GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
DEĞİŞME, KÜLTÜR VE EDEBİYAT/2350008
Dersin Adı: DEĞİŞME, KÜLTÜR VE EDEBİYAT
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Ersin Özarslan
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/ozarslan
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  ozarslan@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Öğrenciler spsyal ve kültüreldeğişme kavramlarını ve boyutlarını öğrenir
Öğrenciler insan ve dünyasını anlar ve izah eder
Öğrenciler insan ve toplum münasebetini öğrenir ve izah eder
Öğrenciler insan ve kültür münasebetini öğrenir ve izah eder
Öğrenciler insan ve tarih münasebetini öğrenir ve izah eder
Öğrenciler insan ve sanat münasebetini öğrenir ve izah eder
Öğrenciler insan ve edebiyat münasebetini öğrenir ve izah eder
Öğrenciler insan ve değişme süreclerini öğrenir ve izah eder

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders yüz yüze eğitim şeklinde ve soru, cevap ve tartışma usulü ile yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin ön şartı yoktur.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili tavsiye edilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Değişme: Kavramlar, tanımlar, yönelimler, süreçler
2. Hafta  Sosyal ve Kültürel değişmenin insanî boyutları, Ferdî boyut, İçtimaî boyut
3. Hafta  Değişmenin siyasî, iktisadî ve kültürel boyutları
4. Hafta  Değişmenin Felsefî boyutu
5. Hafta  Değişmenin estetik, sanat ve edebiyat boyutu
6. Hafta  Değişmenin Tarihî boyutu
7. Hafta  Değişmenin an içindeki/güncel boyutu
8. Hafta  İnsan ve Kültür
9. Hafta  ARA YOKLAMA
10. Hafta  İnsan ve sanat
11. Hafta  İnsan ve tarih
12. Hafta  İnsan ve çevre
13. Hafta  İnsan ve Edebiyat: Şiir
14. Hafta  İnsan ve Edebiyat: Nesir
15. Hafta  Ödevler ve Toplu değerlendirme
16. Hafta  SON YOKLAMA
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Mümtaz Turhan, Kültür Değişmeleri Mümtaz Turhan, Garplılaşmanın Neresindeyiz Mehmet Kaplan, Tip Tahlilleri Mehmet Kaplan, Kültür ve Dil Erol Güngör, Kültür Değişmesi ve Milliyetçilik Yılmaz Özakpınar, Kültür Değişmeleri ve Batılılaşma Meselesi Yılmaz Özakpınar, Kültür ve Medeniyet Üzerine Denemeler Yılmaz Özakpınar, Kültür ve Medeniyet Anlayışları ve Bir Medeniyet Teorisi Yılmaz Özakpınar, İslam Medeniyeti ve Türk Kültürü Ersin Özarslan, Düşünce Ufuklarında -Erol Güngör’ün Sanat, Edebiyat, Dil ve Tercüme Hakkındaki Görüş ve Düşünceleri. Ersin Özarslan, Şiirden Coğrafyaya - Ârif Nihat Asya’nın Şiirlerinde Mekân Endişesi. Calvin Wels, İnsan ve Dünyası
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Cevap, Gösterme, tarışma, Takdim
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
0
 Ödev
1
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
3
42
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
3
42
 Materyal tasarlama, uygulama
14
3
42
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
14
1
14
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
3
3
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
3
3
 Diğer
4
1
4
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
192
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.68
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
İletişim biliminin disiplinlerarası doğasının farkına varır.X
2
Gazetecilik alanıyla ilgili temel sorunları ve bunların neden-sonuç ilişkilerini tanımlar.X
3
Gazetecilik alanıyla ilgili uzmanlık düzeyinde kuramsal, metodolojik ve pratik bilgiyi değerlendirir.X
4
Gazetecilik alanıyla ilgili kuramları, nicel ve nitel araştırma yöntemleri ile birleştirerek ileri düzeyde kullanır.X
5
Gazetecilik alanı ile ilgili bilgileri analitik ve sistematik şekilde oluşturur.X
6
Bireysel ve grup içinde sorumluluk alarak gazetecilik alanıyla ilgili bilimsel bir çalışmayı yürütür.X
7
Gazetecilik alanındaki bir sorunu tespit eder.X
8
Araştırma sorunuyla ilgili verileri toplar.X
9
Elde ettiği verilerden sonuçlar çıkarır.X
10
Gazetecilik alanıyla ilgili temel yaklaşım ve yöntemleri ayırt eder.X
11
Bilgiye erişme amacıyla kaynak araştırması yaparak, ulaşabildiği bütün bilgi kaynaklarını değerlendirir.X
12
Gazetecilik alanındaki güncel kuramsal ve metodolojik gelişmeleri değerlendirip bunları akademik çalışmalarına aktarır.X
13
Gazetecilik alanı ile ilgili verileri toplayarak bunları toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerle bütünleştirir.X
14
Gazetecilik alanında edindiği bilgi ve beceriler ile analiz etme yeteneğini akademik ve toplumsal bilgiye katkı için kullanır.X