GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
KAMUSAL ALAN VE MEDYA/2350004
Dersin Adı: KAMUSAL ALAN VE MEDYA
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç.Dr.Cem Yaşın
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  cemyasin@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Öğrenciler kamusal alanın gelişimi bilgisini kazanır,
Kamusal alan ve kitle iletişim araçları ilişkisi hakkında farklı yaklaşımları öğrenir
İletişim süreçleri ve kamusal alan kavramlarını siyasal ve sosyal formasyon içinde değerlendirir






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Tanışma ve ders hakkında bilgilenme
2. Hafta  Toplumsal formasyon, siyasal sistem, sivil alan,
3. Hafta  Yunan şehir devletlerinde kamusal ve özel alan,
4. Hafta  Roma’da kamusal alan ve özel alan,
5. Hafta  Feodsalizm ve orta çağda kamusallık, (12.yüzyıla kadar)
6. Hafta  Feodsalizm ve orta çağda kamusallık, (12.yüzyıldan sonra)
7. Hafta  17.Yüzyılda kamusal alan: Paris ve Londra
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  18.Yüzyılda kamusal alan: Paris ve Londra
10. Hafta  19.Yüzyılda kamusal alan: Paris ve Londra
11. Hafta  20.Yüzyılda kamusal alan ve kitle iletişim araçları,
12. Hafta  AB’de kamusal alan (ulus devlet sonrası kamusal alan)
13. Hafta  Sunumlar
14. Hafta  Sunumlar
15. Hafta  Sunumlar
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1-Habermas, Jurgen (2007). Kamusallığın Yapısal Dönüşümü, 7. Baskı, Çev.:Tanıl Bora Mithat Sancar, İstanbul: İletişim 2-Ağaoğlu, Mehmet Ali (2006). Kent Devletinden İmparatorluğa, 5.Baskı, Ankara:İmge. 3-Bloch, Marc (2007). Feodal Toplum,Ankara: Doğu-Batı. 4-Pirenne, Henri (1994). Ortaçağ Kentleri, 4.Baskı, Çev.:Şadan Karadeniz, İstanbul:İletişim. 5-Sennett, Richard (2002). Kamusal İnsanın Çöküşü, 2.Baskı, Çev.:Serpil Durak- Abdullah Yılmaz, İstanbul: Ayrıntı.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım
 -- STAJ / UYGULAMA
  yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
50
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
1
50
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
3
42
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
3
42
 Materyal tasarlama, uygulama
14
3
42
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
14
1
14
 Sunum
1
3
3
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
3
3
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
188
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.52
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
İletişim biliminin disiplinlerarası doğasının farkına varır.X
2
Gazetecilik alanıyla ilgili temel sorunları ve bunların neden-sonuç ilişkilerini tanımlar.X
3
Gazetecilik alanıyla ilgili uzmanlık düzeyinde kuramsal, metodolojik ve pratik bilgiyi değerlendirir.X
4
Gazetecilik alanıyla ilgili kuramları, nicel ve nitel araştırma yöntemleri ile birleştirerek ileri düzeyde kullanır.X
5
Gazetecilik alanı ile ilgili bilgileri analitik ve sistematik şekilde oluşturur.X
6
Bireysel ve grup içinde sorumluluk alarak gazetecilik alanıyla ilgili bilimsel bir çalışmayı yürütür.X
7
Gazetecilik alanındaki bir sorunu tespit eder.X
8
Araştırma sorunuyla ilgili verileri toplar.X
9
Elde ettiği verilerden sonuçlar çıkarır.X
10
Gazetecilik alanıyla ilgili temel yaklaşım ve yöntemleri ayırt eder.X
11
Bilgiye erişme amacıyla kaynak araştırması yaparak, ulaşabildiği bütün bilgi kaynaklarını değerlendirir.X
12
Gazetecilik alanındaki güncel kuramsal ve metodolojik gelişmeleri değerlendirip bunları akademik çalışmalarına aktarır.X
13
Gazetecilik alanı ile ilgili verileri toplayarak bunları toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerle bütünleştirir.X
14
Gazetecilik alanında edindiği bilgi ve beceriler ile analiz etme yeteneğini akademik ve toplumsal bilgiye katkı için kullanır.X