GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
1950-1960 DÖNEMİ BASIN YAŞAMI/2350082
Dersin Adı: 1950-1960 DÖNEMİ BASIN YAŞAMI
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç.Dr.Selda BULUT
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  selda@gazi.edu.tr, seldabulut@gmail.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Ders kapsamında, 1950-1960 dönemi siyasal, ekonomik ve kültürel yapı,
Dönemin basın yaşamı ve özellikleri,
Sivil toplum medyasının gelişimi ile ilgili bilgiler, öğrenci tarafından edinilmiş olacaktır.






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Giriş ve ders tanımı: ideoloji, iktidar ve tarih
2. Hafta  1945-1950 dönemi siyasal ve ekonomik gelişmeler ve basının durumu
3. Hafta  1950-1960 yılları arasında Demokrat Parti iktidarı I : Siyasal Politikalar
4. Hafta  1950-1960 yılları arasında Demokrat Parti iktidarı I : Ekonomik Politikalar
5. Hafta  Basının genel özellikleri : ekonomik ve politik
6. Hafta  Basına yönelik düzenlemeler: Anayasa, Basın Kanunu ve Kararnameler
7. Hafta  Ara sınav
8. Hafta  1950-1960 dönemi gazetecilik: sağ basın / sol basın
9. Hafta  1950-1960 dönemi kitle gazeteciliği ve mizah basını
10. Hafta  1950-1960 dönemi yerel basın ve çeşitli dillerdeki yayınlar
11. Hafta  1950-1960 dönemi dergicilik
12. Hafta  Sivil toplum medyasının ortaya çıkışı I : sendikal basın
13. Hafta  Sivil toplum medyasının ortaya çıkışı II : sendikal basın
14. Hafta  sunumlar
15. Hafta  sunumlar
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Ahmad, Feroz (1977), The Turkish Experiment in Democracy, 1950-1975, London : C. Hurst & comp. Ahmad, Feroz (1996), Demokrasi Sürecinde Türkiye: 1945-1980, (çev.), Ahmet Fethi, İstanbul: Hil Yayınları. Ahmad, Feroz, (2002), Modern Türkiye’nin Oluşumu, (çev.) Yavuz Aloğan, İstanbul: Doruk Yayımcılık. Akdere, İlhan ve Z. Karadeniz (1994) Türkiye Solu’nun Eleştirel Tarihi-1, İstanbul: Evrensel Basım Yayın. Akşin, Sina (2001). Ana Çizgileriyle Türkiye’nin Yakın Tarihi, Ankara: İmaj Yayıncılık. Alemdar, Korkmaz, (2001). İletişim ve Tarih, Ankara: Ümit Yayıncılık. Apa, Mahzar, (1984). Yokuşta 65 Yıl, İstanbul: Apa Matbaası. Arsel, İlhan, (1975). Teokratik Devlet Anlayışından Demokratik Devlet Anlayışına, Şeriat Devletinden Laik Cumhuriyete, Ankara. Avcıoğlu, Doğan (1978). Milli Kurtuluş Tarihi, 1838'den 1955'e, İstanbul: Tekin Matbaası. Aydın, Suavi (1993). Modernleşme ve Milliyetçilik, Ankara: Gündoğan Yayınları. Belge, Murat, (2001). Modern Türkiye'de Siyasi Düşünce
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
0
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
10
3
30
 Haftalık uygulamalı ders saati
4
3
12
 Okuma Faaliyetleri
14
5
70
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
5
70
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
1
3
3
 Sunu hazırlama
1
3
3
 Sunum
1
1
1
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
0
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
189
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.56
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
İletişim biliminin disiplinlerarası doğasının farkına varır.X
2
Gazetecilik alanıyla ilgili temel sorunları ve bunların neden-sonuç ilişkilerini tanımlar.X
3
Gazetecilik alanıyla ilgili uzmanlık düzeyinde kuramsal, metodolojik ve pratik bilgiyi değerlendirir.X
4
Gazetecilik alanıyla ilgili kuramları, nicel ve nitel araştırma yöntemleri ile birleştirerek ileri düzeyde kullanır.X
5
Gazetecilik alanı ile ilgili bilgileri analitik ve sistematik şekilde oluşturur.X
6
Bireysel ve grup içinde sorumluluk alarak gazetecilik alanıyla ilgili bilimsel bir çalışmayı yürütür.X
7
Gazetecilik alanındaki bir sorunu tespit eder.X
8
Araştırma sorunuyla ilgili verileri toplar.X
9
Elde ettiği verilerden sonuçlar çıkarır.X
10
Gazetecilik alanıyla ilgili temel yaklaşım ve yöntemleri ayırt eder.X
11
Bilgiye erişme amacıyla kaynak araştırması yaparak, ulaşabildiği bütün bilgi kaynaklarını değerlendirir.X
12
Gazetecilik alanındaki güncel kuramsal ve metodolojik gelişmeleri değerlendirip bunları akademik çalışmalarına aktarır.X
13
Gazetecilik alanı ile ilgili verileri toplayarak bunları toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerle bütünleştirir.X
14
Gazetecilik alanında edindiği bilgi ve beceriler ile analiz etme yeteneğini akademik ve toplumsal bilgiye katkı için kullanır.X