GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
METİN VE ANLAM DÜNYASI/1350065
Dersin Adı: METİN VE ANLAM DÜNYASI
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Ersin ÖZARSLAN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/ozarslan
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  ozarslan@gazi.edu.t
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Öğrenci okuduğu metni tanır ve tefrik eder
Öğrenci okuduğu metnin anlam dünyasına nüfuz eder







 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders yüz yüze eğitim usulü ile yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin ön şartı yoktur.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili tavsiye şayan başka dersler yoktur.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Metin ve dünyası
2. Hafta  Anlam ve dünyası
3. Hafta  İbda Metinleri
4. Hafta  İnşâ metinleri
5. Hafta  Takdim metinleri
6. Hafta  İtibarî Gerçeklik inşa eden metinler
7. Hafta  Estetik Gerçeklik Gerçeklik inşa eden metinler
8. Hafta  Ara Yoklama
9. Hafta  Düşünce metinleri, Felsefî metinler, Felsefî inşâ
10. Hafta  Şekil, Üslup ve Takdim Meseleleri
11. Hafta  Muhteva meseleleri
12. Hafta  Metin Anlattıkları
13. Hafta  Metinden Anlaşılanlar
14. Hafta  Mesaj ve Anlam Tıkanması
15. Hafta  Genel Değerlendirme
16. Hafta  Son yoklama
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Akşit Göktürk, Okuma Uğraşı Doğan Günay, Metin Bilgisi Ayşe (Eziler) Kıran, Zeynel Kıran, Okuma Süreçleri Anlama Süreçleri (ders Notu) Edward Said, The World, the Text and the Critic (1983) Fikir ve edebiyat dünyasının seçkin isim ve eserleri üzerinde durulacak, eser ve şahsiyetler derste seçilip kararlaştırılacaktır
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Sınıf içerisinde, takrir ederek, gerektiğinde sorulu cevaplı tartışmalı öğretim şeklinde yürütülmektedir.
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
0
 Ödev
1
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
3
42
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
3
42
 Materyal tasarlama, uygulama
14
3
42
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
14
1
14
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
3
3
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
3
3
 Diğer
4
1
4
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
192
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.68
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
İletişim biliminin disiplinlerarası doğasının farkına varır.X
2
Gazetecilik alanıyla ilgili temel sorunları ve bunların neden-sonuç ilişkilerini tanımlar.X
3
Gazetecilik alanıyla ilgili uzmanlık düzeyinde kuramsal, metodolojik ve pratik bilgiyi değerlendirir.X
4
Gazetecilik alanıyla ilgili kuramları, nicel ve nitel araştırma yöntemleri ile birleştirerek ileri düzeyde kullanır.X
5
Gazetecilik alanı ile ilgili bilgileri analitik ve sistematik şekilde oluşturur.X
6
Bireysel ve grup içinde sorumluluk alarak gazetecilik alanıyla ilgili bilimsel bir çalışmayı yürütür.X
7
Gazetecilik alanındaki bir sorunu tespit eder.X
8
Araştırma sorunuyla ilgili verileri toplar.X
9
Elde ettiği verilerden sonuçlar çıkarır.X
10
Gazetecilik alanıyla ilgili temel yaklaşım ve yöntemleri ayırt eder.X
11
Bilgiye erişme amacıyla kaynak araştırması yaparak, ulaşabildiği bütün bilgi kaynaklarını değerlendirir.X
12
Gazetecilik alanındaki güncel kuramsal ve metodolojik gelişmeleri değerlendirip bunları akademik çalışmalarına aktarır.X
13
Gazetecilik alanı ile ilgili verileri toplayarak bunları toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerle bütünleştirir.X
14
Gazetecilik alanında edindiği bilgi ve beceriler ile analiz etme yeteneğini akademik ve toplumsal bilgiye katkı için kullanır.X