GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
MEDYA OKUR-YAZARLIĞI/2350078
Dersin Adı: MEDYA OKUR-YAZARLIĞI
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç.Dr.Zülfikar DAMLAPINAR
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  www.gazi.edu.tr/~damlapinar
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  damlapinar@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Öğrenci medya okuryazarlığı kavramını açıklayabilir.
Öğrenci kitle iletişim araçlarının yapı ve işlevlerini analiz edebilir.
Öğrenci okuryazarlık türlerini açıklayabilir.
Öğrenci medyda uygulamalarının etik olup olmadığını analiz edebilir.
Öğrenci kitle iletişim araçlarının alıcılarla olan ilişkisini analiz edebilir.
Öğrenci medya okuryazarlığı eğitimi verebilir.
Öğrenci medyadan kaynaklanan menfi etkilere karşı önlemler konusunda bilinçlidir.


 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Medya okuryazarlığı kavram ve kapsamı
2. Hafta  Medya okuryazarlığının kuramsal altyapısı
3. Hafta  Medya kullanımıyla ilgili kuramsal çerçeve
4. Hafta  Medya ve alıcı ilişkisi analizleri
5. Hafta  Medya ve alıcı ilişkisi analizleri
6. Hafta  Medya okuryazarlığı araştırmaları
7. Hafta  Medya okuryazarlığı eğitiminde yeni perspektifler
8. Hafta  VİZE
9. Hafta  Medya okuryazarlığı açısından alıcının korunması
10. Hafta  Alıcı etkilenme süreci
11. Hafta  Farklı sosyo-ekonomik gruplarda medya okuryazarlığının geliştirilmesi
12. Hafta  Farklı sosyo-ekonomik gruplarda medya okuryazarlığının geliştirilmesi
13. Hafta  Medya okuryazarlığı açısından haber okuryazarlığı
14. Hafta  Medyadan kaynaklanabilecek menfi etkilerine karşı medya okuryazarlığı
15. Hafta  Medya okuryazarlığı açısından yeni iletişim teknolojileri
16. Hafta  FİNAL
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Aufderheide, Patricia (2001) “Media Literacy: From a Report of the National Leadership Conference on Media Literacy”, Media Literacay in the Information Age: Current Perspectives Information and Behavior Volume 6, ed. Robert Kubey, Transaction Publishers, New Brunswick (ss.79-86). Hobbs, Renee (2001) “Expanding the Concept of Literacy”, Media Literacay in the Information Age: Current Perspectives Information and Behavior Volume 6, ed. Robert Kubey, Transaction Publishers, New Brunswick (ss.163-183). Hobbs, Renee (2004b) “Medya Okuryazarlığı Hareketinde Yedi Büyük Tartışma”, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, C.37, S1, (ss.122-140). Potter, W. James (2005). Media Literacy, Sage Publications, Thousand Oaks California.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama
 -- STAJ / UYGULAMA
  yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
30
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
70
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
3
42
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
3
42
 Materyal tasarlama, uygulama
14
3
42
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
14
1
14
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
3
3
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
3
3
 Diğer
4
1
4
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
192
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.68
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
İletişim biliminin disiplinlerarası doğasının farkına varır.X
2
Gazetecilik alanıyla ilgili temel sorunları ve bunların neden-sonuç ilişkilerini tanımlar.X
3
Gazetecilik alanıyla ilgili uzmanlık düzeyinde kuramsal, metodolojik ve pratik bilgiyi değerlendirir.X
4
Gazetecilik alanıyla ilgili kuramları, nicel ve nitel araştırma yöntemleri ile birleştirerek ileri düzeyde kullanır.X
5
Gazetecilik alanı ile ilgili bilgileri analitik ve sistematik şekilde oluşturur.X
6
Bireysel ve grup içinde sorumluluk alarak gazetecilik alanıyla ilgili bilimsel bir çalışmayı yürütür.X
7
Gazetecilik alanındaki bir sorunu tespit eder.X
8
Araştırma sorunuyla ilgili verileri toplar.X
9
Elde ettiği verilerden sonuçlar çıkarır.X
10
Gazetecilik alanıyla ilgili temel yaklaşım ve yöntemleri ayırt eder.X
11
Bilgiye erişme amacıyla kaynak araştırması yaparak, ulaşabildiği bütün bilgi kaynaklarını değerlendirir.X
12
Gazetecilik alanındaki güncel kuramsal ve metodolojik gelişmeleri değerlendirip bunları akademik çalışmalarına aktarır.X
13
Gazetecilik alanı ile ilgili verileri toplayarak bunları toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerle bütünleştirir.X
14
Gazetecilik alanında edindiği bilgi ve beceriler ile analiz etme yeteneğini akademik ve toplumsal bilgiye katkı için kullanır.X