GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ESKİ SOVYET COĞRAFYASINDA YENİ JEOPOLİTİK OLUŞUMLAR RUSYA VE YAKIN ÇEV/1340049
Dersin Adı: ESKİ SOVYET COĞRAFYASINDA YENİ JEOPOLİTİK OLUŞUMLAR RUSYA VE YAKIN ÇEV
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Fırat PURTAŞ
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/purtas
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  purtas@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Sosyal bilimler bağlamında siyaset ve tarih arasındaki bağlantıyı öğrenir.
Rusya ve "Yakın Çevre"si ile ilgili teorik bilgileri öğrenir.
Rusya ve "Yakın Çevre"si ile ilgili tarihsel arka planı kavrar.
Rusya ve "Yakın Çevre" si ile ilgili amaçları bilir.
Rusya ve "Yakın Çevre"sinin I. Dünya Savaşı'ndan günümüze kadar olan sürecini öğrenir.




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Rusya'nın Ortaya Çıkışı ve Rus Devletinin temel karakteristikleri
2. Hafta  SSCB'nin kurulması ve Sovyet döneminde milletler meselesi
3. Hafta  SSCB'nin dağılması ve BDT'nin Kuruluşu
4. Hafta  RUS "Jön Türkleri" ve Atlantikçi dış politika
5. Hafta  Yakın Çevre ve Avrasyacı dış politika
6. Hafta  Putin sonrası dış politika
7. Hafta  Şimdiye kadar işlenen konuların özeti
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  Rus dış politikasında Orta Asya ve "Yeni büyük Oyun"
10. Hafta  Rus dış politikasında Kafkaslar
11. Hafta  Karadeniz'de yeni güç dengesi
12. Hafta  Eski Sovyet coğrafyasındaki bölgesel örgütlenme girişimleri
13. Hafta  Soğuk Savaş sonrası Türk-Rus ilişkilerinde çatışma ve işbirliği alanı olarak Eski Sovyet Coğrafyası
14. Hafta  ABD öncülüğünde Büyük Orta Asya oluşturma girişimi
15. Hafta  Rusya ve "Yakın Çevre" si ile ilgili olarak 15. Haftaya kadar olan konuların özeti
16. Hafta  Sınav Haftası...
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Fırat Purtaş, Rusya Federasyonu Ekseninde Bağımsız Devletler Topluluğu, Platin, Ankara, 2005. İhsan Çomak, Rusya Çalışmaları, Tasam, İstanbul, 2006. Ali Faik Demir, Türk Dış Politikası Perspektifinden Kafkasya, Bağlam Yayıncılık, İstanbul, 2003. S. Harun Yılmaz, Rusya'da Devlet Merkezli Sistem Ve Bürokrasi, Versus, 2006. Akdes Nimet Kurat, Rusya Tarihi, Tttk, Ankara. Osman Metin Öztürk Ve Yalçın Sarıkaya, Uluslarararası Mücadelenin Yeni Odağı Karadeniz, Platin, Ankara, 2005.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
5
70
 Haftalık uygulamalı ders saati
15
1
15
 Okuma Faaliyetleri
16
5
80
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
1
10
10
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
15
15
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
190
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.6
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Uluslararası ilişkiler teorileri, siyasî tarih ve uluslararası hukuk alanlarında mesleki ve akademik uzmanlık seviyesinde beceriye sahip olmaX
2
Uluslararası ilişkiler disiplinin bir gerekliliği olarak hukuk bilimleri, sosyoloji, tarih, ekonomi gibi sosyal bilimler alanlarında kuramsal bilgi ve donanıma haiz olarak bu bilim dallarını etkin bir şekilde kullanabilmeX
3
Disiplinlerarası bir bilgi birikiminin avantajıyla detaylı ve kapsayıcı akademik faaliyetlerde bulunabilmeX
4
Uluslararası ilişkilere yön veren bölgesel ve küresel kurum ve kuruluşlar hakkında uzmanlık derecesinde bilgi sahibi olmaX
5
Türkiye ve uluslararası alandaki diğer aktörlerin uluslararası sistemdeki yerini kuramsal, tarihsel ve olgusal bir perspektiften kavrayabilmeX
6
Uluslararası sistemi bölgesel bir perspektifle analiz ederek Ortadoğu, Rusya- Kafkasya, Latin Amerika, Asya- Pasifik, Avrupa, Afrika bölgeleri hakkında tarihsel, eknomik, sosyolojik ve stratejik bakımdan analiz yapabilmeX
7
Uluslararası alanda karşılaşılan gelişmeler karşısında uluslarası hukuk açısından akademik yorumlarda bulunabilmeX
8
Günümüz uluslararası sistemi hakkında XIX. ve XX. yüzyıl siyasî tarihini kullanarak analiz yapabilmeX
9
Birey, devlet ve sistem analiz düzeylerinde uluslararası ilişkiler teorilerini kullanabilme, analiz yapabilme, hipotez üretebilme ve çözüm önerileri geliştirebilmeX
10
Meslekî, insanî ve bilimsel etik davranışların ve buna dair ilkelerin bilincinde olmaX
11
Uluslararası ilişkiler disiplini ile ilgili gelişmeleri ve literatürü takip edebilecek ve bu literatüre katkı sunabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine ve kaynaklara ulaşma becerisine sahip olmaX
12
Sürekli öğrenme ilkesine bağlı olarak bilişim teknolojilerini ve temel bilgisayar programlarını etkin bir şekilde kullanabilme
13
Grup çalışmasına uyumlu, inisiyatif alabilen, yenilikçi fikirlere açık, analitik düşünme yetisine sahip bir biçimde ülkesel, bölgesel ve küresel ölçekte ortaya çıkan sorunlar karşısında çözüm önerileri geliştirebilme, proje, taslak, program, rapor vb. doküman hazırlayabilme becerisine malik olma