GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
MEDYA VE ÇOCUK/1360051
Dersin Adı: MEDYA VE ÇOCUK
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd.Doç.Dr. Gülsüm Gülnaz Gültekin
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/gulsumg
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   gulsumg@gazi.edu.tr, gulsumgulnaz@gmail.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Medyanın çocuk(luk) üzerindeki çeşitli etkilerini kavrar
Medyanın çocuğa seslenirken nasıl bir dil kullandığını öğrenir
Çocuk-reklam ilişkisini öğrenir
Medyanın çocuk üzerindeki manipülatif özelliğini açıklar
Medyada çocuğun nasıl temsil edildiğini öğrenir
Medyada çocuk hak ihlallerini öğrenir
Televizyon, film, oyunlar ve internet de dahil olmak üzere çocuk ve ergen izleyicileri için medyanın üretim ve dağıtımını inceler.
Aile hayatına, çocukluğa ve gençlik kültürüne yönelik dijital ve mobil medyanın rolüne ilişkin çalışmalar yapar.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
   Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
   Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Giriş Çocuk ve Medya, Ergen ve Medya, Aile ve Medya
2. Hafta  Medyada çocukluğun tüketimi
3. Hafta  Türkiye'de Basın-Yayın Faaliyetlerinde Çocukla İlgili Kuramsal ve Yasal Düzenlemeler
4. Hafta  Medyada Rol Modelleri
5. Hafta  Medya, Çocuk ve Şiddet Medyadaki Şiddetin Çocuklara Etkisi
6. Hafta  Medyada Temsil ve Çocuk Medyada Çocuk İmgesi
7. Hafta  Medya ve Sokak Çocukları
8. Hafta  Çocuk, geleneksel medya, yeni medya ve eğitim
9. Hafta  Çocuk ve Reklam
10. Hafta  Çocuk, Medye ve Tüketim
11. Hafta   Savaş, Medya ve Çocuk
12. Hafta   Araştırma Proje Sunumları
13. Hafta  Araştırma Proje Sunumları
14. Hafta   Araştırma Proje Sunumları
15. Hafta  Genel Değerlendirme
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Yasemin Giritli İnceoğlu ve Nurdan Akıner (eds.) Medya ve Çocuk Rehberi, Konya: Eğitim Kitabebi Yayınları, 2008 http://www.byegm.gov.tr/turkce/cocukvemedya
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
   Anlatım, Soru-Yanıt, Tartışma
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
1
10
 Uygulama
1
10
 Projeler
1
10
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
14
4
56
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
11
4
44
 Materyal tasarlama, uygulama
4
3
12
 Rapor hazırlama
4
2
8
 Sunu hazırlama
2
3
6
 Sunum
10
1
10
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
3
6
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
3
6
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
190
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.6
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
İletişim biliminin disiplinlerarası doğasının farkına varır.X
2
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanıyla ilgili temel sorunları ve bunların neden-sonuç ilişkilerini tanımlar.X
3
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanıyla ilgili uzmanlık düzeyinde kuramsal, metodolojik ve pratik bilgiyi değerlendirir.X
4
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanıyla ilgili kuramları, nicel ve nitel araştırma yöntemleri ile birleştirerek ileri düzeyde kullanırX
5
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanı ile ilgili bilgileri analitik ve sistematik şekilde oluşturur.X
6
Bireysel ve grup içinde sorumluluk alarak halkla ilişkiler ve tanıtım alanıyla ilgili bilimsel bir çalışmayı yürütür.X
7
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanındaki bir sorunu tespit eder.X
8
Araştırma sorunuyla ilgili verileri toplar.X
9
Elde ettiği verilerden sonuçlar çıkarır.X
10
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanıyla ilgili temel yaklaşım ve yöntemleri ayırt ederX
11
Bilgiye erişme amacıyla kaynak araştırması yaparak, ulaşabildiği bütün bilgi kaynaklarını değerlendirir.X
12
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanındaki güncel kuramsal ve metodolojik gelişmeleri değerlendirip bunları akademik çalışmalarına aktarır.X
13
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanı ile ilgili verileri toplayarak bunları toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerle bütünleştirir.X
14
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanında edindiği bilgi ve beceriler ile analiz etme yeteneğini akademik ve toplumsal bilgiye katkı için kullanır.X