GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ÇOCUK HAKLARI VE GAZETECİLİK UYGULAMALARI/1350059
Dersin Adı: ÇOCUK HAKLARI VE GAZETECİLİK UYGULAMALARI
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Ruhdan UZUN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/ruhdanuzun
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  ruhdanuzun@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Öğrenciler medyada çocuk temsiline ilişkin yaygın yanlışları bilir.
Çocuk dostu medya içerikleri oluşturabilir.







 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Çocukların Haberde Temsili
2. Hafta  Çocukların Reklamda Temsili
3. Hafta  Şiddet İçerikli Programların Çocuklar Üzerindeki Etkisi
4. Hafta  Çocukların Medya Tüketimi
5. Hafta  Kanunla İhtilafa Düşen Çocuklar ve Medya
6. Hafta  Medyaokuryazarlığı: Tanım, Mevcut Durum
7. Hafta  Medyaokuryazarlığı: Öneriler, Çocukların Derse İlişkin Görüşleri
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  Çocuk Merkezli Medya
10. Hafta  Çocuk Merkezli Medya
11. Hafta  Etik İhlal Örnekleri
12. Hafta  Etik İhlal Örnekleri
13. Hafta  Çocuklarla İlgili Olumlu Gazetecilik Uygulamaları
14. Hafta  Çocuklarla İlgili Olumlu Gazetecilik Uygulamaları
15. Hafta  Genel Değerlendirme
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  UNICEF (2007). Çocuk Hakları ve Gazetecilik Uygulamaları: Hak Temelli Perspektif, UNICEF-Dublin Teknoloji Enstitüsü. - Çocuk Hakları ve Gazetecilik Uygulamaları: Hak Temelli Perspektif, UNICEF - Bumin, Kürşat (1983). Batı’da Devlet ve Çocuk, İstanbul: Alan Yayıncılık - Postman, Neil (1995). Çocukluğun Yokoluşu, Ankara: İmge - Franklin, Bob (1993). Çocuk Hakları, İstanbul: Ayrıntı - Kitzinger, Jenny (2004). Framing Abuse: Media Influence and Public Understanding of Sexual Violence Against Children, Pluto Pres. - Feilitzen, C. ve Carlsson, U. (2003). Promote or Protect?: Perspectives on Media Literacy and Media Regulations, Nordicom, UNESCO Clearinghouse Yearbook. Yasemin Giritli İnceoğlu ve Nurdan Akıner (eds.) Medya ve Çocuk Rehberi, Konya: Eğitim Kitabebi Yayınları, 2008
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
0
0
 Uygulama
1
30
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
1
14
 Okuma Faaliyetleri
14
5
70
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
4
56
 Materyal tasarlama, uygulama
8
1
8
 Rapor hazırlama
1
2
2
 Sunu hazırlama
1
1
1
 Sunum
1
1
1
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
5
5
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
5
5
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
190
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.6
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
İletişim biliminin disiplinlerarası doğasının farkına varır.X
2
Gazetecilik alanıyla ilgili temel sorunları ve bunların neden-sonuç ilişkilerini tanımlar.X
3
Gazetecilik alanıyla ilgili uzmanlık düzeyinde kuramsal, metodolojik ve pratik bilgiyi değerlendirir.X
4
Gazetecilik alanıyla ilgili kuramları, nicel ve nitel araştırma yöntemleri ile birleştirerek ileri düzeyde kullanır.X
5
Gazetecilik alanı ile ilgili bilgileri analitik ve sistematik şekilde oluşturur.X
6
Bireysel ve grup içinde sorumluluk alarak gazetecilik alanıyla ilgili bilimsel bir çalışmayı yürütür.X
7
Gazetecilik alanındaki bir sorunu tespit eder.X
8
Araştırma sorunuyla ilgili verileri toplar.X
9
Elde ettiği verilerden sonuçlar çıkarır.X
10
Gazetecilik alanıyla ilgili temel yaklaşım ve yöntemleri ayırt eder.X
11
Bilgiye erişme amacıyla kaynak araştırması yaparak, ulaşabildiği bütün bilgi kaynaklarını değerlendirir.X
12
Gazetecilik alanındaki güncel kuramsal ve metodolojik gelişmeleri değerlendirip bunları akademik çalışmalarına aktarır.X
13
Gazetecilik alanı ile ilgili verileri toplayarak bunları toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerle bütünleştirir.X
14
Gazetecilik alanında edindiği bilgi ve beceriler ile analiz etme yeteneğini akademik ve toplumsal bilgiye katkı için kullanır.X