GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TANITIM YÖNTEMLERİ VE TÜRKİYE NİN TANITILMASI/2360004
Dersin Adı: TANITIM YÖNTEMLERİ VE TÜRKİYE NİN TANITILMASI
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
   Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   Doç. Dr. Çetin Murat Hazar
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/chazar
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   chazar@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Tanıtımın özellikleri ve amaçları hakkında bilgi sahibi olunacaktır.
Tanıtım yöntem ve strateji hakkında bilgi sahibi olunacaktır.
Tanıtım faaliyetleri hakkında bilgi sahibi olunacaktır.
Tanıtım mecraları hakkında bilgi sahibi olunacaktır.
Ülke tanıtımı hakkında bilgi sahibi olunacaktır.
Türkiye’nin tanıtımı hakkında bilgi sahibi olunacaktır.
Türkiye’nin yurt içi ve yurt dışı tanıtımı hakkında bilgi sahibi olunacaktır.


 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Türkiye’nin yurt içi ve yurt dışı tanıtımı hakkında bilgi sahibi olunacaktır.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
   Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
   Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta   Tanıtıma Giriş
2. Hafta   Tanıtımın Özellikleri
3. Hafta   Tanıtımın Amaçları
4. Hafta   Tanıtım Yöntem ve Stratejileri
5. Hafta   Tanıtım Faaliyetleri
6. Hafta   Tanıtım Mecraları
7. Hafta  Genel Değerlendirme
8. Hafta   Ara Sınav
9. Hafta   Ülke tanıtımında kavramsal bir yaklaşım
10. Hafta  Ülke tanıtım faaliyetleri
11. Hafta   Ülke tanıtımında yararlanılan mecralar
12. Hafta   Türkiye’nin tanıtımı: Kavramsal çerçeve
13. Hafta  Türkiye’nin imajı
14. Hafta   Türkiye’nin yurt içinde ve yurt dışında tanıtımı
15. Hafta  Genel Değerlendirme
16. Hafta   Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  -
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
   Anlatım, Soru-Yanıt
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
12
3
36
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
12
3
36
 Materyal tasarlama, uygulama
12
3
36
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
12
3
36
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
3
3
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
3
3
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
192
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.68
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
İletişim biliminin disiplinlerarası doğasının farkına varır.X
2
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanıyla ilgili temel sorunları ve bunların neden-sonuç ilişkilerini tanımlar.X
3
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanıyla ilgili uzmanlık düzeyinde kuramsal, metodolojik ve pratik bilgiyi değerlendirir.X
4
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanıyla ilgili kuramları, nicel ve nitel araştırma yöntemleri ile birleştirerek ileri düzeyde kullanırX
5
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanı ile ilgili bilgileri analitik ve sistematik şekilde oluşturur.X
6
Bireysel ve grup içinde sorumluluk alarak halkla ilişkiler ve tanıtım alanıyla ilgili bilimsel bir çalışmayı yürütür.X
7
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanındaki bir sorunu tespit eder.X
8
Araştırma sorunuyla ilgili verileri toplar.X
9
Elde ettiği verilerden sonuçlar çıkarır.X
10
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanıyla ilgili temel yaklaşım ve yöntemleri ayırt ederX
11
Bilgiye erişme amacıyla kaynak araştırması yaparak, ulaşabildiği bütün bilgi kaynaklarını değerlendirir.X
12
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanındaki güncel kuramsal ve metodolojik gelişmeleri değerlendirip bunları akademik çalışmalarına aktarır.X
13
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanı ile ilgili verileri toplayarak bunları toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerle bütünleştirir.X
14
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanında edindiği bilgi ve beceriler ile analiz etme yeteneğini akademik ve toplumsal bilgiye katkı için kullanır.X