GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ/1350001
Dersin Adı: ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç.Dr.Cem Yaşın
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  ---
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  cemyasin@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Sosyal araştırma tasarımı yapma ve uygulama yetisini kazanmak.








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Ders hakkında bilgilenme,
2. Hafta  Araştırma tasarımında temel kavramlar,
3. Hafta  Viyana Çevresi, Karl Popper ve Neo Pozitivizm,
4. Hafta  Paradigma ve yorumsamacı yaklaşım,
5. Hafta  Artaştırma tasarımının bileşenleri,
6. Hafta  Araştırma probleminin belirlenmesi,
7. Hafta  Nitel ve nicel araştırma tasarımı,
8. Hafta  Vize
9. Hafta  Hipotez,
10. Hafta  Ölçme,
11. Hafta  Nüfus ve Örneklem,
12. Hafta  Veri toplama teknikleri – nicel
13. Hafta  Veri toplama teknikleri – nitel
14. Hafta  Araştırma Örnekleri
15. Hafta  Genel Değerlendirme
16. Hafta  Final sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1. Sunar, İlkay (2008).”İki Dil,İki Bilim Teorisi ve Toplum”, Düşün ve Toplum,4.Baskı, İstanbul: Doruk, SS.85-126. 2. Neuman,W.L.(2007). “Metodolojinin Anlamları”, Toplumsal Araştırma Yöntemleri Nitel ve Nicel Yaklaşımlar, İstanbul: Yayın Odası, SS.117-139. 3. Yıldırım,A. Ve Şimşek, H.(2001). “Bilimsel Araştırme Yöntemlerinde Temel Dönüşümler”, Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, 4.Baskı, Ankara:Şimşek,SS.17-28. 4 Magee, Bryan (1990).Karl Popper’in Bilim Felsefesi ve Siyaset Kuramı, Çev.:Mete Tunçay, İkinci Baskı, İstanbul: Remzi Kitapevi. 5 Erdoğan, İrfan (2007). Pozitivist Metodoloji Bilimsel Araştırma Tasarımı İstatiksel Yöntemler Analiz ve Yorum, Ankara: Erk. 6.Bailey, Kenneth D.(1987). Methods of social research, New York: Free Pres. 7.Hansen, Anders (1998). Mass Communication Research Methods, Washington Square : New York University.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
50
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
1
50
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
3
42
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
3
42
 Materyal tasarlama, uygulama
14
3
42
 Rapor hazırlama
1
3
3
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
1
3
3
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
3
3
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
4
4
 Diğer
4
1
4
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
185
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.4
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
İletişim biliminin disiplinlerarası doğasının farkına varır.X
2
Gazetecilik alanıyla ilgili temel sorunları ve bunların neden-sonuç ilişkilerini tanımlar.X
3
Gazetecilik alanıyla ilgili uzmanlık düzeyinde kuramsal, metodolojik ve pratik bilgiyi değerlendirir.X
4
Gazetecilik alanıyla ilgili kuramları, nicel ve nitel araştırma yöntemleri ile birleştirerek ileri düzeyde kullanır.X
5
Gazetecilik alanı ile ilgili bilgileri analitik ve sistematik şekilde oluşturur.X
6
Bireysel ve grup içinde sorumluluk alarak gazetecilik alanıyla ilgili bilimsel bir çalışmayı yürütür.X
7
Gazetecilik alanındaki bir sorunu tespit eder.X
8
Araştırma sorunuyla ilgili verileri toplar.X
9
Elde ettiği verilerden sonuçlar çıkarır.X
10
Gazetecilik alanıyla ilgili temel yaklaşım ve yöntemleri ayırt eder.X
11
Bilgiye erişme amacıyla kaynak araştırması yaparak, ulaşabildiği bütün bilgi kaynaklarını değerlendirir.X
12
Gazetecilik alanındaki güncel kuramsal ve metodolojik gelişmeleri değerlendirip bunları akademik çalışmalarına aktarır.X
13
Gazetecilik alanı ile ilgili verileri toplayarak bunları toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerle bütünleştirir.X
14
Gazetecilik alanında edindiği bilgi ve beceriler ile analiz etme yeteneğini akademik ve toplumsal bilgiye katkı için kullanır.X