GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ULUSLARARASI POLİTİKADA ORTA ASYA/2340056
Dersin Adı: ULUSLARARASI POLİTİKADA ORTA ASYA
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof.Dr. Mehmet Seyfettin EROL
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/mehmeterol
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  mse2009@yahoo.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Orta Asya'nın jeopolitik önemi öğrenir.
Orta Asya'nın bağımsızlık mücadelelerini analiz eder.
Orta Asya'nın uluslararası politikadaki konumunu öğrenir.
Orta Asya ülkelerinin kendi aralarındaki ilişkileri inceler.
Uluslararası güçlerin Orta Asya politikalarını analiz eder.
Orta Asya'daki uluslararası örgütleri ve faaliyetlerini öğrenir.



 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin ön koşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Orta Asya’nın jeopolitik önemi ve uluslararası politikadaki yeri
2. Hafta  Orta Asya üzerinde güç mücadelesi ve “Büyük Oyun”
3. Hafta  Soğuk Savaş sonrası dönemde Orta Asya ülkelerinin bağımsızlıklarını elde etmeleri ve “Yeni Büyük Oyun”
4. Hafta  Rus dış politikasında Orta Asya’nın yeri ve önemi
5. Hafta  Çin dış politikasında Orta Asya’nın yeri ve önemi
6. Hafta  Hindistan-Pakistan dış politikalarında Orta Asya’nın yeri ve önemi
7. Hafta  İran’ın Orta Asya politikası
8. Hafta  Vize Haftası
9. Hafta  ABD’nin Orta Asya politikası
10. Hafta  AB’nin Orta Asya politikası
11. Hafta  Türkiye’nin Orta Asya politikası
12. Hafta  Kazakistan ve Kırgızistan’ın dış politikaları
13. Hafta  Özbekistan, Tacikistan ve Türkmenistan’ın dış politikaları
14. Hafta  Orta Asya’da işbirliği arayışları ve Şanghay İşbirliği Örgütü
15. Hafta  Orta Asya bölgesinin uluslararası politikada geleceği ve Türkiye ile ilişkileri üzerine değerlendirmeler
16. Hafta  Final Haftası
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  ZORUNLU KAYNAKLAR: Aleksander Dugin, Rus Jeopolitiği: Avrasyacı Yaklaşım, çev. Vügar İmanov, İstanbul: Küre Yayınları, 2003; Roy Allison, Central Asian Security: The New International Context, Londra: Royal Institute of International Affairs, 2001. ÖNERİLEN KAYNAKLAR: Ahmed Raşid, Orta Asya’nın Dirilişi: İslâm mı, Milliyetçilik mi?, çev. Osman Ç. Deniztekin, İstanbul, Cep Kitapları, 1996; Emine Gürsoy Naskali ve Şahin, Erdal (der.), Bağımsızlıklarının 10. Yılında Türk Cumhuriyetleri, Haarlem: Sota Yayınları, 2002; S. W. Garnett, A. Rahr, and K. Watanabe, The New Central Asia: In Search of Stability, New York: Trilatel Commission Publications, 2000; Lena Johnson, Russia and Central Asia: A New Web of Relations, Londra: Royal Institute of International Affairs, 1998.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru- Cevap, Tartışma, Örnek Olay
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
15
3
45
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
15
3
45
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
15
3
45
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
20
20
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
33
33
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
188
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.52
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Uluslararası ilişkiler teorileri, siyasî tarih ve uluslararası hukuk alanlarında mesleki ve akademik uzmanlık seviyesinde beceriye sahip olmaX
2
Uluslararası ilişkiler disiplinin bir gerekliliği olarak hukuk bilimleri, sosyoloji, tarih, ekonomi gibi sosyal bilimler alanlarında kuramsal bilgi ve donanıma haiz olarak bu bilim dallarını etkin bir şekilde kullanabilmeX
3
Disiplinlerarası bir bilgi birikiminin avantajıyla detaylı ve kapsayıcı akademik faaliyetlerde bulunabilmeX
4
Uluslararası ilişkilere yön veren bölgesel ve küresel kurum ve kuruluşlar hakkında uzmanlık derecesinde bilgi sahibi olmaX
5
Türkiye ve uluslararası alandaki diğer aktörlerin uluslararası sistemdeki yerini kuramsal, tarihsel ve olgusal bir perspektiften kavrayabilmeX
6
Uluslararası sistemi bölgesel bir perspektifle analiz ederek Ortadoğu, Rusya- Kafkasya, Latin Amerika, Asya- Pasifik, Avrupa, Afrika bölgeleri hakkında tarihsel, eknomik, sosyolojik ve stratejik bakımdan analiz yapabilmeX
7
Uluslararası alanda karşılaşılan gelişmeler karşısında uluslarası hukuk açısından akademik yorumlarda bulunabilmeX
8
Günümüz uluslararası sistemi hakkında XIX. ve XX. yüzyıl siyasî tarihini kullanarak analiz yapabilmeX
9
Birey, devlet ve sistem analiz düzeylerinde uluslararası ilişkiler teorilerini kullanabilme, analiz yapabilme, hipotez üretebilme ve çözüm önerileri geliştirebilmeX
10
Meslekî, insanî ve bilimsel etik davranışların ve buna dair ilkelerin bilincinde olmaX
11
Uluslararası ilişkiler disiplini ile ilgili gelişmeleri ve literatürü takip edebilecek ve bu literatüre katkı sunabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine ve kaynaklara ulaşma becerisine sahip olmaX
12
Sürekli öğrenme ilkesine bağlı olarak bilişim teknolojilerini ve temel bilgisayar programlarını etkin bir şekilde kullanabilmeX
13
Grup çalışmasına uyumlu, inisiyatif alabilen, yenilikçi fikirlere açık, analitik düşünme yetisine sahip bir biçimde ülkesel, bölgesel ve küresel ölçekte ortaya çıkan sorunlar karşısında çözüm önerileri geliştirebilme, proje, taslak, program, rapor vb. doküman hazırlayabilme becerisine malik olmaX