GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
KİTLE İLETİŞİMDE ETKİ ARAŞTIRMALARI/1350061
Dersin Adı: KİTLE İLETİŞİMDE ETKİ ARAŞTIRMALARI
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç.Dr.Zülfikar DAMLAPINAR
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  www.gazi.edu.tr/~damlapinar
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  damlapinar@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Öğrenci bağımsız olarak kitle iletişiminin etkilerini araştırabilir.
Öğrenci kitle iletişim etki teorilerini analiz edebilir.
Öğrenci bir etki araştırması projesi hazırlayabilir.






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Giriş: Kitle İletişim Araçları, İletişimi ve Etkileri Siyasal ve Demokratik Süreçlerde Kitle İletişim Araçlarının Etkileri
2. Hafta  Kitle İletişim Araçları Etki Araştırmalarına metodolojik yaklaşımlar
3. Hafta  Kitle İletişim Araçları Etki Araştırmalarına metodolojik yaklaşımlar
4. Hafta  Kitle İletişim Araçları Etki Araştırmalarının Tarihi
5. Hafta  Kitle İletişim Araçlarının İkna Edici Etkileri
6. Hafta  Farklı Kitle İletişim Araçlarının Karşılaştırmalı Etkileri
7. Hafta  Yeni Kitle İletişim Araçlarının Etkileri
8. Hafta  VİZE
9. Hafta  Gündem Kurma araştırmaları
10. Hafta  Kullanımlar ve Doyumlar araştırmaları
11. Hafta  Kültürleme araştırmaları
12. Hafta  Kitle İletişim Araçlarının Etkilerini Belirleyen Faktörler
13. Hafta  Şiddet ve Kitle İletişim Araçlarının Zararlı Etkileri
14. Hafta  Tutum ve Davranış Değişimi
15. Hafta  Türkiye'de kitle iletişim etki araştırmaları
16. Hafta  FİNAL
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Baldwin J R, Perry S D and Moffitt M A (2003) Communication Theoris for Everyday Life, Boston: Pearson Education, Inc. Berger, Arthur Asa (1995) Essentials of Mass Communication Theory, London: Sage. Fiske, John (1996), İletişim Çalışmalarına Giriş, çev. Süleyman İrvan, Ankara: Ark. McQuail, Denis (1994) Mass Communication Theory An Introduction, London: Sage. McQuail, Denis ve Sven Windahl (1997) Kitle İletişim Modelleri, çev. Konca Yumlu, Ankara: İmge. Oskay, Ünsal (1994) Kitle Haberleşmesi Teorilerine Giriş, İstanbul: Der. Severin, Werner J. ve James W. Tankard, Wr. (1994) İletişim Kuramları Kökenleri Yöntemleri ve Kitle iletişim Araçlarında Kullanımları, çev., Ali Atıf Bir ve Serdar N.Sever, Eskişehir: K.S.M. Windahl S, Signitzer B H and Olson J T (1992) Using Communication Theory: An Introduction to Planned Communication, Sage Publications, London. Çebi, Murat S. (2003) Medya Etki Araştırmaları (Der. ve çev.), Ankara: Alternatif.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
30
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
70
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
3
42
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
3
42
 Materyal tasarlama, uygulama
14
3
42
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
14
1
14
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
3
3
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
3
3
 Diğer
4
1
4
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
192
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.68
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
İletişim biliminin disiplinlerarası doğasının farkına varır.X
2
Gazetecilik alanıyla ilgili temel sorunları ve bunların neden-sonuç ilişkilerini tanımlar.X
3
Gazetecilik alanıyla ilgili uzmanlık düzeyinde kuramsal, metodolojik ve pratik bilgiyi değerlendirir.X
4
Gazetecilik alanıyla ilgili kuramları, nicel ve nitel araştırma yöntemleri ile birleştirerek ileri düzeyde kullanır.X
5
Gazetecilik alanı ile ilgili bilgileri analitik ve sistematik şekilde oluşturur.X
6
Bireysel ve grup içinde sorumluluk alarak gazetecilik alanıyla ilgili bilimsel bir çalışmayı yürütür.X
7
Gazetecilik alanındaki bir sorunu tespit eder.X
8
Araştırma sorunuyla ilgili verileri toplar.X
9
Elde ettiği verilerden sonuçlar çıkarır.X
10
Gazetecilik alanıyla ilgili temel yaklaşım ve yöntemleri ayırt eder.X
11
Bilgiye erişme amacıyla kaynak araştırması yaparak, ulaşabildiği bütün bilgi kaynaklarını değerlendirir.X
12
Gazetecilik alanındaki güncel kuramsal ve metodolojik gelişmeleri değerlendirip bunları akademik çalışmalarına aktarır.X
13
Gazetecilik alanı ile ilgili verileri toplayarak bunları toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerle bütünleştirir.X
14
Gazetecilik alanında edindiği bilgi ve beceriler ile analiz etme yeteneğini akademik ve toplumsal bilgiye katkı için kullanır.X