GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
HABER ARAŞTIRMALARI/2350073
Dersin Adı: HABER ARAŞTIRMALARI
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Murat Sadullah ÇEBİ
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  sacebi@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Haber araştırma alanlarını, haber araştırmalarının tarihsel kökenlerini öğrenir
Haber araştırmalarının kuramsal ve yöntembilimsel temelleri hakkında bilgi edinir
Haber araştırmalarına ilişkin temel kavramları öğrenir
Pozitivist, eleştirel ve yorumlayıcı haber araştırmaları hakkında bilgi edinir





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Haber Araştırmalarının Tarihsel Gelişimi
2. Hafta  Haber Araştırmalarının Kuramsal ve Yöntembilimsel Temelleri
3. Hafta  Eşik Bekçiliği Araştırmaları
4. Hafta  Haber Değeri ve Haber Yanlılığı İle İlgili Araştırmaları
5. Hafta  Medya Kurumlarının Haber Üzerindeki Etkileri İle İlgili Araştırmaları
6. Hafta  Haber İçerikleri İle İlgili İlişkin Araştırmalar
7. Hafta  Haber İzleyicileri İle İlgili Araştırmaları
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  Haberin Etkileri İle İlgili Araştırmalar
10. Hafta  Eleştirel ve Yorumlayıcı Haber Araştırmaları
11. Hafta  Sunum
12. Hafta  Sunum
13. Hafta  Sunum
14. Hafta  Sunum
15. Hafta  Sunum
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Croteau, David ve William Hoynes (1997), Media/Society: Industries, Images, and Audiences. Thousand Oaks, Calif. ve London: Pine Forge Press. Çebi, Murat Sadullah (2003), Haberi Anlamak. Ankara: Gazi Yayınevi. Golding, Peter (1994), “Telling Stories: Sociology, Journalism and the Informed Citizen.”, European Journal of Communication.Cilt 9, 461-484. Hackett, Robert A (1984), Decline of a Paradigma. Bias and Objectivity in News Media Studies. Critical Studies in Media Communication. cilt 1, sayı 3, 229-259. “Bir Paradigmanın Önemini Yitirişi. Medya Çalışmalarında Yanlılık ve Nesnellik”, çev. Ayşe İnal, Ankara Üniversitesi İlef Yıllık 1997-1998. Janowitz, Morris (1975), "Professional Models in Journalism: The Gatekeeper and the Advocate," Journalism Quarterly, 618-626, 662. Larsson, Larsake (2002), “Journalists and Politicians: A Relationship Requiring Manoeuvring Space.” Journalism Studies. Cilt 3, Sayı 1, 21-33. McManus, John (1995), “A market-based model of news production.”
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
1
60
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
3
42
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
2
28
 Materyal tasarlama, uygulama
14
2
28
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
14
2
28
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
3
3
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
3
3
 Diğer
14
1
14
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
188
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.52
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
İletişim biliminin disiplinlerarası doğasının farkına varır.X
2
Gazetecilik alanıyla ilgili temel sorunları ve bunların neden-sonuç ilişkilerini tanımlar.X
3
Gazetecilik alanıyla ilgili uzmanlık düzeyinde kuramsal, metodolojik ve pratik bilgiyi değerlendirir.X
4
Gazetecilik alanıyla ilgili kuramları, nicel ve nitel araştırma yöntemleri ile birleştirerek ileri düzeyde kullanır.X
5
Gazetecilik alanı ile ilgili bilgileri analitik ve sistematik şekilde oluşturur.X
6
Bireysel ve grup içinde sorumluluk alarak gazetecilik alanıyla ilgili bilimsel bir çalışmayı yürütür.X
7
Gazetecilik alanındaki bir sorunu tespit eder.X
8
Araştırma sorunuyla ilgili verileri toplar.X
9
Elde ettiği verilerden sonuçlar çıkarır.X
10
Gazetecilik alanıyla ilgili temel yaklaşım ve yöntemleri ayırt eder.X
11
Bilgiye erişme amacıyla kaynak araştırması yaparak, ulaşabildiği bütün bilgi kaynaklarını değerlendirir.X
12
Gazetecilik alanındaki güncel kuramsal ve metodolojik gelişmeleri değerlendirip bunları akademik çalışmalarına aktarır.X
13
Gazetecilik alanı ile ilgili verileri toplayarak bunları toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerle bütünleştirir.X
14
Gazetecilik alanında edindiği bilgi ve beceriler ile analiz etme yeteneğini akademik ve toplumsal bilgiye katkı için kullanır.X