GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
POPÜLER KÜLTÜR/2360009
Dersin Adı: POPÜLER KÜLTÜR
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   Doç. Dr. Betül Yarar
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/byarar
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   betulyarar@gazi.edu.tr, betyarar@gmail.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Poüler kültür ürünlerini eleştirel olarak okuma becerisi kazanma
Poüler kültüre dair yaklaşımları tarihsel bağlamda öğrenme
Popüler kültürün toplumsal etkilerini anlama






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
   Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
   Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Polüler kültür tanımları
2. Hafta  Kültür ve uygarlık geleneği : Mathew Arnold ve Levisism
3. Hafta  Kültür ve uygarlık geleneği: Amerika’da kitle kültürü
4. Hafta  Yapısalcılık: Ferdinand Saussure ve Claude Levi Strauss
5. Hafta  Marksizm: Althusser ve Frankfurt Okulu
6. Hafta  Marksizm: Gramsci
7. Hafta  Kültürelcilik : Richard Hoggart ve Raymond Williams Stuart Hall
8. Hafta  Vize
9. Hafta  Post yapısalcı ve Post-Marksist Tartışmalar: Stuart Hall
10. Hafta  Söylem ve İktidar Üzerine Foucault
11. Hafta  Postmodernizm: Lyotard ve Baudrillard
12. Hafta   Popüler Kültür Tartışmalarına Feminist Katkı
13. Hafta  Türkiye'deki Popüler Kültür Tartışmaları: Arabesk
14. Hafta  Öğrenci Sunumları
15. Hafta  Öğrenci Sunumları
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Kapitalizm ve pop kültür, Ali AKAY Seçilmiş okumalar. Antonio Gramsci, Seçme Yazılar, Dİpnot yayınları. M. Foucault, Cinselliğin Tarihi, Ayrıntı Yayınları. Althusser, İdeoloji ve Devletin İdeolojik Aygıtları, İletişim Yayınları.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
16
3
48
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
16
4
64
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
16
4
64
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
6
3
18
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
0
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
0
0
0
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
194
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.76
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
İletişim biliminin disiplinlerarası doğasının farkına varır.X
2
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanıyla ilgili temel sorunları ve bunların neden-sonuç ilişkilerini tanımlar.X
3
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanıyla ilgili uzmanlık düzeyinde kuramsal, metodolojik ve pratik bilgiyi değerlendirir.X
4
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanıyla ilgili kuramları, nicel ve nitel araştırma yöntemleri ile birleştirerek ileri düzeyde kullanırX
5
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanı ile ilgili bilgileri analitik ve sistematik şekilde oluşturur.X
6
Bireysel ve grup içinde sorumluluk alarak halkla ilişkiler ve tanıtım alanıyla ilgili bilimsel bir çalışmayı yürütür.X
7
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanındaki bir sorunu tespit eder.X
8
Araştırma sorunuyla ilgili verileri toplar.X
9
Elde ettiği verilerden sonuçlar çıkarır.X
10
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanıyla ilgili temel yaklaşım ve yöntemleri ayırt ederX
11
Bilgiye erişme amacıyla kaynak araştırması yaparak, ulaşabildiği bütün bilgi kaynaklarını değerlendirir.X
12
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanındaki güncel kuramsal ve metodolojik gelişmeleri değerlendirip bunları akademik çalışmalarına aktarır.X
13
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanı ile ilgili verileri toplayarak bunları toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerle bütünleştirir.X
14
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanında edindiği bilgi ve beceriler ile analiz etme yeteneğini akademik ve toplumsal bilgiye katkı için kullanır.X