GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TÜRK DIŞ POLİTİKASINDA DENGE ARAYIŞLARI/1340048
Dersin Adı: TÜRK DIŞ POLİTİKASINDA DENGE ARAYIŞLARI
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Mehmet Seyfettin EROL
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/mehmeterol
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  mse2009@yahoo.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Kavramsal olarak dengeyi açıklar.
Türk Dış politikasında denge kavramını inceler.
Denge Politikası kavramını analiz eder.
Türk Dış Politikası'nın ilkelerini öğrenir.
Türk Dış Politikasında dengeyi dönemsel olarak inceler.
Uluslararası gelişmelerin Türk Dış Politikasına etkilerini öğrenir.



 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eşkoşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Uluslararası politikada denge ve Türk dış politikasındaki yeri
2. Hafta  Milli Mücadele Dönemi’nde denge arayışları
3. Hafta  Lozan Barış Antlaşması sürecinde denge arayışları
4. Hafta  1923-1938 döneminde Türk dış politikasında denge arayışları
5. Hafta  İkinci Dünya Savaşı (1939-1945) döneminde dış politikada denge arayışları
6. Hafta  Savaş sonrası dönemde (1946-1952) dış politikada denge arayışları
7. Hafta  1953-1960 dönemi Türk dış politikasında denge arayışları ve bölgesel politikalar
8. Hafta  Vize Haftası
9. Hafta  1961-1974 dönemi Türk dış politikasında denge arayışları ve Kıbrıs
10. Hafta  1975-1989 dönemi Türk dış politikasında denge arayışları ve Soğuk Savaş’ın sonu
11. Hafta  Soğuk Savaş sonrası dönemde (1990-2001) Türk dış politikasında denge arayışları
12. Hafta  11 Eylül sonrası dönemde uluslararası politikada gelişmeler ve Türkiye’ye etkileri
13. Hafta  11 Eylül sonrası dönemde Türk dış politikasında denge arayışları ve Doğu
14. Hafta  Türk dış politikasında bir denge unsuru olarak Avrasyacılık tartışmaları ve sürecin geleceği
15. Hafta  Türk dış politikasında denge arayışlarının geleceğine yönelik genel bir değerlendirme ve öngörüler
16. Hafta  Final Haftası
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  ZORUNLU KAYNAKLAR: İbrahim S.Canbolat, Yeni Dünya ve Türkiye, Bursa: Ezgi Kitabevi Yayınları, 2000; I. L. Claude, Power and International Relations, (Fourth Edition), New York: A Random House Books, 1965. ÖNERİLEN KAYNAKLAR: Aptülahat Akşin, Atatürk’ün Dış Politika İlkeleri ve Diplomasisi, Ankara: Türk Tarih Kurumu Basımevi, 1991; Melih Aktaş, Türk-Sovyet İlişkilerinde Amerikan Faktörü, İstanbul: Şema Yayınevi, 2006; J. S. Levy, What Do Great Powers Balance Against and When?, (Eds.) T. V. Paul, J. J. Wirtz and M. Fortmann, Balance of Power, Stanford: Stanford University Press, 2004.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru- Cevap, Tartışma, Örnek Olay
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
15
3
45
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
15
3
45
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
15
3
45
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
20
20
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
33
33
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
188
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.52
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Uluslararası ilişkiler teorileri, siyasî tarih ve uluslararası hukuk alanlarında mesleki ve akademik uzmanlık seviyesinde beceriye sahip olmaX
2
Uluslararası ilişkiler disiplinin bir gerekliliği olarak hukuk bilimleri, sosyoloji, tarih, ekonomi gibi sosyal bilimler alanlarında kuramsal bilgi ve donanıma haiz olarak bu bilim dallarını etkin bir şekilde kullanabilmeX
3
Disiplinlerarası bir bilgi birikiminin avantajıyla detaylı ve kapsayıcı akademik faaliyetlerde bulunabilmeX
4
Uluslararası ilişkilere yön veren bölgesel ve küresel kurum ve kuruluşlar hakkında uzmanlık derecesinde bilgi sahibi olmaX
5
Türkiye ve uluslararası alandaki diğer aktörlerin uluslararası sistemdeki yerini kuramsal, tarihsel ve olgusal bir perspektiften kavrayabilmeX
6
Uluslararası sistemi bölgesel bir perspektifle analiz ederek Ortadoğu, Rusya- Kafkasya, Latin Amerika, Asya- Pasifik, Avrupa, Afrika bölgeleri hakkında tarihsel, eknomik, sosyolojik ve stratejik bakımdan analiz yapabilmeX
7
Uluslararası alanda karşılaşılan gelişmeler karşısında uluslarası hukuk açısından akademik yorumlarda bulunabilmeX
8
Günümüz uluslararası sistemi hakkında XIX. ve XX. yüzyıl siyasî tarihini kullanarak analiz yapabilmeX
9
Birey, devlet ve sistem analiz düzeylerinde uluslararası ilişkiler teorilerini kullanabilme, analiz yapabilme, hipotez üretebilme ve çözüm önerileri geliştirebilmeX
10
Meslekî, insanî ve bilimsel etik davranışların ve buna dair ilkelerin bilincinde olmaX
11
Uluslararası ilişkiler disiplini ile ilgili gelişmeleri ve literatürü takip edebilecek ve bu literatüre katkı sunabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine ve kaynaklara ulaşma becerisine sahip olmaX
12
Sürekli öğrenme ilkesine bağlı olarak bilişim teknolojilerini ve temel bilgisayar programlarını etkin bir şekilde kullanabilmeX
13
Grup çalışmasına uyumlu, inisiyatif alabilen, yenilikçi fikirlere açık, analitik düşünme yetisine sahip bir biçimde ülkesel, bölgesel ve küresel ölçekte ortaya çıkan sorunlar karşısında çözüm önerileri geliştirebilme, proje, taslak, program, rapor vb. doküman hazırlayabilme becerisine malik olmaX