hafta  Genel değerlendirme
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  İşler-Keloğlu E. (2007). Halkla İlişkiler, Mitler ve Gerçekler, Ankara: Gazi Üniversitesi İletişim Fakültesi Kırkıncı Yıl Kitaplığı no:4. İşler-Keloğlu E. (2005) “Sosyal Bilimler Eğitimin Endüstriyel Yapıyla Bütünleşmesi: Halkla İlişkiler Örneği”. İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, Sayı 20 (Kış-Bahar 2005). İşler-Keloğlu E. (2006) “Halkla İlişkiler Etiğine Tarihsel Bakış: Amerika’nın Öğrettikleri ve Türkiye’de yaşananlar”. Global Media Journal, Turkish Edition (Küresel İletişim Dergisi) Sayı 2 Güz 2006. Ewen, Stuart, (1996), PR! A Social History of Spin. New York: BasicBooks. Cutlip, Scott (1994), The Unseen Power: Public Relations: A History. Routledge. Cutlip, Scott (1994), Public Relations History: From the 17th to the 20th Century: The Antecedents. Routledge.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Sunum
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
1
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
16
3
48
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
16
4
64
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
16
2
32
 Materyal tasarlama, uygulama
5
2
10
 Rapor hazırlama
5
2
10
 Sunu hazırlama
15
1
15
 Sunum
1
1
1
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
0
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
180
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.2
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
İletişim biliminin disiplinlerarası doğasının farkına varır.X
2
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanıyla ilgili temel sorunları ve bunların neden-sonuç ilişkilerini tanımlar.X
3
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanıyla ilgili uzmanlık düzeyinde kuramsal, metodolojik ve pratik bilgiyi değerlendirir.X
4
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanıyla ilgili kuramları, nicel ve nitel araştırma yöntemleri ile birleştirerek ileri düzeyde kullanırX
5
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanı ile ilgili bilgileri analitik ve sistematik şekilde oluşturur.X
6
Bireysel ve grup içinde sorumluluk alarak halkla ilişkiler ve tanıtım alanıyla ilgili bilimsel bir çalışmayı yürütür.X
7
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanındaki bir sorunu tespit eder.X
8
Araştırma sorunuyla ilgili verileri toplar.X
9
Elde ettiği verilerden sonuçlar çıkarır.X
10
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanıyla ilgili temel yaklaşım ve yöntemleri ayırt ederX
11
Bilgiye erişme amacıyla kaynak araştırması yaparak, ulaşabildiği bütün bilgi kaynaklarını değerlendirir.X
12
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanındaki güncel kuramsal ve metodolojik gelişmeleri değerlendirip bunları akademik çalışmalarına aktarır.X
13
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanı ile ilgili verileri toplayarak bunları toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerle bütünleştirir.X
14
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanında edindiği bilgi ve beceriler ile analiz etme yeteneğini akademik ve toplumsal bilgiye katkı için kullanır.X