GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
19. YÜZYIL TÜRK BASINI/1350052
Dersin Adı: 19. YÜZYIL TÜRK BASINI
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Nurettin Güz
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  -
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   nurguz@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Dersin sonunda öğrenciler, iletişim alanında Türkiye’deki gelişmeleri ve geleceğe yönelik konuları kavrar








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Matbaanın Avrupa’da kurulması ve sosyal yapı üzerine etkileri
2. Hafta  Osmanlı Toplumunun matbaa ile tanışması
3. Hafta  İlk gazetelerin yabancılar tarafından çıkarılma sebepleri
4. Hafta  Osmanlı Devlet Yönetiminin gazeteyi bir silah olarak kullanması
5. Hafta  İlk Türkçe gazetelere toplumun yaklaşımı
6. Hafta  Tanzimat’ın getirdiği toplumsal değişme ve bunun basına yansıması
7. Hafta  Yeni nesil üzerinde Avrupa’nın etkisi ve bunun basına yansıması
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  Yeni Osmanlılar Cemiyeti’nin basın merkezli olarak örgütlemesi
10. Hafta  Basın ile yönetim arasında ilk mücadelenin başlaması
11. Hafta  Gazetecilerle ilgili sürgünler ve Avrupa’da basın merkezli mücadele
12. Hafta  19. yüzyılda basına yön veren gazeteciler, bunların yetiştiği ortamlar
13. Hafta  Baskıcı ortamda edebi gazeteciliğin gelişmesi
14. Hafta  Özgürlükçü bir ortamdan baskıcı bir döneme geçiş
15. Hafta   Partiler ve parti basının ortaya çıkması ve gelişmesi
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  - A.H. Tanpınar: 19’uncu Asır Türk Edebiyatı Tarihi - Ş. Mardin: Yeni Osmanlılar Düşüncesinin Doğuşu - N. Güz: Türkiye’de Basın İktidar İlişkileri
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
4
56
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
4
56
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
4
56
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
2
2
4
 Sunu hazırlama
1
3
3
 Sunum
1
3
3
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
2
2
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
2
2
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
182
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.28
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
İletişim biliminin disiplinlerarası doğasının farkına varır.X
2
Gazetecilik alanıyla ilgili temel sorunları ve bunların neden-sonuç ilişkilerini tanımlar.X
3
Gazetecilik alanıyla ilgili uzmanlık düzeyinde kuramsal, metodolojik ve pratik bilgiyi değerlendirir.X
4
Gazetecilik alanıyla ilgili kuramları, nicel ve nitel araştırma yöntemleri ile birleştirerek ileri düzeyde kullanır.X
5
Gazetecilik alanı ile ilgili bilgileri analitik ve sistematik şekilde oluşturur.X
6
Bireysel ve grup içinde sorumluluk alarak gazetecilik alanıyla ilgili bilimsel bir çalışmayı yürütür.X
7
Gazetecilik alanındaki bir sorunu tespit eder.X
8
Araştırma sorunuyla ilgili verileri toplar.X
9
Elde ettiği verilerden sonuçlar çıkarır.X
10
Gazetecilik alanıyla ilgili temel yaklaşım ve yöntemleri ayırt eder.X
11
Bilgiye erişme amacıyla kaynak araştırması yaparak, ulaşabildiği bütün bilgi kaynaklarını değerlendirir.X
12
Gazetecilik alanındaki güncel kuramsal ve metodolojik gelişmeleri değerlendirip bunları akademik çalışmalarına aktarır.X
13
Gazetecilik alanı ile ilgili verileri toplayarak bunları toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerle bütünleştirir.X
14
Gazetecilik alanında edindiği bilgi ve beceriler ile analiz etme yeteneğini akademik ve toplumsal bilgiye katkı için kullanır.X